Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Важна промяната за старите коли в центъра на София

Ключови думи: стари коли, центъра на софия, флагман, забрана

Въвеждат забрана за влизане на стари коли в центъра на София. Първата нискоемисионна зона се очаква да заработи още в края на тази година. 

"Проектът за въвеждане на нискоемисионни зони е в две направления - по отношение на транспорта и по отношение на битовото отопление. Наредбата е качена на сайта на Столичната община за обществени консултации в продължение на един месец до 16 юли.

Всички заинтересовани могат да входират своите предложения относно тази наредба", заяви зам.-председателят на Комисията по екология към СОС Ани Стойкова в студиото на "България сутрин".  

По думите ѝ основната цел на въвеждането на такива нискоемисионни зони е подобряване качеството на атмосферния въздух. 

"Нискоемисионните зони следват своя ход във времето след като цяла година вече се провеждат техническите прегледи по новия начин. То беше необходимо, за да може Столичната община да започне да въвежда нискоемисионните зони по отношение на транспорта", допълни Ани Стойкова. 

"Нискоемисионните зони и в двете направления ще бъдат организирани с етапност, а от друга страна има преходен период до 2025 година. По отношение на транспорта в проекта на наредбата се предлагат две зони за ниски емисии - голям и малък ринг. 

Малкият ринг е карето затворено между булевардите "Сливница", "Опълченска", Патриарх Евтимий" и "Васил Левски". Големият ринг пак започва от "Сливница", но минава през "Петко Тодоров", посочи зам.-председателят на Комисията по екология към СОС.  

Тя каза, че принципът е както за превишената скорост. Нарушителите се снимат и получават съответните санкции, установени със закона.

"От 1 декември тази година се въвежда забрана за преминаване на колите, които са в първа екологична група. Това са колите без еко стандарт в продължение на три месеца. От 2025 година се забранява преминаването на колите от втора екологична група, а от 2028 година - трета. За големия ринг забраните започват от 2025 година", уточни Стойкова. 

И заключи, че независимо от двата ринга, ще могат да преминават колите на живущите в тях, както и колите на хората, които са с инвалидност. 

"Тези изключения включват и колите със специален режим на действие, както и колите на обществения транспорт", допълни Ани Стойкова.

4
Коментара по темата
4.
ганьо
22.06.2022 21:48:12
хубава работа ама ганьовска
3.
Българин
22.06.2022 21:33:41
Тъпанари, германците пускат ТЕЦовете на въглища , фъндъчката още си играе на екология
2.
Безплатен градски транспорт
22.06.2022 19:37:19
Направете градският транспорт безплатен в целият град. Направете безплатни охраняеми паркинги в края на София, за да могат влизащите директно да паркират. И веднага въздуха ще се смени. Направете градският транспорт безплатен в целият град. Направете безплатни охраняеми паркинги в края на София, за да могат влизащите директно да паркират. И веднага въздуха ще се смени.Много европейски градове и острови в Испания и Португалия са на този принцип.
1.
Он
22.06.2022 18:43:44
Да, разбрахме че най-важното не е качеството на въздуха, а събирането на глоби. Няма как да спреш замърсения въздух да влезе в определените екологични зони! Всичко се прави за едните глоби!
  Добави Коментар
Тежка катастрофа на бул. "Цариградско шосе", хвърчат линейки за пострадали Движението е затруднено АПИ с актуална информация за пътната обстановка в страната Къде има ограничения и какви са условията по пътищата у нас
Земетресение 6,7 по Рихтер разтърси Япония – тревога за цунами Само дни след трус от 7,5 по Рихтер, североизточна Япония отново е разлюляна от земетресение. Метеорологичните служби предупреждават за опасност от нови вторични трусове и вълни цунами „Кайрос“ остава закотвен край Ахтопол без финансиране и с риск за държавата Седем дни след закотвянето на танкера, бавните реакции на институциите, липсата на отговорност и пасивността на корабособственика създават рисков прецедент за морската сигурност и околната среда
Как ароматите отключват най-силните ни спомени и какво представлява ефектът „Пруст“ Коледните аромати не само създават настроение, а и активират най-дълбоките емоционални слоеве на паметта ни, свързани с детството и усещането за дом Мерц разкри: План за украински териториални отстъпки е изпратен на Тръмп за обсъждане Европа, Вашингтон и Киев търсят формула за край на войната, но въпросът за териториалните компромиси остава изцяло в ръцете на украинския народ
Коледна добрина: Деца и възрастни в Бургас получиха подаръци от кампанията „Подари от сърце“ Топли емоции, усмивки и благодарност изпълниха социалните центрове в Бургас след благотворителната инициатива на общината, която обедини стотици граждани в коледния дух на добротворство НОИ изключва старите електронни услуги и преминава към единен портал До края на годината всички разпокъсани досегашни системи на НОИ ще бъдат заменени от една централизирана платформа за справки, обезщетения и осигурителни данни
Рая Назарян с най-голям шанс да оглави служебния кабинет, смятат анализатори Политическата нестабилност отново поставя служебния кабинет в центъра на дебата. Анализаторите смятат, че именно Рая Назарян е най-вероятният избор на президента Румен Радев за служебен премиер. Какво да подарим тази година за Коледа Идеи за подаръци, които  са по-лични и по-смислени
2026 г. носи невероятен успех на тези 5 зодии С Юпитер – планетата на изобилието и късмета – в стратегически позиции, както и ключови транзити на Сатурн и Уран, пет зодиакални знака са изтеглили големия късметлийски билет Емоционално интелигентните партньори правят това – без дори да осъзнават Най-важните навици на зрелите партньори, които укрепват връзката и намаляват конфликтите