Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Мизерия в хотел без звезди в Приморско, туристи искат компенсация

Като влязохме в стаята, разбрахме, че сме попаднали в хотел на ужасите, разказва Зорница Богданова, която решила да почива в Приморско
Ключови думи: мизерия хотел, хотел Приморско, Румен Драганов, Министерството на туризма, Елеонора Младенова, Димитър Маргаритов, защита на потребителите

Туристи засипаха институциите със сигнали заради мизерията в хотел в Приморско. Елеонора Младенова от Министерството на туризма обаче разкри, че обектът дори не е регистриран като хотел. В Националния туристически регистър той е отбелязан като къща за гости.

Зрители на Нова телевизия се оплакаха от лошите условия и обслужване и в други хотели по Черноморието. Вместо обещаната почивка край морето – на място заварват мръсни стаи и непочистен басейн. Красивите гледки от избрания от туристите хотел за лятна почивка се оказват само на снимки. Вместо обещания басейн заварват непочистен гьол, а вместо пищни All Inclusive трапези – обикновена закуска. А в някои хотели в препълнените курорти - дори при резервация туристите се оказвали без свободна стая.

„Като влязохме в стаята, нямаше нищо общо с това, което беше публикувано в сайта. Това е хотел на ужасите!“, разказва Зорница Богданова, която решила да почива това лято в Приморско. 

Почивката се превърна в някакъв ад, споделя друг турист. 

За тях лятната ваканция се превръща в някакъв кошмар, след като това, което заварили при пристигането на Черноморието, по нищо не се доближавало до снимките на хотелите, когато резервирали. 

За семейната си почивка Зорница избира хотел в Приморско. Според офертата хотелът е с басейн, паркинг и просторни стаи, а изхранването е на All Inclusive. Когато пристигат обаче, реалността се оказва далеч по-различна от обещаното. 

„Миризмата на урина е уникална. Отвратителна работа! В рекламата имаше басейн. Той обаче не е ползван от години. Ресторантът пък е от времето на социализма“, разказва жената. 

Стаите не били почистени, а баните – в окаяно състояние. 

„Имахме уверението, че има паркинг, а такъв няма. Много хора са излъгани“, добавя тя. 

Зорница се отказва от почивката в хотела и търси варианти в съседни места за настаняване. По чудо намира стая в съседния хотел, където се оказва, че са намерили спасение и други туристи, недоволни от условията тук. 

„За първи път от 20 години насам решавам да дойда на българското Черноморие и май няма да стъпя отново. Хотелиерите докато не разберат, че не може „ден година да храни“ няма да се случат нещата“, разказва младата жена. 

Хотелът работи от 12 години и досега оплаквания от недоволни туристи не е имало. 

„Всеки има право да си говори каквото иска. Хотелът е пълен. Има само две свободни стаи“, каза пък Петко Николов. Той отрича стаите да са мръсни, а миризмата да е непоносима. „Камериерките са перфектни. Всичко е чисто“, добавя мъжът. 

Репортерска проверка обаче установи, че водата в басейна е застояла, а шезлонгите – прибрани. Използването им се оказва невъзможно. 

Сигналите, които били подадени досега срещу хотела, били за непочистени стаи и за лоша хигиена. 

Имаме получен сигнал в Министерството на туризма за този хотел, за което сме сезирали всички институции, потвърди Елеонора Младенова.

„Там има доста лоши хигиенни условия. Всяко разминаване между обещано и реално предоставено, когато е в ущърб на потребителя, е нелоялна търговска практика“, коментира пък Димитър Маргаритов от Комисията за защита на потребителите.

Подадена е заявка за категоризация, но все още няма звезди, обясняват от Министерството на туризма. 

На фасадата на сградата обаче с големи букви е изписано „хотел“, както и в офертите за настаняване. 

Мъж, пожелал да остане анонимен, сподели, че е резервирал заедно със семейството си апартамент в комплекс край Несебър. На снимките всичко беше чудесно, но се оказа, че няма никакво обслужване, разказва той.

Туристът се жалва заради непочистена стая, ръжда в банята и счупени легла. 

„Леглото е подпряно с един леген, за да не падне. Подът е мръсен, матракът е в ужасно състояние. Все едно не е почиствано“, добавя той.

„Управителят не вдигна телефона. Сигурно 40 пъти му звънях“, разказва измаменият потребител. 

„Отказаха да ни върнат парите. Обявиха, че ако не платим втората част от сумата, няма да ни дадат ключ. Няма как да си тръгнем с 6-месечно бебе и да пътуваме 700 километра“, споделя той.

Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма пък изтъкна, че обезщетението е неразделна част от договора. Ако е нарушен, туристът може да претендира за компенсация или за връщане на цялата сума, включително и за претърпени морални щети, обясни професорът. 

