Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Кап. Димитър Димитров: Три баластни танка на „Вера Су“ са наводнени, но няма да се разцепи

Ако причината за засядането на „Вера Су“ е навигационна небрежност, разходите за спасителната оперция се поемат от застрахователите, каза капитан Димитър Димитров
Ключови думи: Димитър Димитров, Вера Су, заседнал кораб, Камен бряг, Морска администрация

Три баластни танка на „Вера Су“ са наводнени, но не би трябвало да има опасност заседналият край Камен бряг кораб да се разцепи, тъй като прогнозата не е за дълготрайно лошо време. Това каза пред бТВ президентът на Европейската конфедерация на асоциацията на морските капитани кап. Димитър Димитров.

Прогнозите за лошото време се сбъднаха, но въпреки влошената обстановка, заседналият кораб оцеля и през тази нощ, заяви кореспондентът от Варна Йордан Фотев. 

„Бях на борда на кораба. Той се намира в добро състояние. Има наводнени три баластни танка в района на засядането, а иначе плавателният съд все още е в стабилно състояние“, уверява морският капитан. 

„Предполагам, че властите и собственикът наблюдават кораба постоянно. Бяхме поканени с моя колега на борда, за да подпомагаме „Морска администрация“. Тъй като сме част от тази организация за действия в аварийни ситуации, не съм си позволявал да питам капитана на кораба за причините за засядането, тъй като всеки при подобни условия е в стрес и не би отговорил на въпроса“, добави той.

„Причината вероятно е навигационна грешка от страна на екипажа. При навигационна небрежност разходите се поемат от застрахователите, а при груба – положението е по-сложно“, обясни кап. Димитър Димитров. 

„Човекът, който отговаря за изтеглянето на кораба, трябва да направи изчисления за здравината на корпуса, за силите, необходими, за да се излезе от засядане, за товарът, който е нужно да бъде свален“, каза още той.
 

