Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

От юни гигантът Aiko ще мачка мебелните магазинчета в Бургас

Айко - Бургас ще е най-големият магазин на веригата у нас с площ от 15 800 кв.м, като инвестицията в него е 39 млн. лв. Снимка Дневник
Ключови думи: Верига магазини, Икеа, Айко, Бургас, Надя Китанова, Петър Василев Бизнес, мебели

Веригата за мебелни магазини Aiko ще инвестира 117 млн. лв. в следващите пет години и ще открие четири нови хипермаркета у нас. Първият магазин предстои да бъде отворен в Бургас следващия месец, каза Петър Василев, маркетинг мениджър на компанията. Той ще е най-големият с площ от 15 800 кв.м, като инвестицията в него е 39 млн. лв., в което е включено и зареждането на магазина. Варна, Пловдив и още един магазин в София са другите градове, в които Aiko ще отвори магазини. В момента компанията има два обекта в столицата и един в Стара Загора. Има изграден и собствен логистичен център. В периода 2008 - 2011 г., компанията е инвестирала 65 млн. лв.

Компанията отчете увеличаване на пазарния си дял на пазара в София от 15% през 2008 г. на 22% през тази. Потенциалът на пазара на мебели в София се оценява на 600 млн. лв. годишно от Aiko. В Стара Загора Aiko има 58% пазарен дял, като в магазина й, колкото и невероятно да звучи, пазаруват дори пловдивчани, каза Василев. Това е причината компанията да вземе решение да отвори обект в Пловдив. Оборотът на компанията за последните пет години надхвърля 200 млн. лв., казва Надя Китанова, мениджър на компанията.

Заради подготвяното си излизане на чужди пазари Aiko сменя и бранда си, който е с изцяло нова визия. Името вече няма да се изписва на кирилица , а на латиница. Сменени са и цветовете от жълт и  син на червен и бял. Смяната на жълтото е продиктувана от факта, че този цвят се смята за дискаунтъри и ако Aiko в началото е била насочена към ниския ценови сегмент, сега е сменила изцяло и тази концепция, посочи Василев. По думите му заложено е на червения цвят, защото носи повече динамика. Другата основна промяна в бранда е изчистеният графичен дизайн, който създава илюзия за отворен към света прозорец, обясни Василев.

Потребителското търсене на мебели през последните две години се е променило, показват анализите на Aiko. Потребителската кошница за мебели е намаляла с 8% от 2008 г. досега. Увеличава се търсенето на по-евтини мебели заради кризата, като в същото време хората отлагат подмяната на мебелите си у дома да по-добри времена, посочи Василев.

Заради промяната на потребителското търсене Aiko е сменил и концепцията си за предлагане в магазините. Веригата вече предлага пълно интериорно решение за дома от А до Я, защото това търсят хората, обясни Василев. Предлагат се и повече допълнителни услуги като ушиване на пердета, следпродажбен сервиз, ремонт на мебелите и след изтичане на гаранционния срок, безплатна доставка до дома и монтиране на мебелите при закупуване на над определена сума.

Компанията пуска и нова услуга - промяна за лоялни клиенти. Клиентите ще имат възможност да натрупват оборот чрез покупките си и при достигане на определена сума да ползват процентни отстъпки при нови покупки. Програмата ще следи и регистрира не само стойностното изражение на осъществените покупки на даден клиент, но и ще създаде профил на клиента, с който да го подпомага при избора му на покупки за рождени дни например или други специални събития.

Влизането на "Икеа" в България ще даде тласък на развитието на мебелния пазар, смята Василев. Според него това няма да се отрази на продажбите на Aiko, защото "Икеа" има друга концепция, насочена по-скоро към типа кеш енд кери и направи си сам.

3
Коментара по темата
3.
?????????
11.06.2011 07:49:57
samo lagi, lagi,lagi
2.
развеселен
29.05.2011 13:09:00
Ама че е лъжец този... Сменят логото, защото са окрали най-нагло IKEA, винаги съм се чудел как не са ги осъдили досега за това.
1.
Клиент
27.05.2011 15:09:42
Ще стане като с хранителните стоки - дребните търговци или ще свалят надутите сега цени или ще затварят.Стига са ни одирали кожите!
  Добави Коментар
Ето защо кафето е полезно: Ново проучване разкрива изненадващи ползи за здравето Пиенето на до три чаши кафе на ден може да помогне за защитата на сърцето и да намали риска от инсулт Изпомпват вода от Струма за квартали с режим в Кюстендил Така ограничението на водоподаването на практика е отпаднало, казаха живеещи в най- засегнатия квартал „Герена“ в областния град
Всички с климатици трябва да знаят: Това е срокът за допълване на фреона Важно е да се избере оптимална температура за комфорт, като се съобразяват индивидуалните нужди и външните условия Сърна търси малкото си в опожарения Пирин (ВИДЕО) Данните на Държавните горски предприятия показват, че са изпепелени повече от 60 хиляди декара гори
Обявиха извънредно положение в 39 гръцки общини Причината е сушата Правете тази процедура при разширени вени и ниско кръвно Процедурата има благоприятен ефект върху цялото тяло, релаксира организма и нормализира съня
Изловиха Силвия Кацарова зад волана да... Гласовитата звезда на родната популярна музика прикова вниманието с това, което направи Рязък обрат с времето до часове, гръмотевични бури удрят тези части на България Най-голяма е вероятността за по-сериозни явления в понеделник, предимно в крайните западни райони
Асен Блатечки я остави сама да гледа детето им Блатечки, който и на 54 години продължава да бъде магнетичен за камерата, очевидно не намира толкова време за сина си Този десерт ухае на лято - и се прави за минути! Ще бъдете готови само с 4 стъпки
Мъж почина при присаждане на коса в Турция Клиниката съобщи, че всички необходими медицински изследвания и прегледи преди операцията – включително кръвни тестове, рентгенова снимка на гърдите и ЕКГ Майка помислила детето си за мъртво, хвърлила го на плажа в Гърция, където то починало Вижте как се е развила драматичната история, разгадана от охранителните камери