Ако хотелиерът е отговорен и държи на своята репутация, ще намери начин да компенсира клиента, за да остане доволен от своята почивка, каза пък експертът в туризма Евгени Ватев.

Когато един турист реши да предприеме пътуване, нека да направи проверка в Националния туристически регистър, за да види дали хотелът е категоризиран, призова Елеонора Младенова.

За да не превърнат лятната си почивка в кошмар туристите, трябва да следят публикациите в Интернет и при въпроси да търсят пряк контакт с хотелиера. Нека да се запознаят с това какви точно услуги са включени в пакета, съветват още експертите в туризма.

22
Коментара по темата
22.
Приморско е цвете
10.08.2021 15:24:04
Идете в Китен да усетите истинската измама. Как стаи
от сандвич панел ти ги предлагат за хотелски...
А като им поисках фактура на заминаване и касов бон...не знам как не ме биха.
21.
2525
10.08.2021 14:56:23
Захарина Неделчева е управител , нормално е да е мизерия.
20.
Коко
10.08.2021 14:40:40
Проблема в 90% от случаите е комплексен.
1. Селянина идва на море, ама ако може без пари. Претенции до небето иначе стаята му за 1 ден е кочина. В ресторанта яде като прасе, гол по шкембе и се орига като.... Точно така е както казва номер 10. Прави бомби в басейна, не се съобразява с никой.
2. Персонала е мързелив, много голяма рядкост е да попаднеш на съвестни хора. Колкото и пари да им дава собственика мърляча си е мърляч.
3. Наистина има собственици мърлячи, но защо персонала им стои при него? Толкова много обяви има, ами махни се от там и го остави сам да си чисти и готви. Той ще не ще, ще затвори.
19.
Хотелиер
10.08.2021 14:34:37
90% от къщите за гости в Приморско не са регистрирани и не плащат нито данъци нито осигуровки на персонала който е от ромски произход и въобще не се интересува от тези подробности.Но явно и данъчните не ги интерисува.Нали са държавни служители. Заплатата си върви.Всички са на чиста печалба.
18.
Истината
10.08.2021 13:36:18
Сами си създадохте име на най-селския курорт по черноморието. В Приморско 90% са провинциални колибари. Ех ако имаше как да ги регистрира ветеринарчето и да нарежда изборите! Сменяйте си кмета защото от град стана село а общинския съвет ви е пълен с неграмотници!
17.
До 16
10.08.2021 13:27:46
Много си прав. Какво ме интересува, че някакъв дивак счупил леглото преди 3 лета и собственика решил, че срока на експлоатация е 10 години
16.
Кзп
10.08.2021 13:22:41
Хотела е хотел за да предлага услуги и следващия турист не е виновен, че предния е бил прасе и е счупил или скъсал нещо. Затова собственика трябва да го поддържа при всякакви условия и всички приказки за мизерни туристи са неадекватни.
15.
До 12
10.08.2021 13:19:04
Е как до кой да подадеш сигнал ?!? Не знаеш ли отговорните институции? Аз имах същия проблем като вас ама го решихме заедно с Мвр и се оказа мой конкурент от града.
14.
Аматьор
10.08.2021 12:57:40
Нощувка под 20лв. е компромис от страна на клиента и чиста загуба за домакина. Този , който не е съгласен мога да му напиша стотинка по стотинка разходите на домакина ,че да си направи сметка дали той сам би се занимавал с такава дейност и то само 80-90 дни в годината.
13.
Аматьор
10.08.2021 12:49:05
Няма как да пусна снимка с тостера и кафемашината върху тоалетката и бурканите с надписи върху капачките в минибара. Селения до шия!!! Иначе пристигат с Тигуан 2017г. и по възможност да бъде паркиран на сянка.
12.
Аз пък питам
10.08.2021 12:48:55
Те хубаво се оплакват, ами ние за неплатени нощувки( избягаха без да си платят) за фалшиви резервации от един телефон, а различни имена( добре, че си отбелязвам) ние към кой да подадем сигнал, трошляци. Не може да спите за 20 лева на човек в супер лукс.
11.
Турист от хотела
10.08.2021 12:45:01
Настаняеаха ме заедно с тази жена. Докато чаках ми направи впечатление ,че през цялото време тази жена искаше да получи всички екстри но на 20 евро. Така почивала в Гърция. След ,като и беше отказана тази услуга да спи и яде без пари тя отиде до басейна ,направи няколко снимки и си тръгна. Не е влизала по стаите нито в ресторанра. Ние сме доволни и от хотела и от храната . Казах на собственика,че ако я съди за лъжливи показания,аз съм неговия свидетел. А Приморско е прекрасно.
10.
Здравко
10.08.2021 12:36:38
А като ядете дини директно върху мокета не ревете.Като си бършите повърнатото с чаршаф не ревете.Едва ли Петко Паркамски сам си е счупил леглата.
