Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Хотели избират сами цените си онлайн

Ключови думи: хотели, онлайн, флагман

През април може да се сбъдне отдавна бленуваната мечта на голяма част от хотелиерския сектор - Брюксел да забрани със закон договорите с обвързващи клаузи, които в момента налагат на местата за настаняване онлайн платформи като Букинг. Посредниците настояват в контрактите им да бъде вписан текст, според който хотелиерите нямат право да продават или предлагат в онлайн пространството по-ниски цени от обявените в платформата посредник, на която плащат комисионни между 13 и 18 на сто.

С тези клаузи се ограничава свободната конкуренция, както и възможностите на бизнес потребителите да създават лоялни клиенти. Подкопава се и усилието на малките и средни предприятия от сектора на гостоприемството да се дигитализират и да разработват онлайн маркетингови стратегии, посочват от ХОТРЕК - Европейската асоциация на хотели, ресторанти, барове и кафенета, на която Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) е единствен пълноправен член за България.

Ограничителните условия за определяне от страна на хотели, къщи за гости и други туристически имоти, отдавани под наем на собствената им цена в онлайн пространството, както и възможността да я променят във всеки един момент според заетостта си на собствените си сайтове, са вредни за потребителите, защото силно ограничават ценовата конкуренция, категорични са от ХОТРЕК. Затова и част от местата за настаняване не само в България, но и по света се налага да продават по-евтино на директните си клиенти само по телефон или чрез мейл комуникация, която отнема време и ресурс от работното време на персонала им, вместо да могат да определят свободно цените си онлайн и да предложат на клиентите си реалната стойност на предлагана от тях услуга без комисионната на дигиталните платформи за продажби.

Очаква се в Закона за цифровите пазари на ЕС да се включат текстове, които да гарантират на местата за настаняване, че подобни клаузи ще отпаднат от договорите с онлайн платформите. Промяната трябва да стане факт през април, когато Законът за цифровите пазари трябва да влезе в сила, посочват от ХОТРЕК.

Източник: Труд

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
10 знаменитости, за които се говори, че не са добри в леглото Понякога сексът с актриси е като… буквално да спиш с диван Направи гръмко изказване за Русия От Кремъл отдавна искат мир, твърди Лукашенко
Новият папа е голям фен на... Лъв Четиринадесети е привърженик на италианския Рома Много се харесват Памела Андерсън и Лиъм Нийсън - това ли е новата звездна двойка?
Преследва я маниак Мъж тормози Анистън Продават на загуба Бившата двойка иска да се отърве от имение
Спират им парите? Скандал със Семен Новиков и Кирил Милов Притеснителна информация за Варна Наркотици отведоха трима в арестите
Извънредно: Крум Зарков се оттегля като секретар на президента Причината е идеята за референдум за еврото Задава ли се потоп в областите Бургас и Ямбол  BG-ALERT с предупреждение за опасност
Див екшън в Перник Четирима младежи са задържани Голям проблем с водата в... Село Полковник Серафимово