Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

10-годишно проучване доказа: Чаят удължава живота

Ключови думи: пиене на чай, удоволствия в живота, полезно

Пиенето на чай е свързано с по-нисък риск от смърт, показва ново проучване.

Това е добре дошло изследване за тези, които смятат, че пиенето на чай е едно от ежедневните удоволствия в живота.

Проучването показва, че в сравнение с хората, които не пият чай, при хората, които консумират две или повече чаши всеки ден, рискът от смъртност е с 9-13% по-нисък, твърдят изследователите, за което съобщава „Гардиън“. Констатациите, публикувани в Annals of Internal Medicine, сочат, че резултатът е един и същ, независимо от това дали човекът добавя мляко или захар към чая си, или каква е предпочитаната от него температура. Резултатите са еднакви и независимо от генетичните варианти, които влияят върху скоростта, с която хората разграждат кофеина.

Изследователите от Националния институт по здравеопазване на Великобритания са използвали данни от Биобанката на страната, в която 85% от половин милион мъже и жени на възраст от 40 до 69 години са съобщили, че редовно пият чай. От тях 89% твърдят, че пият черен чай. Проучването е проведено с въпросник, на който е отговорено от 2006 до 2010 г. и е проследено в продължение на повече от десет години.

Фернандо Родригес Арталехо, професор по превантивна медицина и обществено здраве в Автономния университет в Мадрид, определи изследването като "значителен напредък в областта".

Той заяви, че повечето проучвания са проведени в Азия, където зеленият чай е най-разпространен, а малкото извън континента са "малки по обем и с неубедителни резултати".

Арталехо каза: "Тази статия показва, че редовната консумация на черен чай (най-широко консумираният чай в Европа) е свързана с намаляване на общата смъртност и особено на смъртността от сърдечносъдови заболявания в продължение на 10 години при възрастно население на средна възраст, предимно бяло."

През ноември в. "Гардиън" съобщи, че пиенето на кафе или чай може да бъде свързано с по-нисък риск от инсулт и деменция, според най-мащабното подобно проучване. Изследователи от Медицинския университет в Тиендзин, Китай, установиха, че хората, които консумират две до три чаши кафе или три до пет чаши чай дневно, или комбинация от четири до шест чаши от двете напитки, са с най-нисък риск от инсулт или деменция. При тези, които са пиели две до три чаши кафе и две до три чаши чай дневно, рискът от инсулт е бил с 32% по-нисък.

2
Коментара по темата
2.
Да, да,
30.08.2022 16:35:05
удължава го,как не! Една приятелка, лекар по професия, всеки ден неизменно пиеше по не по 2-3 чаши зелен чай. Майка й живя до 85 г, а тя почина 7 месеца след нея, на 73 години. Не познавам друг човек, който живееше така здравословно, ходеше на релаксиращи почивки дори и в чужбина. Изпи си чая бързо-бързо...
1.
!?
30.08.2022 15:30:57
Не е ли 100 годищшно, не вярвам!!!
  Добави Коментар
Доналд Тръмп: Спокойно, подписваме мира с Иран до няколко часа Тръмп направи коментарите в интервю за Трей Йингст от Fox News, който предупреди, че Иран многократно се е отказвал от преговорите в последния момент Ново строителство срещу панелки: Големият сблъсък на имотния пазар у нас Строители и адвокати кръстосаха шпаги за качеството на съвременните кутийки и реалните цени на квадратен метър
С много емоции и зрелищни мачове приключи големият футболен уикенд в Приморско Новото модерно съоръжение в двора на СУ „Никола Й. Вапцаров“ посрещна бъдещите спортни звезди от набор 2015 Километрично задръстване по АМ "Тракия" в посока Пловдив заради продължаващите ремонти Колоната се движи бавно почти до края на стеснения участък
Цените на Световното - 14,99 долара за 1 бира, вода - 5,99 долара, паркинг - 20 долара Феновете недоволстват от скъпотията на Мондиала  Uber в Пхенян и BMW по улиците: Как Северна Корея се превърна в неочакван икономически хит Смартфони, QR-кодове и луксозни имоти заличиха ефекта от западните санкции под диктовката на Ким Чен Ун
Илюзия за милиарди: Как Brexit сви британската икономика и загроби растежа Десетилетие след съдбовния вот експертите са единодушни – Обединеното кралство е трайно по-бедно извън Европейския съюз Куриозен инцидент в Пловдив: Шофьор забрави пистолета и отнесе колонка на метанстанция Произшествието на „Пещерско шосе“ се размина без изтичане на опасен газ и пострадали благодарение на бърза реакция
Доналд Тръмп се скара на Израел заради атаката срещу Ливан „Нападението срещу Бейрут тази сутрин не трябваше да се случва, особено в специален ден, когато сме толкова близо до мирно споразумение с Иран. Израел има право да се защитава от заплахи, но атаката, на която отговаряше, беше много малка и безсмислена, никой не беше пострадал, ранен или убит и не трябваше да нарушава този важен процес“, написа Тръмп Скритата схема „Баба Алино“: Бойко Рашков осветли дубайска връзка, наркотрафик и разследване за милиони На преден план изплува фигурата на Олег Невзоров и неговата дейност, която според Рашков отдавна е надхвърлила границите на обикновено незаконно строителство
Оръжия и списъци с проститутки: Какво откри МВР при зрелищната акция срещу „Калашниците“ Времето на тези групи като "Калашниците" приключи, действаме безкомпромисно, обявиха от МВР МВР удари „Калашниците“ при зрелищна акция Държавата си влиза във функциите. Недосегаеми няма. Анклави - също, обяви вътрешният министър