Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Транспортни фирми бият тревога: Върнаха претоварените тирове на пътя, защо контролът е избирателен?

Наш репортер се срещна с представители на 4 от 20-те фирми в цялата страна, които са подписали искането за незабавни мерки от държавата
Ключови думи: камиони, превозвачи, тирове, претоварени камиони, писмо до министри, айтос, катастрофа

Транспортни фирми алармират за нелоялна конкуренция и връщане на претоварените тирове. От бранша са сериозно притеснени, тъй като по думите им, проверките на пътя от страна на отговорните институции отново са избирателни и буквално поставят част от бизнеса пред фалит за сметка на други, които необезпокоявани пускат камионите си със свръхтовар, разбиват пътища, застрашават човешки животи и печелят двойно.

Над 20 превозвачи на насипни товари като зърно, сол, пясък и въглища изпратиха предложенията си до Флагман.бг. В писмото си те изразяват готовността си да участват в работни групи с представители на МВР, МРРБ и  транспортното ведомство, които да изработят законови промени и окончателно да се реши проблемът с претоварените камиони.  

Събрали са и своите предложения, а ако не им бъде обърнато необходимото внимание – те са категорични, че вече имат стачна готовност.

„През всичките години  изпълняваме съвестно задълженията си съобразно законите и наредбите на Република България, а именно транспортиране на различни насипни товари. Ставали сме свидетели на много ПТП с претоварени транспортни композиции, някои и с невинни жертви като тази в Айтос на 13 септември м. г. /ВИЖ НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ/

Ако контролните органи прилагат закона еднакво към всички, няма да се претоварват камиони, надяваме се да предотвратите порочната практика “такса спокойствие“, защото ние отказваме това незаконно действие. Нека да има контрол на изхода и входа и да носят солидарна отговорност както товародателят, така и крайният получател на товара заедно с превозвача. 

Моля да разпоредите постоянно спазването на  Чл.26, ал2, т.1, буква А от Закона за движение по пътищата и наредбите към МРРБ и АПИ и да се прилагат еднакво към всички,  проверките да бъдат непрекъснати и системни.

Представляваните от нас дружества искаме да транспортираме товарите с разрешените максимално допустими товарни маси, а именно 40 бруто тона на композиция.

Готови сме да участваме в работни групи за предложения и изменения в ЗДП и наредбите за контрол към съответните закони. Подготвили сме предложения с които ще се пресече тази порочна практика. Очакваме Вашия бърз и своевременен отговор.

Ние сме в стачна готовност, като ще предприемем затваряне на пътища с нашите камиони, ако не се прекрати порочната практика системно прояждаща транспортния бранш в България“, завършва писмото на превозвачите, които искат законът да се прилага еднакво за всички.

То е изпратено до МВР, МРРБ, Министерството на транспорта, Областна управа в Бургас, ОДМВР-Бургас и Окръжна прокуратура – Бургас с настояване да бъдат предприети незабавни мерки.

Наш репортер се срещна с представители на 4 от 20-те фирми в цялата страна, които са подписали искането, какво ни споделиха превозвачите – очаквайте след малко.

