Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Започна обратното отброяване за двигателя с вътрешно горене в Европа

Ключови думи: двг, европа, обратно броене

От 2035 г. нататък в Европейския съюз (ЕС) ще се продават само нови автомобили, които не отделят парникови газове, става ясно от решение на Европейския парламент и Съвета на ЕС, цитирано от Automobilwoche. Това предполага, че от 2035 г. се забранява продажбата на нови коли, оборудвани с двигател с вътрешно горене.

Все пак има шанс решението да бъде преразгледано през 2026 г., съобщава чешкото председателство на Съвета на ЕС.

Европейският парламент, представляван от нидерланския депутат-центрист Ян Хойтема, и Съветът на ЕС, представляван от настоящия председател Чехия, постигнаха сделка късно вечерта в четвъртък (27 октомври).

Отделно Европейската комисия (ЕК) ще трябва да провери дали употребата на синтетични горива може да бъде опция в борбата с парниковите газове, отделяни в автомобилния сектор. За подобно нещо настоява Партията на свободните демократи в Германия. Нейният лидер Кристиан Линднер, министър на финансите, призова за "мъдро решение", което да гарантира отговорност към технологиите. Неговият съпартиец Ян-Кристоф Йотен тълкува искането за проверка от страна на ЕК като шанс за двигателя с вътрешно горене да продължи да съществува с помощта на синтетичните горива.

Говорителят на Германската социалдемократическа партия (ГСДП) в Европейския парламент, Тиемо Вьолкен, похвали постигнатото споразумение. Според него то е в подкрепа на климата, но също така създава сигурност при планирането в рамките на автомобилната индустрия.

Евродепутатът от германската партия на Зелените Микаел Блос заяви, че вече е ясно, че бъдещето е в електрическата мобилност. Става въпрос за "повратна точка", която ще осигури утрешния просперитет, добавя той. „Всеки, който все още разчита на двигателя с вътрешно горене, вреди на индустрията, климата и нарушава европейското законодателство“, категоричен е Блос, предава investor.bg.

Въпреки че първоначално се смяташе за едно от най-противоречивите законодателни предложения в рамките на Зелената сделка на ЕС, работата по документа за стандартите за въглероден диоксид напредна бързо, достигайки до обособяването на пакета „Адаптиране към 55“, припомня Euractiv.

Законодателството ще изисква всички нови автомобили и микробуси, продавани в ЕС, да не отделят емисии от 2035 г. - стъпка, която на практика забранява продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили.

Законодателите се споразумяха и за междинна цел - 55% намаление на емисиите на въглероден диоксид до 2030 г. в сравнение с нивата от 2021 г. за леките автомобили и 50% редукция за микробусите.

Еврокомисарят по въпросите за климата и заместник-председател на ЕК Франс Тимерманс, който участва във преговорите в четвъртък, каза, че споразумението изпраща силен сигнал към индустрията и потребителите.

„Европа възприема подхода на преминаване към мобилност с нулеви емисии. Европейските производители на автомобили вече доказват, че са готови да се справят със задачата, предлагайки все по-достъпни електрически автомобили“, заяви Тимерманс след срещата.

Чешкият министър на индустрията и търговията Йожеф Сикела изтъкна, че споразумението „ще проправи пътя за модерна и конкурентна автомобилна индустрия в ЕС“.

В допълнение към постепенното премахване на бензиновите и дизеловите автомобили, споразумението въвежда нова методология за отчитане на емисиите на въглероден диоксид през целия експлоатационен живот на превозните средства, която ЕК ще представи до 2025 г.

Комисията също така ще публикува двугодишен доклад от 2025 г. за напредъка към мобилност без емисии. Той ще обхване въздействието върху служителите в автомобилната индустрия, както и върху потребителите.

Спорът около т. нар. „клауза Ферари“ за нишовите производители на автомобили също беше решен в четвъртък вечерта. Съгласно сделката законодателите решиха, че автоконцерните, които произвеждат до 10 000 коли и 22 000 микробуса годишно, ще бъдат освободени от задължението за постигане на междинната цел. От тях обаче ще се изисква да постигнат целта за нулеви емисии до края на 2035 г.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Зевзек попадна насаме с актриса от филми за възрастни и много голи мъже, шашна ги с реакцията си Шегаджията им се подиграл сериозно, юноша пък опитал да се възползва от Бони на промоция Модел със смущаващо признание: Отказах да правя секс с баскетболна звезда и охраната му се отнесе лошо с мен Тя твърди, че е изоставена на остров
Победителката в "Ергенът" Адриана се пробва в музиката (ВИДЕО) Велчева има талант в пеенето Продават на търг светлинния меч на Дарт Вейдър, цената се очаква да е огромна Ценният артикул предизвиква голям интерес, наддаването ще е голямо
Златно правило - колко време трябва да ни отнема ходенето по малка нужда 21 секунди е прието за най-нормално Как да се отървем от паяците у дома Пускайте прахосмукачка редовно, особено в ъглите и зад мебелите
Майка уби сина си, насече тялото му с брадва и го е укри в бидон Трагедия в Италия За какво служи малкото копче на предпазния колан Основната функция на това интересно дизайнерско решение е доста полезна
Тигър уби работник в зоопарк в чужбина Починалият бе ръководител Разкриха последното желание на трагично загиналата Лаура Далмайер Тя не е искала тялото й да бъде местено при фатален инцидент в планината
Не е за вярване каква заплата получава Осимен в Турция Галатасарай позлати централния нападател В зоопарк разстреляха 12 здрави маймуни и дадоха труповете за храна на хищници Драма в Германия