Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Кап. Димитър Димитров: Три баластни танка на „Вера Су“ са наводнени, но няма да се разцепи

Ако причината за засядането на „Вера Су“ е навигационна небрежност, разходите за спасителната оперция се поемат от застрахователите, каза капитан Димитър Димитров
Ключови думи: Димитър Димитров, Вера Су, заседнал кораб, Камен бряг, Морска администрация

Три баластни танка на „Вера Су“ са наводнени, но не би трябвало да има опасност заседналият край Камен бряг кораб да се разцепи, тъй като прогнозата не е за дълготрайно лошо време. Това каза пред бТВ президентът на Европейската конфедерация на асоциацията на морските капитани кап. Димитър Димитров.

Прогнозите за лошото време се сбъднаха, но въпреки влошената обстановка, заседналият кораб оцеля и през тази нощ, заяви кореспондентът от Варна Йордан Фотев. 

„Бях на борда на кораба. Той се намира в добро състояние. Има наводнени три баластни танка в района на засядането, а иначе плавателният съд все още е в стабилно състояние“, уверява морският капитан. 

„Предполагам, че властите и собственикът наблюдават кораба постоянно. Бяхме поканени с моя колега на борда, за да подпомагаме „Морска администрация“. Тъй като сме част от тази организация за действия в аварийни ситуации, не съм си позволявал да питам капитана на кораба за причините за засядането, тъй като всеки при подобни условия е в стрес и не би отговорил на въпроса“, добави той.

„Причината вероятно е навигационна грешка от страна на екипажа. При навигационна небрежност разходите се поемат от застрахователите, а при груба – положението е по-сложно“, обясни кап. Димитър Димитров. 

„Човекът, който отговаря за изтеглянето на кораба, трябва да направи изчисления за здравината на корпуса, за силите, необходими, за да се излезе от засядане, за товарът, който е нужно да бъде свален“, каза още той.
 

