Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Храните, които пазят от болести

Ключови думи: болести, храни, флагман

Някои храни и напитки имат слава на нездравословни или просто на калорични, но всъщност могат да подобрят здравословното ни състояние. Например, редовното пиене на кафе може да намали риска от Алцхаймер с 25%, а хапването на шоколад да лекува депресия. Ето някои любопитни факти за храните от "The Sun".

Кетчуп
 
Кетчупът е калорична добавка към картофки, пица и сандвичи, а скоро стана ясно, че някои треньори от "Премиър Лийг", дори го забраняват на футболистите си.  Но той се изработва от домати, които пък съдържат ликопен - антиоксидант, който предотвратява увреждането на клетките и намалява риска от сърдечна болест. Финландско проучване установява и, че при хората, които няколко седмици са яли повече кетчуп, нивата на лошия холестерол спадат. Все пак, добър вариант е хапването на доматено пюре или консервирани домати - те съдържат по-малко захар от кетчупа.
 
Билки и подправки 
 
Определено правят ястията и салатите по-вкусни. Куркумата намалява риска от рак, а канелата регулира нивата на захарта в кръвта при хората с диабет тип 2. Една чаена лъжичка сух риган съдържа антиоксиданти, които се борят с рака.
 
Фъстъчено масло
 
Момичетата трябва да хапват фъстъчено масло - то намалява риска от развитие на рак на гърдата в по-късен етап от живота им. Това показва проучване, публикувано в Breast Cancer Research and Treatment. За момичетата, които са хапвали фъстъчено масло или фъстъци, когато са били между 9 и 15-годишни, било по-малко вероятно на 30 г. да развият рак на гърдата.

Тъмен шоколад

Хапването на тъмен шоколад подобрява настроението и дори може да ви помогне да преборите депресията, показва проучване на "University College London'. Този вид шоколад съдържа флавоноиди, които пазят от рак и повдигат настроението ви.

Кафе

Според ново проучване, за хората, които пият кафе е по-малко вероятно да се заразят с коронавирус. Експерти от Northwestern University в Чикаго са установили, че за хората, които пият една чаша кафе на ден, е с 10% по-малко вероятно да се заразят с COVID-19.

Пълнозърнест хляб

Този тип хляб, както и тези видове паста и ориз, съдържат фибри, витамини от групата В, протеин и антиоксиданти. Това означава, че за хората, които ги хапват, е по-малко вероятно да развият болест на сърцето, диабет тип 2 или да получат сърдечен удар. Пълнозърнестият хляб помага и в извайването на по-хубава фигура.

Зехтин

Според изследване върху мишки, зехтинът може да повлияе добре на мозъчното здраве и да предотврати упадъка на познавателните способности.

Ядки

Залагайте на ядки редовно. Те засищат и са полезни. Орехите, бадемите и шамфъстъците намаляват риска от смърт от сърдечен удар и инфаркт. Ако хапвате от тях 2 пъти седично, намалявате риска от развитие на кардиоваскуларни заболявания със 17%, според проучване на Isfahan Cardiovascular Research Institute в Иран.

Консервирана сьомга

Консервираната сьомга, сардините и скумриите са чудесен източник на витамин D, който подпомага имунната система, заздравява костите и подобрява мозъчната функция. Но изберете консервирана сьомга във вода, а не в олио, тъй като тази в олио е богата на мазнини.

Източник: Teenproblem.net

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
38-годишен преби жестоко приятелката си, а после взе трион и... Арестуван е и му е повдигнато обвинение за закана за убийство Не стигат ремонтите и катастрофите, ами и разсипан асфалт ограничава движението по магистралата Става въпрос за "Хемус"
Пожар изпепели 6 коли на паркинг, умишлен палеж ли е (ВИДЕО) Пламнала е кола на Пътна помощ Сплав от емоции, вяра и музика: Тържествен и вълнуващ финал на „Достойно есть“ Днес се състоя финалният концерт на тазгодишния празник на молитвените песнопения
От бездомник в Тайланд до участие на Световно първенство Рикардо Аде ще осъществи още една мечта - дебют на Световно първенство с националния отбор на Хаити Намериха и взривиха останки от дрон край Созопол: ВМС с детайли за спешната акция Опасният обект е бил локализиран на 14 морски мили източно от нос Колокита
Васка е най-чаровната катаджийка у нас и е необвързана Снимките на Васка, която родом е от Ивайловград, станаха хит в мрежата най-вече сред мъжката част Ужасът с домашните любимци е навсякъде! Спасиха куче и котка, прекарали над 4 дни заключени на тераса (СНИМКИ) И пак агресивен собственик...
Гордост за България! Никола Цолов завърши втори в Испания и оглави шампионата Благодарение на брилянтна тактика от страна на неговия отбор „Кампос Рейсинг“ и поредица от зрелищни изпреварвания, родният талант си осигури подиума Неочакван обрат в опита за съставяне на правителство Номинираният за министър-председател Еуджен Томак е върнал мандата за съставяне на правителство и предлага на негово място Адриан Вещя
Селска манджа с печени чушки и сирене – стара българска рецепта, която ухае на лято и домашен уют Поднесете с прясно изпечен домашен хляб за още по-вкусен и автентичен обяд или вечеря Мариана Векилска вдига сватба (СНИМКИ) Омъжва дъщеря си Габриела