Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Онлайн покупки - всяка пета в страната се оказва менте

Ключови думи: онлайн покупка, онлайн търговия, менте

За последните три години в страната всяка пета онлайн покупка се оказва менте, показва анализ на "Активни потребители" в електронния регистър с актовете на Комисията за защита на потребителите (КЗП) относно нелоялни търговски практики, влезли в сила през 2018, 2019 и 2020 г. Техният общ брой е 167, като се разделят в три основни икономически сектора, предава "Монитор".

Оказва се, че делът на оплакванията през 2018 г. достига до 71,26%. През следващите две години жалбите намаляват значително - 18,56 на сто през 2019 г., и 10,18% през 2020 г. Според експерти от "Активни потребители" спадът на сигналите се обяснява с дългия процес на влизане в сила на актовете - от 1 до 3 години.

В рамките на анализираните 3 години в икономическия сектор "услуги, свързани с почивка" са установени 75 случая на нелоялни търговски практики, или 44,91% от всички за периода 2018-2020 г. Преобладават сигналите, свързани с хотели, мотели и къщи за гости - 58 следвани от тези в ресторанти и барове - 10.

При "Потребителски стоки" са регистрирани 58 нарушения, или 34,73% от всички за разглеждания период, а при телекомуникационни услуги - 22 случая на нелоялни търговски практики. Най-честите оплаквания се отнасят за подсектор "Осигуряване на стоки в търговския обект" - 41, при електронната търговия те са 13, или 22,4 на сто от влезлите в сила актове в целия сектор.

Докато в първите два сектора обикновено зад всяка нелоялна практика стои различен извършител. В сектор "Електронна комуникация" установените нелоялни практики се отнасят основно до трите мобилни оператора Според един от сигналите доставчик на телекомуникационни услуги спира достъпа на клиент до действащ договор, по който потребителят няма никакви задължения, за да го принуди да заплати спорно задължение по друг договор.

"Трите мобилни оператора са най-санкционираните за нелоялни търговски практики. Само за последните 3 години имат над 30 глоби за нарушения. Те обаче са малки и не ги стряскат. По закон трябва да бъдат от 1000 до 30 000 лв., но най-често налаганите са 5-6 хиляди лева средно и тя не е проблем за тях", коментира председателят на "Активни потребители" Богомил Николов пред БНР.

Анализът обобщава, че съществуват два вида нелоялни търговски практики - заблуждаващи и агресивни. Най-честите нарушения са свързани с невярна информация за стоките и услугите, премълчаване или прикриване на важна за потребителите информация, а също и отнемане на свободата на избор за потребителя.

2
Коментара по темата
2.
Не е баш тъй
30.08.2021 13:45:21
Не е баш тъй, но със сигурност от лобито на разните му там трии, молове, титайски молове и т.н. не са ок, че хората ги заобикалят и си пазаруват по-евтини и по-качествени стоки от нета
1.
Тук всичко е менте,
30.08.2021 12:50:54
независимо къде го купуваш! Хем по-скъпо отколкото в други държави, хем пълен боклук!
  Добави Коментар
Украински подводен дрон удари руска подводница за 400 млн. долара в Новоросийск Новият дрон "Sub Sea Baby" на украинските сили е нанесъл сериозни щети на руска подводница, способна да изстрелва крилати ракети "Калибър", сочи информация от СБУ Две лекарки осъдени за смъртта на дете в Сливен Момиченцето починало след погрешно назначено лечение и липса на навременна консултация със специалист, а присъдата подлежи на обжалване
16-годишна наръга ученичка с нож в Атина Пострадалото момиче е настанено в детска болница, а гръцките власти провеждат разпити за изясняване на обстоятелствата Синът на Роб Райнер арестуван след смъртта на родителите си в имението им в Калифорния 32-годишният Ник Райнер е задържан с гаранция от 4 млн. долара
Сватбена игра в Германия завърши с бой и ранена булка Напрежение по време на традиционната игра с жартиера предизвика масова разправия с хоспитализирани и полицейско разследване Националния исторически музей връчи наградата „Лъв - Пазител на наследството“ на кмета на Царево Марин Киров е отличен в знак на признание за усилията и ангажираността му към съхраняването на историческото богатство на региона
Русия съди Euroclear за над 229 млрд. долара заради замразените активи Искът на Москва е реакция срещу блокирането на руски активи и предложенията на ЕС да използва средствата за финансиране на Украйна Трик с алуминиево фолио зад радиатора пести топлина и смъква сметките Прост и достъпен метод с доказан ефект подобрява уюта вкъщи в студените месеци, особено при слаба изолация
Елегантно мезе с яйца, хайвер и шпроти за празничната трапеза Тази рецепта съчетава класически вкус с елегантна визия - идеална за Коледа, Нова година или всяко специално събиране с гости Германия въведе радар за 230 000 евро срещу джигити – глобите вече летят Устройството засича автоматично всяко нарушение, работи с батерии цяла седмица и изпраща данните директно до полицията, без нужда от човешка намеса
Балъков откри "Каса Бала" в София с послание към болните герои от САЩ'94 В уникалния ресторант-музей са изложени реликви от кариерата на Балъков, а откриването премина в сянката на тревогите за здравето на Михайлов, Пенев и Хубчев Булка в болница след масов бой на сватба в Германия – 30 участници, арести и напрежение Сватбената игра „хвърляне на жартиера“ се превръща в бойно поле – празникът приключва с линейки, арести и напрежение