13
Коментара по темата
13.
Роко
03.10.2021 07:41:34
Два дни по-късно се наводни и потъна. Страшни специалисти. Особенно пенсионирания Адмирал дето сега е спасител.
12.
Не може ли
30.09.2021 19:32:20
Да се прекарат няколко яки въжета напречно под кораба? В краищата им да има вързани празни балони. Да напълнят балоните с въздух и ще повдигнат кораба. После влекачите да го дръпнат навътре????
11.
до 10
30.09.2021 16:03:27
Ти в наивността си мислиш за решения... Инсцениралите тази случка не се нуждаят от решения.
10.
Ник
30.09.2021 15:41:00
Абе дайте по 1500 лв. на 50 докера и ще препакетират товара в чували за нула време ! После в детска и на баржата !! Фасулска работа !! Колко микс съм пакетирал.....не е истина !!
9.
292
30.09.2021 15:19:03
До 8. Точно така, нямам. Щото съм прост като боцман и не знам даже какво е това "товарно дело". И в каква функция е от аварийна ситуация, свързана със заседнал със забита "човка" на скалите кораб, на който специалистите по същото това дело се чудят как да му облекчат товара. А се чудят, защото хал-хабер си нямат.
8.
До 6
30.09.2021 13:49:41
Хабер нямаш от товарно дело.
Най вероятно си боцман.
7.
Бургас
30.09.2021 13:43:14
Много разбирачи,кораба вече 5 пъти е разтоварен.Защо никой не задава въпроса,защо се стигна до тук.Кой носи отговорност.България е граница на ЕС- къде е Гранична полиция,Морска администрация,Военноморския флот.Корабът се наблюдава от тях,движи се 12 мили с отклонен курс,никаква реакция.Ами ако е терористичен акт.Иначе ако са рибари за 200 метра мрежа ще изскочат 5 катера.Пълно престъпно безхаберие.
6.
292
30.09.2021 12:34:06
Ако предните баластните танкове са се пробили, вече са пълни и човката яко е забила, и няма помръдване. Лошото е, че при натоварен кораб и взет носови баласт, товарната схема се нарушава и претоварва килевата дъска. Като се вземе предвид, че вълната в Чевно море е къса и коръбът постоянно е на минимум три три вълни, поне едната от които отразена, килът е под непресъснато динамично претоварване, което не може да се компенсира нито с преразпределение на товар, баласт, гориво, нито чрез промяна на ъгъла на атака на върната. Което е лошо. Много лошо.
5.
Към г-н Шкипера
30.09.2021 12:12:39
Капитане, капитане... такаа голяма скала да не видиш, за*би! Ба таз вахта, ба таз команда пияна.... от кол и въже. Потрес!
4.
,
30.09.2021 11:30:05
вчера по национален ефир, докато водещите говореха за кораба,отзад на екрана се виждаше, как някъв кран взима от матряла и го изсипва директно в морето хахах,една глоба за 5млн долара за корабособствениците,и уволнение на всички ръководни държавни кадри от морска администрация
3.
Хе хе
30.09.2021 11:06:58
Как точно пълни баластни танкове осигуряват положителна плавучест. Защо ми се струва ,че най-стабилен е празен . Поне така трябва да е проектиран , за да може да е стабилен и след като го натоварят и вземе баласт. И как ще спреш водата да влиза през пробойните? Нима смяташ да влезеш в баластен танк , въобще някога влизал ли си ? В статията казват три танка но не ти казват дали са дънни или top side tank. Бившият директор на морска администрация е прав трябва да се свали част от товара за да може да снеми кораба от скалите. И да ти кажа ,че танкове , които не са пълни догоре тоест пресирани намаляват стабилността на кораба поради ефекта на свободно движещите повърхности. Не знам какво чакат и защо не започват да го разтоварват .
2.
Абсолютно вярно
30.09.2021 11:02:19
Ако бяхте вкарали 30 човека с лопати и торби по 1 тон всеки прави по 5 т мин на ден...това са 150 на ден по 7 дни само са 1000 тона от носа...Торбите с кран могат да се претоварят на друг съд или няколко малки...досега да сте забравили....Първия стифадор щеше да ви каже....
1.
От село
30.09.2021 09:59:50
След като баластни танкове са наводнени ситуацията се утежнява, защото те осигуряват положителна плавучест, атака кораба натежава повече,Да се запушат пробойните ако е възможно и водата да се изпразни. Кораба както е видно от снимката е заседнал с предната си част и изпомпването на горивото което е в задната също утежнява положението.
  Добави Коментар
Бургас слага начало дългоочаквания летен-парти сезон с разбиващ фестивал на плажа "Hello Summer" ще се проведе на 22 юни Как да манипулирате мъжете с цвета на дрехите: 5 хитри техники Ето кои са те 
Ако правите тези 6 неща, излизате с г-н Грешен Не бъркайте химията с любовта 4 зодии, които винаги следват влюбеното си сърце Хората от тези знаци са готови да направят и невъзможното в името на любовта
Рецепта за обърнат сладкиш с ананас Сервирайте обърнат сладкиш с ананас с лужица-две сладка бита сметана Абу Даби се превърна в магнит за най-богатите хора в света И британските богаташи търсят там убежище за своите активи
7 начина да не напълнявате през лятната почивка Обърнете специално внимание на зеленчуците Гришо атакува турнир с рекорден награден фонд Парите, които ще спечелят участниците, се увеличават с 11,9 процента спрямо миналата година, като сумата достига до 50 милиона лири
Чували ли сте за сапун за пари? Ето как да си го направите сами вкъщи и да привлечете тлъсти пачки в живота си По време на топенето е по-добре да слушате музика за медитация и да си представите колко успешни ще бъдете след ритуала Вундеркинд в Карнобат - 14-годишна издаде роман Талантливата Лиа Неделчева от Карнобат, с псевдоним Lia Milo, представи своя първи роман „ГМО АГЕНТИ”
Селин Дион: Ще се върна на сцената, дори да се наложи да пълзя 56-годишната певица е диагностицирана със Синдрома на скования човек Забравете традиционните баници и мекици: 2 яйца, кофичка кисело мляко и става закуска трепач! Тези бабини пирожки ще си оближете пръстите