Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Спомен за черноморската фериботна линия Варна-Иличовск създадена през 1978 г.

Ключови думи: спомени от соца, варна-иличовск

Сигурно много хора помнят черноморската фериботна линия Варна-Иличовск създадена през 1978 г. Поради тагавашната Българо-съветска дружба имената на фериботите са разменени. Двата български кораба се казват ,,Героите на Севастопол“ и ,,Героите на Одеса“,а съветските – ,,Героите на Плевен“ и ,,Героите на Шипка“.Българските фериботи са произведени в Норвегия,а съветските в Югославия всички в периода 1977-1978 г.

Товарене на вагони с дървен материал на борда на съветския ферибот ,,Героите на Плевен“ в пристанище Иличовск.

Това са единствените по рода си железопътни фериботи превозващи товарни вагони на борда си.Разполагат с три палуби снабдени с железопътни релси и всеки от тях събира на борда си 108 товарни вагона с нормална дължина.Чрез подемно преходен мост снабден с жп линии вагоните се товарят с локомотиви директно на средна палуба от където с помощта на хидравличен лифт се качват на горна палуба.

Българското фериботно пристанище се намира в Белославското езеро на около 25 км.от Варна,а съветското в пристанище Иличовск близко до Одеса.

През годините на социализма се превозват тонове стоки във вагони от всякакво естество между братските тогава страни.

Българския ферибот ,,Героите на Севастопол“ на път от Украйна към Грузия.

След промените през 1989 г. съветските фериботи стават собственост на Украйна и се оперират от частната фирма ,,Укрфери“.Двата български ферибота до 2009 г.са собственост на Параходство Български морски флот Варна.След това на Български морски квалификационен център.

През 90-те години поетапно намалява броя на превозваните вагони и оставащия капацитет корабите запълват с тирове,микробуси и леки автомобили,както и се оборудват пасажерски кабини за водачите на автомобили и пътници.
Междувременно през 2000 г фериботната линия се удължава и след Иличевск корабите продължават до Грузия в пристанищата Поти и Батуми.

След 2007 г.,,Укрфери“ закупува други по-съвременни фериботи и съдбата на ,,Героите на Плевен“ и ,,Героите на Шипка“ по-късно отива в ръцете на Държавната Украинска железница,но са швартовани в пристанище Черноморск и не обслужват линията.

Българските фериботи поетапно излизат от експлоатация и днес също не обслужват линията.Съдбата им е ясна – скрап.

Линията не съществува,а украинския град Иличовск вече се казва Черноморск.

5
Коментара по темата
5.
Боцмана
02.11.2021 17:45:53
Защо спомени???? Линията работи още и корабите си вървят!)))
4.
до 1
02.11.2021 16:55:49
И кометите Бургас-Варна бяха прекрасни... Не знам те на кого и защо пречеха.
3.
xx
02.11.2021 16:33:41
Всяка една морска линия зависи от обемите товари , които ще обслужва двупосочно. Нови корби ще се намерят , но няма карго за тях в черноморския басейн.
2.
Ееееее
02.11.2021 16:33:32
То да е само това, че да го помним. Ами БМФ, Океански, Пристанище Бургас......, къде са сега тези предприятия? Защо трябваше да ги унищожат умишленно!?
1.
Елемент от разрухата...
02.11.2021 16:17:51
Спомени спомени...пътувал съм по линията...параходите бяха прекрасни..
  Добави Коментар
В кои общини ще има повишаване цената на водата В Ямбол,  Сливен, Пазарджик и Перник ще има намаление на цените Социалните работници в Бургас излязоха на протест-настояват за 20% увеличение заплатите  В бюджета до сега бяха предвидени само 5% от догодина, както и за подобряване на условията на труд.
Фотографът Милуш Киряков дари част от изгревите си на Колежа по туризъм в Бургас „Надявам се тези изгреви да им вдъхват увереност, че всяко трудно начало си струва“, допълни авторът Мария Ландова с първа изложба и филм в посетителски център „Генгер“ Художник, журналист, учител, сценарист и режисьор на документални филми - Ландова има какво да даде и какво да покаже
Десерт чудо и то само с три съставки Без фурна, желатин и нишесте Путин изрази благодарност към Орбан за домакинството му за срещата на върха Руско-американските преговори ще се проведат в Будапеща
Кметът на Варна от дома си: Моята свобода е ваша победа Някои битки си избираме сами, други – ни поднася животът. Последната ми отне 142 дни, а победител в нея дори не съм аз, написа Благомир Коцев Министерството на туризма открива най-големия форум за българско вино Започва 14-тото издание на DiVino.Taste 
Николай Дачев е новият директор на спортното училище в Бургас Той спечели конкурса за поста и ще смени временно изпълняващата длъжността Пролетина Матарова Фискалният съвет: Приходите са надценени с до 4,7 млрд. евро, разходите растат, а дългът поскъпва тревожно Анализът предупреждава за сериозни рискове – по-висока инфлация, проциклични разходи, ускорено задлъжняване и риск от декапитализация на държавните предприятия
Филип Виденов пак хванат зад волана след употреба на алкохол – очаква го обвинение за рецидив Изпълнителният директор на БФБаскетбол е спрян за втори път за 100 дни – шофирал дерегистриран автомобил без книжка, а дрегерът отчел 1,38 промила Сигнал до Флагман: шофьор паркира където поиска - кой му позволява да нарушава правилата? Жители настояват за санкции и повече контрол в района