Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Volvo: производството на е-кола е 70% по-мръсно от това на конвенционален автомобил

Ключови думи: производство, електромобили, климат, вреда

След като вече обвързва бъдещето си с електромобилите, а преди дни Volvo подписа Декларацията от Глазгоу за автомобили и ванове с нулеви емисии, проучване на Volvo Motors стана причина за изключително разгорещена дискусия, която се води от доста време. Компанията е стигнала до извода, че производственият процес на електрическия C40 Recharge генерира 70% повече емисии от производството на конвенционалния модел XC40. След това Volvo уточнява, че, когато се вземе предвид целия жизнен цикъл на автомобилите, общият въглероден отпечатък на електромобила е по-нисък от този на аналога му с ДВГ.

Проучването на Volvo е съсредоточено върху конвенционалния, плъг-ин хибридния и електрическия XC40. То е взело предвид въглеродния отпечатък на всеки модел в продължение на целия му жизнен цикъл, като са включени добивът на суровите материали, производствените процеси, зареждане с гориво/електричество и шофиране в продължение на 200 000 км, след които се приема, че колата се изважда от употреба, предава vesti.bg.

Volvo казва, че моментът на изравняване зависи от начина на добив на електроенергията. Проучването споменава три различни сценария, базирани на средния световен добив на електричество, предвиденият от EC28 баланс между възобновяеми и изкопаеми източници, и най-чистият сценарии – само от възобновяеми източници.

Когато се вземе предвид първият сценарии, Volvo C40 Recharge ще трябва да измине 109 918 км, за да се изравни по отделени емисии СО2 с конвенционалния XC40, което е над половината от жизнения цикъл на модела. Но след това, в оставащите около 90 000 км електрическият модел ще отдели 15% по-малко общи емисии от конвенционалния модел.

При втория сценарии за добив на електричество става ясно, че електрическият и конвенционалния модел ще постигнат равенство по отделени вредни емисии, когато електрическият модел измине 77 248 км. При този сценарии Volvo C40 Recharge ще отдели 30% по-малко вредни емисии за целия си жизнен цикъл.

В третия сценарий (добив само от възобновяеми източници) въглеродният отпечатък на електрическия модел е на половина на този на модела с ДВГ, като равенство ще се постигне още при изминаване на 48 280 км.

Проучването на Volvo, което се препокрива с много други подобни проучвания, стига до заключението, че електрическите модели са много по-екологично чисти в течение на жизнения цикъл. Но производството на електромобил е много по-мръсно от това на конвенционалния му събрат, като най-мръсно е производството на самата батерия.

4
Коментара по темата
4.
Така е но...
15.11.2021 14:39:29
Третият разглеждан вариант е немислим...няма как да стане..най вероятен е първият....Тука обаче не се казва едно основно нещо..няма толкова редки метали за батерии в количество колкото са сегашните коли...няма и да има...процента на рециклиране на батериите е нисък...Не искат да ви кажат че даже и да има мрежи за зареждане което поне при нас също е огромен проблем, колите ще станат лукс..както си беше едно време..няма да има за всички така че карайте докато можете...времето изтича..
3.
хахах
15.11.2021 14:07:51
"200 000 км, след които се приема, че колата се изважда от употреба"... Ти да видиш! Че тя на 200000 км нова бе. Кукла дет съ вика.
2.
Spartan
15.11.2021 12:07:30
Не разбрахте ли, че целта на електромобилите е да се изведе замърсяването извън града?
Както заводите са извън града така и емисиите от автомобилите ще бъдат извън града и така градовете ще станат много по-чисти. Дори и да не са толкова ЕКО електричките пак има файда поне за града.
1.
мислещ
15.11.2021 11:08:24
Те това и децата вече го знаят, само "зелените" тикви се опитват да изкарат черното-бяло !
  Добави Коментар
16-годишна наръга ученичка с нож в Атина Пострадалото момиче е настанено в детска болница, а гръцките власти провеждат разпити за изясняване на обстоятелствата Две лекарки осъдени за смъртта на дете в Сливен Момиченцето починало след погрешно назначено лечение и липса на навременна консултация със специалист, а присъдата подлежи на обжалване
Синът на Роб Райнер арестуван след смъртта на родителите си в имението им в Калифорния 32-годишният Ник Райнер е задържан с гаранция от 4 млн. долара Сватбена игра в Германия завърши с бой и ранена булка Напрежение по време на традиционната игра с жартиера предизвика масова разправия с хоспитализирани и полицейско разследване
Националния исторически музей връчи наградата „Лъв - Пазител на наследството“ на кмета на Царево Марин Киров е отличен в знак на признание за усилията и ангажираността му към съхраняването на историческото богатство на региона Русия съди Euroclear за над 229 млрд. долара заради замразените активи Искът на Москва е реакция срещу блокирането на руски активи и предложенията на ЕС да използва средствата за финансиране на Украйна
Трик с алуминиево фолио зад радиатора пести топлина и смъква сметките Прост и достъпен метод с доказан ефект подобрява уюта вкъщи в студените месеци, особено при слаба изолация Елегантно мезе с яйца, хайвер и шпроти за празничната трапеза Тази рецепта съчетава класически вкус с елегантна визия - идеална за Коледа, Нова година или всяко специално събиране с гости
Германия въведе радар за 230 000 евро срещу джигити – глобите вече летят Устройството засича автоматично всяко нарушение, работи с батерии цяла седмица и изпраща данните директно до полицията, без нужда от човешка намеса Балъков откри "Каса Бала" в София с послание към болните герои от САЩ'94 В уникалния ресторант-музей са изложени реликви от кариерата на Балъков, а откриването премина в сянката на тревогите за здравето на Михайлов, Пенев и Хубчев
Булка в болница след масов бой на сватба в Германия – 30 участници, арести и напрежение Сватбената игра „хвърляне на жартиера“ се превръща в бойно поле – празникът приключва с линейки, арести и напрежение Банките с практични съвети, за да се подготвим за еврото Посочва се, че между 21.00 ч. на 31 декември до 1.00 часа след полунощ на 1 януари, картовите системи ще бъдат превключени от лев в евро