Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Volvo: производството на е-кола е 70% по-мръсно от това на конвенционален автомобил

Ключови думи: производство, електромобили, климат, вреда

След като вече обвързва бъдещето си с електромобилите, а преди дни Volvo подписа Декларацията от Глазгоу за автомобили и ванове с нулеви емисии, проучване на Volvo Motors стана причина за изключително разгорещена дискусия, която се води от доста време. Компанията е стигнала до извода, че производственият процес на електрическия C40 Recharge генерира 70% повече емисии от производството на конвенционалния модел XC40. След това Volvo уточнява, че, когато се вземе предвид целия жизнен цикъл на автомобилите, общият въглероден отпечатък на електромобила е по-нисък от този на аналога му с ДВГ.

Проучването на Volvo е съсредоточено върху конвенционалния, плъг-ин хибридния и електрическия XC40. То е взело предвид въглеродния отпечатък на всеки модел в продължение на целия му жизнен цикъл, като са включени добивът на суровите материали, производствените процеси, зареждане с гориво/електричество и шофиране в продължение на 200 000 км, след които се приема, че колата се изважда от употреба, предава vesti.bg.

Volvo казва, че моментът на изравняване зависи от начина на добив на електроенергията. Проучването споменава три различни сценария, базирани на средния световен добив на електричество, предвиденият от EC28 баланс между възобновяеми и изкопаеми източници, и най-чистият сценарии – само от възобновяеми източници.

Когато се вземе предвид първият сценарии, Volvo C40 Recharge ще трябва да измине 109 918 км, за да се изравни по отделени емисии СО2 с конвенционалния XC40, което е над половината от жизнения цикъл на модела. Но след това, в оставащите около 90 000 км електрическият модел ще отдели 15% по-малко общи емисии от конвенционалния модел.

При втория сценарии за добив на електричество става ясно, че електрическият и конвенционалния модел ще постигнат равенство по отделени вредни емисии, когато електрическият модел измине 77 248 км. При този сценарии Volvo C40 Recharge ще отдели 30% по-малко вредни емисии за целия си жизнен цикъл.

В третия сценарий (добив само от възобновяеми източници) въглеродният отпечатък на електрическия модел е на половина на този на модела с ДВГ, като равенство ще се постигне още при изминаване на 48 280 км.

Проучването на Volvo, което се препокрива с много други подобни проучвания, стига до заключението, че електрическите модели са много по-екологично чисти в течение на жизнения цикъл. Но производството на електромобил е много по-мръсно от това на конвенционалния му събрат, като най-мръсно е производството на самата батерия.

4
Коментара по темата
4.
Така е но...
15.11.2021 14:39:29
Третият разглеждан вариант е немислим...няма как да стане..най вероятен е първият....Тука обаче не се казва едно основно нещо..няма толкова редки метали за батерии в количество колкото са сегашните коли...няма и да има...процента на рециклиране на батериите е нисък...Не искат да ви кажат че даже и да има мрежи за зареждане което поне при нас също е огромен проблем, колите ще станат лукс..както си беше едно време..няма да има за всички така че карайте докато можете...времето изтича..
3.
хахах
15.11.2021 14:07:51
"200 000 км, след които се приема, че колата се изважда от употреба"... Ти да видиш! Че тя на 200000 км нова бе. Кукла дет съ вика.
2.
Spartan
15.11.2021 12:07:30
Не разбрахте ли, че целта на електромобилите е да се изведе замърсяването извън града?
Както заводите са извън града така и емисиите от автомобилите ще бъдат извън града и така градовете ще станат много по-чисти. Дори и да не са толкова ЕКО електричките пак има файда поне за града.
1.
мислещ
15.11.2021 11:08:24
Те това и децата вече го знаят, само "зелените" тикви се опитват да изкарат черното-бяло !
  Добави Коментар
Високите цени прогониха туристите от гръцките острови Туристите през този сезон са с около 30% по-малко в сравнение с миналата година Разкри се истината за клипа с манджата на плажа, който превъртя ТикТок Нито е мусака, нито е Гърция
Българският модел за "запазване" на шезлонги се прехвърли в Европа, хотелиери започнаха да наемат охрана В последните години все повече туристи се оплакват от други почиващи, които още в ранни зори, а понякога дори от предната вечер, "запазват" шезлонги Това е хитът на сезона по Черноморието, струва само 12 лева Печем ги в специална фурна и клиентите имат възможност да си изберат от нещата, които предлагаме, обясни ресторантьорка
Намериха мъртъв чужденец в наше село, паднал от покрива Разследват случая Ледени близалки и басейни за животните от бургаския зоопарк в жегата Ледените близалки всъщност са замразени зеленчуци. На хищниците пък се дава и замразено месо
Две семейства в Бургас вече кандидатстваха за помощ след пожара в „Острицата“ Едното от заявленията вече е одобрено и по него е отпусната максималната помощ в размер на 1914 лв., второто е в процес на обработка Арестуваха депутат в Украйна заради корупционен скандал с покупка на дронове Започнало е и вътрешно разследване, заяви президентът Володимир Зеленски
Българинът Петър Мирчев опита да продаде оръжия за 53 млн. евро на мексикански наркокартел Той обаче не е преговарял с представители на "Халиско Нова Генерация", а с внедрени от американските служби „Сектор Г“ избухна срещу ръководството на ЦСКА Стига аматьорщина и посредственост, зоват организираните привърженици
Татуировка на врата издаде банда джебчийки от България, вилнели из Италия Три жени с богато криминално досие обирали възрастни в супермаркети в Порденоне, Удине и Бергамо, разплетени са и връзки с нелегални фабрики за цигари под кравеферми Звездата от сериала „Шербет от боровинки“ е най-красивата жена в света за 2025 г. Пет турски актриси влязоха в топ 10 на глобалната класация, в която освен красота се оценяват и влияние, и репутация