Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Антифризът може да е враг - ето защо

Ключови думи: антифриз, враг, анализ

Хвърлянето на един поглед под капака на автомобила не само за доливане на течност за чистачки е полезен навик на много шофьори. В хода на тази проверка не е лошо да се провери и нивото на охлаждащата течност при работещ двигател.

Когато в съда за антифриз (или вода) няма достатъчно течност, моторът, както е добре известно, започва да прегрява и излиза от строя. Но и повишеното ниво на антифриз също може да донесе неприятности. Разбира се, трябва да се уточни, че става дума не за малко превишение - с няколко милиметра над чертата за максимума, а за случаите, в които охлаждащата течност стига до гърлото на съда, пише dnes.bg.

Това е свързано с факта, че антифризът при нагряване се разширява, а с увеличението на неговия обем расте и нивото в малкия резервоар. Ако това се случи, защото шофьорът е сипал прекалено много охлаждаща течност, това не е проблем - при положение, че всички детайли работят както трябва. Клапанът, вграден н гърловината на радиатора, е длъжен да се справи с подобни ситуации. Той прости ще изпусне излишната течност и пара навън, като ще регулира оптимално налягането в системата.

Най-неприятно, което може да стане в подобни случай е обливане на отсека на двигателя с антифриз и излизане на пара от под капака. След няколко години експлоатация самият клапан престава да изпълнява своите предохранителни функции. Затова тук остава надеждата в капака на съда за съхранение на антифриз. Или по-точно на това, че той не е добре херметизиран. Така охлаждащата течност ще излезе навън и с това всичко ще приключи.

Когато обаче всичко е наред с капачката, а клапанът не сработи, разширилият се антифриз създава повишено налягане в системата за охлаждане на мотора и задължително ще намери нейното най-слабо място, през което да се измъкне. Най-често, това е уплътнението на главата на цилиндрите или самия резервоар за антифриз. Ако се счупи последният, не е фатално, тъй като смяната му не е скъпа и става бързо.
 

2
Коментара по темата
2.
За един приятел питам
17.04.2021 09:23:55
А ако съм сипал само вода - тя враг ли ще ми се пада или не ?
1.
Нов враг
16.04.2021 20:36:36
Още един "враг" си намерихме! Военно положение, военна терминология!
  Добави Коментар
Спа с 53-години по-голям мъж и сподели, че... "Когато бяхме само аз и той, нещата бяха много по-нормални, отколкото хората предполагат", казва Холи Мадисън за връзката й с Хю Хефнър Осъществяват спешен ход Милов и Новиков свикват извънреден брифинг
Забърка се в скандал Напи се жестоко, може би заради изпадането 86-годишен милионер е обвинен в изнасилване на 4 жени Проблеми за Смоуки Робинсън
Бивш държавен секретар на САЩ в бургаска компания на "Стамфорд Бридж" Кирил Евтимов и Кери с интересен диалог Брат й реализира за крайното 7:6 между Интер и Барса, а тя е... Киара е звезда в Инстаграм
Каза големи думи след драмата в Шампионска лига Ямал вижда бъдещето си в Барса, сигурен е, че ще ликува с тима в ШЛ един ден Градушка изпочупи стъкла на коли в... Село в Асеновградска област побеля
Тръмп с коментар за ескалацията на напрежение между Индия и Пакистан От САЩ искат конфликтът да спре Сблъсък между тийнейджърски банди в София Те най-вероятно са част от така наречените "локали"
Ключов момент в "Ергенът" Един от мъжете ще говори с майките на дамите, които го вълнуват МВнР отговори на Путин "Присъединяването на Република България към Организацията на Северноатлантическия договор (НАТО) е суверенно решение"