19
Коментара по темата
19.
Радко Димов
23.03.2022 19:28:24
Колеги що се дъфчите като знаете истините в бранша/някои от вас работят в такива фирми шефа плаща караш или глоби нищо няма да се промени нищоо!Кат ли Даи ли се промени?нищоо! затова си пийте ракията
18.
Самосвал
23.03.2022 11:42:03
Отиди да видиш на Димово как са претоварени камионите на отсечката на ГБС, четириос над 50 тона, направят едно а развалят 50 километра стар път
17.
Тир
22.03.2022 20:48:55
Пимк (пикоча)те са миропомазани.догана е боко не пипаи че
16.
До 14
22.03.2022 20:35:45
В такъв случай ДАИ са виновни, никой друг
15.
До 11
22.03.2022 20:34:19
НАРЕДБА № 11 ОТ 3 ЮЛИ 2001 Г. ЗА ДВИЖЕНИЕ НА ИЗВЪНГАБАРИТНИ И/ИЛИ ТЕЖКИ ПЪТНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА
Чл. 6. (1)
точка 2
в) (изм. - ДВ, бр. 62 от 2017 г., в сила от 01.08.2017 г.) моторно превозно средство с две оси с триосно полуремарке, превозващо при интермодални транспортни операции един или повече контейнера или сменяеми каросерии с обща максимална дължина до 45 фута - 42 t;
14.
*********
22.03.2022 20:33:17
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
13.
До 11
22.03.2022 20:20:06
Ако и разбираше какво говориш, златен щеше да бъдеш.
Не ми дреме коя е фирмата, нито чия е, но натоварен правилно по закон камион тежи 42 тона, напълно нормално е да го връщат за допълване онзи, който тежи под 40 тона!
12.
aastera
22.03.2022 20:18:56
Чл.26 ,ал.2,т1,бук. А е от Закона за пътищата
Останалото е боклук.
11.
Аз
22.03.2022 19:17:41
Севан. Фирмите на Тиквата. Севанци под 40 тона товар зърно го връщат за донапълване. Пътищата в Бургаско са помляни от тях,особено Края на Ришкия преди Карнобат
10.
Най важното.
22.03.2022 19:10:37
Тъпунгерите дето карат с чехли и се гордеят колко са натоварили отгоре. Вечерта ракия, и бой на жената.
9.
Просто
22.03.2022 18:35:43
Влезте в пристанищата, вземете разписките от кантара. Всеки камион е описан. Аз рядко съм виждал там непретоварен камион.
8.
До 6
22.03.2022 17:43:55
Претегли ли ги? С колко килограма бяха претоварени? Не знам кой е Севан, но обикновенните хора не можем, и не трябва да преценяме на око претоварен ли е един камион или не и да хвъляме обвинения без доказателства.
7.
*********
22.03.2022 17:37:47
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
6.
Мдааа знаем
22.03.2022 17:28:05
Севан. Смляха пътя пак. Току що видях 5 претоварени парчета.
5.
Пешо
22.03.2022 17:01:16
Хора последните 100 дни няма държава, всеки си прави каквото си иска, от там се възроди и “такса спокойствие“, шефа ти е платил минаваш, ако не е платил пълна проверка с часове, закъсняваш доставката и плащаш неустойка на клиента си, това е.
4.
XAAXAXA
22.03.2022 16:53:13
До 1

Ае БАЙ Х-сещай са ,аз да не съм 100килограмов ,184см висок кантар на око ве? От къде на къде ще разбера дали един зърновоз е претоварен като мине покрай мен,че да си бъркам в Жоба да им звъня?! Я пий ракията и не са обеснявай публично.
3.
Тъй тъй
22.03.2022 16:14:51
Значи проблема не е,че са претоварени,а че не спирали другите.Ах пуста сопа.
2.
Ало Вараца?
22.03.2022 16:13:20
Тия БГ ТОЛЛ зоща не са ДАИ? И да има достатъчна бройка служители да налагат контрол. След бруталния убиец на пътя, който погреба цяло айтоско семйество се разбра, че има точно 4 служителя с правомощия в тази област на контрола на бургаска територия.
1.
Патладжана
22.03.2022 15:56:29
Трябва да има горещ телефон и когато гражданин види претоварен зърновоз да подава сигнал
  Добави Коментар
Торнадо в близост до Родопите На много места се съобщава и за градушка, с големина на лешник МВнР: Българите в Грузия да избягват големи събирания При нужда да се обръщат към българското представителство в Тбилиси
Оперирали Цецо Елвиса заради трудова злополука с жена Тръгва на мащабно турне из България България е на последно място по продължителност на живота в ЕС В Европа е 81,5 г., а у нас - 75,8 
Кошмар в небето за куп българи, тръгнали към Санторини След няколко часа изчакване на летището в гръцката столица самолетът е пренасочен за връщане към София заради лошите метеорологични условия Пети мандат президент: Путин официално встъпва на 7 май В Кремъл тече трескава подготовка 
Сняг заваля на Боровец и Алеко Температурата падна до минус 2 градуса Шефът ви звъни след работа? Може да не му вдигате Работници се оплакват от практиката на някои работодатели да налагат глоби или удръжки от заплатата
Турция спира търговията с Израел, обяви Ердоган Тя възлизала на 9,58 млрд. долара Дания разхлабва правилата за абортите Случва се за първи път от 50 години
МВР хвана 25 водачи, употребили алкохол Съставени са 3253 фиша и 801 акта  Главчев вика здравния министър на среща за „най-належащите проблеми на педиатрията“ Ще участва и министърката на финансите, както и други лица