13
Коментара по темата
13.
Роко
03.10.2021 07:41:34
Два дни по-късно се наводни и потъна. Страшни специалисти. Особенно пенсионирания Адмирал дето сега е спасител.
12.
Не може ли
30.09.2021 19:32:20
Да се прекарат няколко яки въжета напречно под кораба? В краищата им да има вързани празни балони. Да напълнят балоните с въздух и ще повдигнат кораба. После влекачите да го дръпнат навътре????
11.
до 10
30.09.2021 16:03:27
Ти в наивността си мислиш за решения... Инсцениралите тази случка не се нуждаят от решения.
10.
Ник
30.09.2021 15:41:00
Абе дайте по 1500 лв. на 50 докера и ще препакетират товара в чували за нула време ! После в детска и на баржата !! Фасулска работа !! Колко микс съм пакетирал.....не е истина !!
9.
292
30.09.2021 15:19:03
До 8. Точно така, нямам. Щото съм прост като боцман и не знам даже какво е това "товарно дело". И в каква функция е от аварийна ситуация, свързана със заседнал със забита "човка" на скалите кораб, на който специалистите по същото това дело се чудят как да му облекчат товара. А се чудят, защото хал-хабер си нямат.
8.
До 6
30.09.2021 13:49:41
Хабер нямаш от товарно дело.
Най вероятно си боцман.
7.
Бургас
30.09.2021 13:43:14
Много разбирачи,кораба вече 5 пъти е разтоварен.Защо никой не задава въпроса,защо се стигна до тук.Кой носи отговорност.България е граница на ЕС- къде е Гранична полиция,Морска администрация,Военноморския флот.Корабът се наблюдава от тях,движи се 12 мили с отклонен курс,никаква реакция.Ами ако е терористичен акт.Иначе ако са рибари за 200 метра мрежа ще изскочат 5 катера.Пълно престъпно безхаберие.
6.
292
30.09.2021 12:34:06
Ако предните баластните танкове са се пробили, вече са пълни и човката яко е забила, и няма помръдване. Лошото е, че при натоварен кораб и взет носови баласт, товарната схема се нарушава и претоварва килевата дъска. Като се вземе предвид, че вълната в Чевно море е къса и коръбът постоянно е на минимум три три вълни, поне едната от които отразена, килът е под непресъснато динамично претоварване, което не може да се компенсира нито с преразпределение на товар, баласт, гориво, нито чрез промяна на ъгъла на атака на върната. Което е лошо. Много лошо.
5.
Към г-н Шкипера
30.09.2021 12:12:39
Капитане, капитане... такаа голяма скала да не видиш, за*би! Ба таз вахта, ба таз команда пияна.... от кол и въже. Потрес!
4.
,
30.09.2021 11:30:05
вчера по национален ефир, докато водещите говореха за кораба,отзад на екрана се виждаше, как някъв кран взима от матряла и го изсипва директно в морето хахах,една глоба за 5млн долара за корабособствениците,и уволнение на всички ръководни държавни кадри от морска администрация
3.
Хе хе
30.09.2021 11:06:58
Как точно пълни баластни танкове осигуряват положителна плавучест. Защо ми се струва ,че най-стабилен е празен . Поне така трябва да е проектиран , за да може да е стабилен и след като го натоварят и вземе баласт. И как ще спреш водата да влиза през пробойните? Нима смяташ да влезеш в баластен танк , въобще някога влизал ли си ? В статията казват три танка но не ти казват дали са дънни или top side tank. Бившият директор на морска администрация е прав трябва да се свали част от товара за да може да снеми кораба от скалите. И да ти кажа ,че танкове , които не са пълни догоре тоест пресирани намаляват стабилността на кораба поради ефекта на свободно движещите повърхности. Не знам какво чакат и защо не започват да го разтоварват .
2.
Абсолютно вярно
30.09.2021 11:02:19
Ако бяхте вкарали 30 човека с лопати и торби по 1 тон всеки прави по 5 т мин на ден...това са 150 на ден по 7 дни само са 1000 тона от носа...Торбите с кран могат да се претоварят на друг съд или няколко малки...досега да сте забравили....Първия стифадор щеше да ви каже....
1.
От село
30.09.2021 09:59:50
След като баластни танкове са наводнени ситуацията се утежнява, защото те осигуряват положителна плавучест, атака кораба натежава повече,Да се запушат пробойните ако е възможно и водата да се изпразни. Кораба както е видно от снимката е заседнал с предната си част и изпомпването на горивото което е в задната също утежнява положението.
  Добави Коментар
Какво да правим с дребните пари при еврото - съвети от Л. Хампарцумян Преходният период, ограниченията за плащане с монети и най-сигурните варианти за хората след 1 януари Почина легендарният военен кореспондент Питър Арнет Името му става световноизвестно през 1991 г., по време на първата война в Персийския залив
Първи случай в България: Живи корали са задържани на „Капитан Андреево“ Екзотичните морски видове са открити в автобус от Турция за Северна Македония и са предадени за съхранение в музей Най-голямата изненада в края на годината ще преживее тази зодия Ако сте родени под нея, очаквайте безобразен късмет!
Лесна питка с късмети за Бъдни вечер Парчетата и скритите „късмети“ се тълкуват като знак за щастие през идващата година Евростат: Годишната инфлация в България през ноември е над средната за ЕС и еврозоната В Европейския съюз годишната инфлация през ноември 2025 г. е 2,4 на сто, което е спад спрямо 2,5 на сто през октомври
Черноморец Бургас къса с четирима Това са Калоян Кръстев, Стефан Трайков, Павел Георгиев и Тодор Чаворски "Купи и дари" за 17-а поредна година ще подаде ръка на нуждаещите се Целта на проявата е да бъдат подпомогнати социално слаби семейства и хора в неравностойно положение с хранителни продукти и домакински консумативи от първа необходимост
Три зодии започват "късметлийска серия" Появява се шанс да облекчите вътрешното напрежение, да се освободите от натрупаните обиди и да си позволите малко топлина САЩ отчитат обратна миграция за първи път от десетилетия Мигрантите се завръщат у дома, оставяйки повече жилища и работни места за американците, каза той
Този десерт без печене е хит на Коледа – едно парче никога не стига! Прави се без печене, с  бишкоти, крем и ароматно  кафе – лесно, бързо и без риск Димитър Николов поздрави младите танцови таланти с европейски и международни успехи Младите състезатели от КСТ „Бургас“ донесоха престижни отличия от първенства, проведени в морския град