Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

ИПБ обвини отбивката на АМ „Струма“ за тежката катастрофа

Сега след тежката катастрофа, мястото за почивка ще бъде обезопасено, но жертвите са факт, коментират от Института по пътна безопасност
Ключови думи: ам струма, катастрофа, причина, институт по пътна безопасност, становище

Тежката катастрофа на АМ “Струма” за пореден път ни показва, че в България сме много добри в управлението на кризата, но е налице пълен отказ от управлението на риска. За последните 3 години в района на инцидента са станали 10 леки пътнотранспортни произшествия. Такова мнение изразиха от Института по пътна безопасност, по повод трагедията, разиграла се преди няколко дни аутобана. Ето какво още пишат от ИПБ:

Ако имаше кой да управлява риска, щеше да бъде изследвано мястото и констатирано, че мястото, на което е направена отбивката за почивка и начинът по който е проектирано, е с висок риск от настъпване на тежко ПТП и щяха да бъдат предприети действия за отстраняване на дефицитите. Сега след тежката катастрофа, мястото за почивка ще бъде обезопасено, но жертвите са факт.
 
През месец февруари 2021 г. Институтът за пътна безопасност изготви оценка на риска на цялата ни транспортна система. Изготвихме и карта с най-опасните пътища на България, предложихме нов модел за управление на риска от пътнотранспортни произшествия, цялостна концепция с визия за развитието на пътната безопасност в България, но отговорните институции до този момент отказват да водим експертен разговор за управлението на риска. От началото на месец май констатирахме лавинообразно увеличаване на жертвите от ПТП, многократно предупреждавахме, че предстои второ Своге, задавахме въпроси, отговори не получихме.

Няколко дни след тежката катастрофа всички усилия са впрегнати да ни покажат колко са опасни маркировка, знаци и еластични огради, но това го знаехме и отпреди катастрофата. Също така на всички е ясно, че цялата ни транспортна система е компрометирана и че ние нямаме ресурси да я оправим сега и веднага.

Единственото разумно решение, което Института за пътна безопасност предлага след катастрофата край гр. Своге от 2018 г., е в извършване на оценка на риска от ПТП въз основа на която да приоритизираме местата с най-голяма вероятност от настъпване на ПТП и да предприемем  действия за отстраняването им.

Това е процес, който се нуждае не от телевизионни експерти, а от доказани експерти по управление на риска. Експерти, които не биха позволили политиците да им казват какво да правят, а обратното- експерти, които ще казват на политиците какво да правят.

6
Коментара по темата
6.
Бай хой
26.11.2021 18:29:58
До уйя дето коментира по-долу!
Уйо, ти видя ли маркировка на пътя? Минавал ли си от там, гледа ли репортажите от мястото?
...А иначе за НПО-тата си прав...
5.
А БЕ НПО БОКЛУЦИ
26.11.2021 18:16:12
Я да мълчите, че вие живеете като смучите от обезщетенията на пострадалите от ПТП! Пътната безопасност, зад която се криете като фасада не е във ваш интерес. За вас е по добре да има катастрофи, за да смучите обезщетения от застрахователните, с които сте в комбинат. Мръсни, фалшиви крадци!
4.
психиатрията в Карлуково
26.11.2021 17:55:24
УСТАВ НА СДРУЖЕНИЕ С НЕСТОПАНСКА ЦЕЛ „ИНСТИТУТ ЗА ПЪТНА БЕЗОПАСНОСТ”
(https://safetyroad.bg/%d0%b7%d0%b0-)%d0%bd%d0%b0%d1%81/%d1%83%d1%81%d1%82%d0%b0%d0%b2/
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл. 1. (1) СДРУЖЕНИЕ С НЕСТОПАНСКА ЦЕЛ „ИНСТИТУТ ЗА ПЪТНА БЕЗОПАСНОСТ”, наричано по-долу за краткост “сдружението”...

