Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Консумацията на кафе намалява с 20% риска от хронични чернодробни заболявания

Ключови думи: кафе, ползи, чернодробни заболявания, оливър кенеди

Британски лекари установиха, че консумацията на три-четири чаши кафе дневно понижава с 20 на сто вероятността от развитие на хронични чернодробни болести и с 49 на сто риска от смъртни случаи при такива заболявания, съобщи ТАСС.

Резултатите от изследването бяха публикувани в сп. "Би Ем Си пъблик хелт".

"Кафето е общодостъпно, което позволява използването му като средство за профилактика на хроничните чернодробни заболявания. Това би било особено полезно в страните с ниски доходи, чиито жители значително по-често страдат от подобни болести и не разполагат с постоянен достъп до медицински услуги", каза Оливър Кенеди от университета на Саутхемптън, Великобритания.

Хроничните чернодробни заболявания през последните години са една от водещите причини за преждевременна смърт сред населението на света. По данни на Световната здравна организация всяка година те отнемат живота на около 132 милиона души по света, което е около 2,4 на сто от всички смъртни случаи. Повечето случаи са сред населението на страни с ниски и средни доходи.

Кенеди и екипът му са анализирали данни за над 400 000 британци. Учените детайлно проучили хранителния им режим, наличието на чернодробни болести.

Специалистите установили, че по-благоприятен ефект върху здравето на черния дроб има вареното кафе в сравнение с инстантното. Любителите на топлата напитка страдат средно с 20 на сто по-рядко от стеатоза, от алкохолна и неалкохолна цироза и други.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Слави Трифонов нападна Терзиев след избора на Бургас за Евровизия Шоуменът похвали залата, летището и туристическата база на морския град, но превърна домакинството на "Евровизия 2027" и в остра атака срещу кмета на София Проучване: 60% от 18-годишните прекарват поне 4 часа дневно онлайн Социалните мрежи поглъщат най-голяма част от времето, а 17% от младежите вече залагат с истински пари в интернет
Спряха 11,6 тона пипер от Северна Македония заради пестицид над нормата Пратката била предназначена за фирма в Петрич, но останала под възбрана до излизането на лабораторните резултати Ивелин Михайлов обяви, че съди Народното събрание заради комисията за Исторически парк От "Величие" твърдят, че проверката на парламента през 2024 г. е нанесла материални и морални щети, но размерът на съдебната претенция не е обявен
Шоколадов кекс с ванилов крем и ганаш - сочен отвътре и неустоим от първата хапка Пухкавото какаово тесто крие мек ванилов пълнеж, а плътната шоколадова глазура завършва десерта Вторите осем F-16 за България се забавят до 2030 г. Локхийд Мартин съобщи за производствени затруднения, военният министър настоя закъснението да не оскъпява договора
Едва всеки пети шофьор у нас оставя телефона, докато кара Близо 80% от водачите посягат към мобилно устройство зад волана, а установените от СДВР нарушители от началото на годината са около 6000 Август обръща сценария за Лъва: Напрежение в началото, силен обрат след средата на месеца Първите седмици изпитват търпението, но след тях астрологичната прогноза сочи добри новини, професионален шанс и промяна в любовта
Пожарникари видяха как 38-годишен влачи куче с кола, полицията го арестува Животното било завързано с текстилно въже за автомобила, вътре пътувал и непълнолетният син на водача Пукани люти чушки с чесън и магданоз - бурканче, което свършва първо на масата Чушките се запичат за минути, поемат оцета и подправките и се превръщат в пикантно мезе към почти всяко ястие
Зам.-министър хвърли оставка Петко Салчев напусна поста на заместник-министър на здравеопазването Бащата на Михаела от Пловдив със зловещ пост: „Посегнеш ли ѝ - ще ти откъсна ръцете!“ Докато Николай Генчев сипе закани в мрежата, 17-годишната му дъщеря приложи „урока“ с кървава засада