9.
Истината
10.08.2021 12:20:59
По Нова тв даваха хотела и верно беше брутална мизерия и мръсотия. Отделно басейна пълен с жаби, паркинг няма, а на рецепция дебелак с ланец. Ех тия 90-те...много народ си остана в тия години... личи си, че хотела е надстроен от обор или селска къща, а цялата външна мазилка изпадала
8.
Йгцл
10.08.2021 11:50:34
Да си стоят на селоооо аман от тъпанари ,ние които сме родени тук не можем да отидем на плаж от такива навлеци
7.
Istinata
10.08.2021 11:48:07
Вярно е, че има хотели в Приморско и Китен, които изобщо не са хотели а къщи за гости и нямат никакъв паркинг. Платили са две парко места отпред или тунел в двора "излез за да влезна". Редно е да се отбележи обаче, че и туристите ни са такива. Пазарят се да спят за 10-15 лева, искат удобства, храна, паркинг, климатик и др., ана плажа чадър и шезлонг 15 лева и не се пазарят. Вдигат много шум и не ценят труда на домакините. За лукс и обслужване се заплаща подобаващо. Всичко си има цена и ценители!
6.
Сега е времето да се изчисти бранша
10.08.2021 11:19:31
Вчера в коментар "една проста камериерка" даже се възмущаваше че гостите искали смяна на спално бельо за 5 дни престой хахахахаха Още им ходете в смотаните хотели и им пълнете гушите. Сега е време да фалират тия които не стават за нищо и бранша да се изчисти и да си вдигне реномето
5.
помориец
10.08.2021 11:16:22
Каквито туристите, такива и "хотелиерите" едните си заслужават другите ! Влиза семейството в апартамента изчистен като аптека, детето цялото в мокър пясък от плажа и казва на майка си "Ама ще нацапам с пясък" пък селската пръчка му отговаря " А нищо, то на морето е така..." ! Ама пача селска, това да не ти е външната тоалетна на селото от което идваш , та да осираш всичко , ама иначе са с претенции ! Затова вдигнахме цените, поне да знаеш защо хабиш нерви, ниска цена и добри услови....няма как да има !
4.
до 3
10.08.2021 11:16:17
Това е пак някаква преекспонирана партенка. Никой не може да пише ЧАК толкова неграмотно!
3.
Da be da
10.08.2021 11:10:35
Само като видя колко грамотно е написано и става ясно що за стока са хората. И монетата винаги има 2 страни. Отделно хубаво плюете по хотелите в Приморско а защо не напишете една статия за хилядите туристи които резервират, обаждат се и в деня на пристигането ги няма никакви и не си вдигат телефоните. Отделно нямате снимки на въпросния хотел да се види дали е истина това което казва тази жена. Преди да оплюете някои е хубаво да се уверите на 100% в думите. А и като я гледам тази сигурно си е платила Ол Инклузив за 20 лева със спането.
2.
гражданин
10.08.2021 11:08:04
Така е като кълвете на тънки оферти и рекламни снимки ! Трябва да се използва и малко акъл като си избираш място за почивка !
1.
Евтинджос
10.08.2021 11:07:50
Искат да спят на курорто за 10 лева на вечер - оплакват се от мизерията. Типични ганьовски изпълнения. Другия път ще изкарате 40-50 лева и ще спите на хубавото! Евтини малоумници. :)
  Добави Коментар
6 неща, които показват, че ще сме успешни в живота Любопитните хора задават въпроси, защото който пита, получава и отговори 5 сигурни признака, че той все още не е забравил бившата си Ако той постоянно проверява профилите на бившата си в социалните мрежи, харесва публикациите ѝ или дори ги коментира, това е ясен показател
Тези зодии са най-големите флиртаджии на зодиака Ето кои са те  Българите бедни, но не щат под наем - 85% живеят в собствено жилище 85% имат свой апартамент, в Европа процентът е под 70
Задържаха мъж, пребил жена си Боят е предшестван от скандал Барикадиралият се бивш полицай в Пловдив се е предал
7 храни, които не трябва да ядете преди лягане Хапването на някои определени храни може да възпрепятства добрия сън Извадиха далака на жената от катастрофата с НСО, кракът ѝ е смазан 58-годишната Красимира е медикаментозно приспана
Намериха кокаин, трева и патрони в дома на Дъмпела Дъмпела бе задържан за намушкването в сърцето с нож ММА боеца Благой Иванов-Багата Роберт Фицо е бил опериран за втори път По-рано днес полицията претърси дома на заподозрения за атаката срещу словашкия премиер
Путин заяви, че Русия няма да превзема Харков Руските въоръжени сили постигат напредък всеки ден  Река в Италия преля и предизвика мащабно наводнение Екстремното време удари особено силно северните италиански области Венето и Ломбардия