Вашият сигнал Връзка с Флагман
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Безумие: Ясновидка оцеля близо 30 часа при -20 градуса в Рила, била с боти и градски дрехи

Ключови думи: седемте рилски езера, жена оцеля в рила, флагман

Като от истински приключенски филм жена оцеля повече от 30 часа при минус 20 градуса в Рила, преди да бъде спасена. Пострадалата е на 42 години от Кюстендил и вчера вдигна по тревога дупнишките спасители, като само забравеният й багаж и съобразителността на „ангелите от планината“ спасиха живота й. Жената с инициали К.М. е известна в града и района като екстрасенс и ясновидка, пише zadupnitsa.com.

Цялата история започва още в понеделник, когато по обяд на хижата пристига туристката. Обяснила, че ще спи в иглу при старата хижа и тръгнала натам. Оставила багажа си пред входа на хижата.

„Вчера сутринта се качихме към хижата и веднага забелязахме, че чантите от снощи отново стояха непокътнати пред входа. Поразпитахме хората на влека и в хижата и разбрахме, че е на някаква жена, която е дошла вчера, но не е нощувала там. Решихме да проверим все пак за какво става въпрос, че сигнал нямаше в централата. Свързахме се с хижа „Ловна“, защото допуснахме, че може да е отишла натам, но нямаше такъв турист. Двама от колегите Иван Тушев и Борислав Ранков тръгнаха към хижа „Иван Вазов“, като се разбрахме по пътя натам да огледат района за жената. Бяха намерили чанта с храна и вода. През това време решихме да проверим багажа, като от единия джоб се подаваше лист и го извадихме. Беше договор с мобилен оператор с данните на жена. Звъннахме на номера, даваше свободно, но нямаше отговор. Веднага подадохме сигнал към централата на ПСС към БЧК с данните от договора, за да се направи локализация чрез мобилния оператор. След 5-6 минути получих обратно обаждане от номера и тогава осъществихме контакт с жената. Успя да обясни, че се намира на един хълм над старата хижа, лежи и не си чувства краката от кръста надолу. Веднага насочихме колегите към този район, но се оказа, че жената ни е подала грешна информация, явно заблудила се в гъстата мъгла. Времето наистина беше много лошо, гъста мъгла и видимост на не повече от два-три метра. След подаване на множество сигнали и обход на района, колегите я откриха над риболюпилнята  около 14 часа следобед вчера, в основата на връх Харамията, свила се зад една скала, но най-важното жива. Говорим за 2300 метра надморска височина и е изкарала над 20 часа при минус 20 градуса. Това, че не е заспала я е спасило от смърт. Колегите веднага подадоха сигнал, че е локализирана и са предприели действия, за да я затоплят, а ние тръгнахме с шейната и носилката-влечка, за да ги пресрещнем, тъй като е невъзможно да бъде свалена само от двамата. През това време веднага подадохме сигнал за линейка, защото предполагахме какви са последствията за жената. Свалихме я до Паничище и линейката я пое. Снощи ходихме до Бърза помощ и точно я качваха за транспортиране към Пирогов, защото долните й крайници бяха видимо измръзнали, но дано успеят да ги спасят. Още няколко часа в планината нямаше как да оцелее и то с тази екипировка. Най-важното е, че е жива“, разказа Божидар Джокин.

Жената е била обута с…дамски боти и с дрехи, които не са в никакъв случай за планински преходи.

Другите участници в акцията по спасяването са Иван Тушев, Борислав Ранков, Станислав Попов-Тачи и Георги Илков-Темето, както и спасителното куче Ектор.

Коментара по темата
Badr hari
21.01.2021 00:45:54
NALI E QSNOVIDKA SHTI NE VIDQH PRAVILNIQ PUT EBASI PROSTATA SKUCHUBRA
Хан Курбан
20.01.2021 21:54:49
100% не е имала планинска застраховка! И сега кой ще плати за спасяването ѝ - ние! И лечението ѝ ще ѝ излезе безплатно, но пак ние ще го платим! От нашите данъци ще вземат пари, за да се покрият тези разходи! Изключитено безрасъдна и малоумна - вижте на снимките с какви обувки е тръгнала на 2300м. надморска височина!
некъдърници
20.01.2021 18:13:01
Да бяхте дали по една дреха и на кучетата. Ви
СЕКСтрасенс
20.01.2021 15:51:28
1-ви,е то тея дето и говорят са я накарали да го направи,за да се убедят,че е достатъчно малоумна и ще им вярва.Сега ще я уверяват,че е богоизбрана и притежава специални сили и съответно затова е оцеляла.
Кръстопът
20.01.2021 15:44:23
Ясно виждала ясновидката, но се паднала в мъглата и нищо не видяла. Време е за размисъл, за да се спаси и избави душата си
Господ гледа и всичко вижда
20.01.2021 15:43:01
Това е предупреждение от Господ. Ако продължава в същият дух, вторият път няма да оцелее
RE-1
20.01.2021 15:38:59
Щом е от Кюстендил, нищо й няма. Ако се съди по други нейни съгражданки.
БРАВО
20.01.2021 13:26:48
На планинските спасители,за професионализма и добрата работа....Жената е спасена и жива...!!!!.....
Ама......толкова е и ясновидка..????
Щото ако наистина е екстрасенс,ясновидец ...и не знам още какво,нямаше изобщо да тръгне в планината посред зима,знаейки какво я чака....!!!
  Добави Коментар
Плуващи кифлички – само вода сол и брашно, а стават разкошни и много мекички! Всичко, от което се нуждаете, са малко продукти и равна, гладка работна повърхност и процедурата по-долу, за да си приготвите невероятната рецепта Обмислят ново 20: Държавните служители да могат да теглят обезщетенията си още преди пенсиониране Това ще става чрез безлихвен кредит от ББР
Сашко от Перник пак изчезна След първия инцидент той вече ходи с проследяващо устройство Части от Германия, Белгия, Нидерландия са под вода, дъждът на места не е спирал от 4 дни Щетите са огромни
Гаджев обвини службите в политическа обвързаност Политикът призова да се залага повече на професионалисти в МВР, а не на политически лица 71-годишен поет е стрелял по словашкия премиер Роберт Фицо Възрастният мъж е в ареста
Трагедията на "Тракия" е огромна, стана ясно кой е загиналият По всяка вероятност той е изгубил контрол над возилото си, то е преминало през мантинелата, през оградата, отстрани на магистралата и се преобърнало 3 картофа, 3 яйца и 300 грама кайма – зверска вкусотия в тиганче За бърз обяд или вечеря!
Животът на тези зодии вече няма да е същият Според астроложката Василиса Володина, до края на май те ще успеят да пренапишат съдбата си Автомобил се самозапали край Стара Загора Инцидентът е станал около 15:15 ч. в платното в посока към Казанлък
Кола блъсна и уби пешеходка в Сливен Тя е починала на място С тази райска мека тортичка без печене ще забравите за тирамису, направо се топи в устата! Толкова е мекичка, че буквално потъваш в разкоша от бисквитки, плодове и нежен крем