Работата е ясна!
Поредните ХРАЧКАДЖИИ отново се "изхождат" по темата. А отделна работа е защо се дава трибуна на това "сдружение", което е ДЕВЕТА ДУПКА НА КАВАЛА.
Подобни ХРАЧКАДЖИИ преди време врещяха на ляво и на дясно, че България (видите ли) продавала оръжие (впрочем съвсем законно). Но ХРАЧКАДЖИИТЕ вменяваха някаква вина на България, която, според тях (и болните им мозъци) вършела нещо нередно. За САЩ, Русия, сулю, пулю и т.н. може, но за България не можело (моля ви се).
Сега БОЛНИТЕ МОЗЪЦИ отново вменяват някаква "вина" и търсят под вола - теле.
3.
шофьор
26.11.2021 17:46:41
Пътната обстановка си е много добра,стига сте търсели причини в пътната обстановка!
Толкова коли ,автобуси и тирове са минали от там вината си е изцяло на водача!
Как другите автобуси минаха без проблем,само последния се издъни??????!
Заспал е за секунди и нещата се объркаха,ско е имал и нещо друго в багажното отделение това е истината!
Стига сте филосоствали!
Всички шофьори нацавтобуси от много време знаем,че гледат да прекарат нещо да изкарат някой лев допълнително,едно време слагага под пътеките в автобуса питинкашксвал от България да го продават в Турция,сега горивата са изгодни,но жалко че загинаха толкова невинни хора!!!!!
Кажете истината, първите автобуси защо не се притекоха на помощ на колегата ди,защото бързаха да скрият горивото което пренасят!
Току така не може да се взриви автобуса ссмо от нафтата!!!!
ще спат ли спокойно колегите на взривения автобус?????
Как ще седнат да ядат и спят спокойно,като знаят истината но бързат да скрият тубите с бензин!!!!!!!
2.
Мръсни
26.11.2021 16:59:29
и гадни НПО нещастници!
1.
Много ги е яд от това НПО
26.11.2021 16:52:45
Че не могат да докопат обезщетение,защото застраховките не са български . За това са толкова злобни и плюят по АПИ и пътната маркировка. Белким се закачат да докопат някой лев. Хиените от ИПБ.
  Добави Коментар
Часовникът на най-богатия пасажер, загинал на „Титаник“, се продава на търг Бизнесменът Джон Джейкъб Астор загива на 47 годишна възраст, когато „Титаник“ потъва през 1912 г. Съпругата му се спасява Голяма секира за шофьорите, въвеждат синя зона и в неделя Предложението е общинари от "Спаси София" за столицата
Край на алармите от съседи! Строителен експерт каза как да шумоизолираме дома си Според Федор Василиев когато купуваме новия си дом е най-добре да отидем вечер и да се запознаем с живеещите над нас Соня ми издаде рецептата за този леопардов кекс - изненадващо лесен, красив, ефектен и разкошен на вкус Непременно опитайте тази разкошна рецепта
Смени в Надзорния съвет на НОИ От състава на Надзорния съвет са освободени: Иванка Николова Шалапатова, Весела Начева Начева, Добринка Димитрова Вичева Трус разлюля Гърция - на 30 км от България Епицентърът е до Петрич
Жесток удар по Лена Днешните й думи не ми остават друг избор, освен да заведа срещу нея едно дело за клевета, заяви управителят на НЗОК Ивет Лалова пусна прочувствено видео на новородения Тиаго Добре дошъл на този свят Тиаго Колио. Благодарим ти, че избра нас за свои родители, написа лекоатлетката
Вкусен охлюв-тутманик - мек като душичка, а плънката е сочна и разкошна на вкус Правих го три пъти тази седмица и всеки път се унищожава до трошичка – направо от тавата Кога ще започне изграждането на тунел под връх Шипка Все още има незавършени процедури по проектирането на съоръжението
Лазаровден е! 3 страхотни имена черпят на светлия празник Пленум на БСП ще реди листите за парламентарните и евроизборите Излъчени са около 100 номинации за представители в ЕП