Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Спасяват пристанищата чрез концесия

Ахтопол се пребори за "своето" море
Ключови думи: Спасяват пристанище, концесия, обръчи от фирми

По информация на транспортното ведмоство до два месеца ще приключи процедурата по концесията на бургаския порт. Тогава ще стане ясно коя фирма ще го стопанисва. Мярката се налага, заради занижения капацитет на новопостроения терминал 2А, за който бяха теглени 268лв. заем от Японска банка през 1998 год. Срокът на погасяване в частта за инфраструктура и оборудване е до 2028г., похарченото за консултантаски услуги ще се връща 10 – год. по – късно. След фалита на „Кремиковци” обаче капацитетът на работа на съоръжението за насипни товари е твърде занижен, коментират от външно министерство. Единствено частен инвеститор може да спаси морската ни врата към света. По предварителни прогнози, които се коментитар все повече в столицата именно към бургаския порт апетитите са големи. Иначе за концесия се готвят още родни жп. гари и летища.

   Портът в Бургас реализира печалба от 1 млн. лв.през изминалата година. Според икономисти управлението на бургаското пристанище е добро. Особено след смяната на предишното ръководство, което допусна терминал 2А да работи  три години без нужните документи от инспекцията по строителен контрол. Ако държавата си признава, че е лош стопанин,то има и други варианти, вместо бургаските ресурси да са в частни ръце.

    Преди две години особено кометирана бе идеята пристанищата да бъдат стопанисвани от общините, а не от държавата.  Инициативата дойде от самите кметове, а целта беше да се избегнат финансовите интереси и обръчите от фирми в София. А чрез децентрализация парите от местнтна инфраструктура и ресурси да остават в общинските хазни. И това се случи с пристанищата в Поморие, Царево и Ахтопол в края на мандата на тройната коалиция. Договорите за владение бяха подписани от тогавашния областен управител Любомир Панталеев и съответно кметовете на морските общини Петър Златанов, Петко Арнаудов и Бисер Колев. С този акт за пръв път у нас български общини придобиха безвъзмездно правото на собственост върху прилежащите им пристанища. Но и нито една друга морска община не успя да се пребори  за това право. Сега отново въпросът е на дневен ред. Общините срещу държавата в битката за пристанищата. Или приоритет е нечий частен интерес по високите етажи.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Спа с 53-години по-голям мъж и сподели, че... "Когато бяхме само аз и той, нещата бяха много по-нормални, отколкото хората предполагат", казва Холи Мадисън за връзката й с Хю Хефнър Осъществяват спешен ход Милов и Новиков свикват извънреден брифинг
Забърка се в скандал Напи се жестоко, може би заради изпадането 86-годишен милионер е обвинен в изнасилване на 4 жени Проблеми за Смоуки Робинсън
Бивш държавен секретар на САЩ в бургаска компания на "Стамфорд Бридж" Кирил Евтимов и Кери с интересен диалог Брат й реализира за крайното 7:6 между Интер и Барса, а тя е... Киара е звезда в Инстаграм
Каза големи думи след драмата в Шампионска лига Ямал вижда бъдещето си в Барса, сигурен е, че ще ликува с тима в ШЛ един ден Градушка изпочупи стъкла на коли в... Село в Асеновградска област побеля
Тръмп с коментар за ескалацията на напрежение между Индия и Пакистан От САЩ искат конфликтът да спре Сблъсък между тийнейджърски банди в София Те най-вероятно са част от така наречените "локали"
Ключов момент в "Ергенът" Един от мъжете ще говори с майките на дамите, които го вълнуват МВнР отговори на Путин "Присъединяването на Република България към Организацията на Северноатлантическия договор (НАТО) е суверенно решение"