Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Държавата в шах: Къде да рекламираме туризма си в ситуация на пандемия и сриващи се пазари

Димитър Бойчев постави въпроса пред зам.-министър Георгиева (долу), а според Марияна Николова е възможна актуализация на плана в зависимост от развитието на пандемията
Ключови думи: Марияна Николова, Димитър Бойчев, Ирена Георгиева, Министерство на туризма, парламент, депутати, бюджет 2021

Държавният бюджет за 2021 г. планира ръст на средствата за реклама на България като туристическа дестинация. В каква посока обаче ще се инвестират парите при тази необичайна ситуация на ковид пандемия? Такъв въпрос постави депутатът от ГЕРБ и областен координатор на партията за Бургас Димитър Бойчев.

На последното заседание на парламентарната Комисия по икономическа политика и туризъм бе обсъден Бюджет-2021 на първо четене. Бойчев поздрави правителството за предложената финансова рамка. Депутатът призова Министерството на икономиката да администрира по-бързо мерките за подпомагане на бизнеса. Той обаче отправи въпроси към Министерството на туризма.

“Първо, поздравления за това, че сте успели да вдигнете парите за реклама, които, доколкото виждам, са увеличени с около 5 млн. лв.”, обърна се Бойчев към присъстващата зам.-министърка Ирена Георгиева.

„Тук по-сериозният въпрос е: как ще бъдат изхарчени, защото виждам нещо написано за дигитална реклама, съответно „България на четири сезона“, което не е нищо ново. Базирано на преминалия летен туризъм, имаме загуба в основните пазари – немски, английски, руски, които са ни основните контрагенти. Имаме спад на чартърите приблизително на около 80 – 85% – летище Бургас, летище Варна. Съответно българският туризъм, знаем, по малките курортни градове и населени места той оказа своето добро влияние, бих казал, но няма как да запълни дупката в големите туристически комплекси, което е факт“, добави бургаският депутат.

Той попита направен ли е анализ къде да се насочат парите за реклама, предвид загубата на големи пазари.

„Защото е много хубаво, че средствата са увеличени, но те трябва да се мултиплицират. Туризмът знаем, че е един голям дял от прихода в бюджета на държавата. Имаме ли анализ на съседните държави – кои потенциално могат да ни покрият този дефицит от туризъм? Доколкото чувам и от туроператори, зимният туризъм също ще бъде потърпевш, да не говорим, че отсега задължително трябва да се насочим към предстоящия летен туризъм“, заяви Димитър Бойчев.

Той попита и дали се провеждат разговори за „зелени коридори“ по отношение на съседните пазари. Говорело се за проблеми с Румъния и техни туристи във връзка с карантинните мерки.

Бойчев настоя: „Този анализ направен ли е и накъде ще се насочим както за предстоящия зимен сезон, който вече буквално е пред вратата ни, така и за предстоящия летен сезон, за да можем да компенсираме тези загуби? Защото кризата към този момент е такава, каквато е и не се знае кога ще се промени ситуацията.

За мен е много важно всяка календарна година, ако щете, да се прави анализ на рекламата, защото имаме много неудачни примери. Бих дал един пример: рекламирахме в Индия, в Боливуд – индийци тук не съм видял, но това е друг въпрос.“

Зам.-министър Георгиева обясни, че действително на туристическото ведомство му се наложило бързо да се преориентира по отношение на рекламната кампания.

По подпрограма „Развитие на националната туристическа реклама и международно сътрудничество в областта на туризма“ били определени разходи за 2021 г. в размер на 19,46 млн. лв.

Тези средства щели да обезпечат предвидените дейности за позиционирането на България преди всичко като сигурна, спокойна и безопасна дестинация, предлагаща разнообразни възможности за туризъм през четирите сезона на годината.

“Министерството на туризма имаше договори за реклама и популяризиране на България на външните пазари, сключени от ръководството на Министерството до юли месец тази година. Изпълняваме, разбира се, договорите, но спрямо параметрите на договорите насочихме усилията си основно за работа със социалните мрежи и такъв ще бъде фокусът за работата ни и през следващата 2021 г. Това са интернет каналите, социалните мрежи, респективно всички модерни форми на реклама на дестинация България”, коментира Ирена Георгиева.

В изпълнение на ангажимент на вицепремиера и министър на туризма Марияна Николова, заедно с Асоциацията на екскурзоводите в България били направени клипове на малко познати места в страната – те вече били гледани от близо 2 милиона потребители не само в България, а и в Европа. Само в балканските страни били видени от около 1 милион души. Акцентирало се и на работата с инфлуенсъри и журналисти – наскоро министър Николова се срещнала с такива от Германия. Пред тях били представени възможностите на страната не само за морски, но и за други видове туризъм.

“Една любопитна цифра, че дори през настоящата трудна година за осем месеца германските туристи в страната са били над 113 хиляди – разбира се, малко на фона на това, което беше през 2019 г., но все пак основание да насочим към този много важен за нашата страна пазар усилията си и през следващата година”, заяви Ирена Георгиева.

От думите й стана ясно, че реклама на страната ще има и на вътрешния пазар, макар че той действително не можел да замени по никакъв начин туристите от чужбина.

Основният фокус в рекламата бил към съседните държави и региона и “разбира се, доказано основните пазари за страната ни, които много добре се знаят, като Германия, Русия, Украйна, Молдова”.

На 3 ноември се провело заседание на Националния съвет по туризъм с една-единствена точка в дневния ред, а именно – Анализ на рекламните дейности през 2020 г. и приемане на Програмата за национална туристическа реклама през 2021г.

“Срещна одобрението на членовете на Националния съвет по туризъм, дадена е възможност на всички тях до 17 ноември да направят допълнения и предложения, така че ние до 20 ноември ще имаме пълна, оформена Национална програма за туристическа реклама за 2021 г., която ще бъде пред погледа на всички, публикувана на институционалния сайт. В тази връзка искам да кажа, че фокус в годишната реклама ще бъдат специализираните видове туризъм, ни най-малко обаче за сметка на известните зимен и летен туризъм”, подчерта Ирена Георгиева.

Иначе имало тенденция по света изложенията да се провеждат онлайн.

„Не мога да кажа, че лично аз съм фен на този начин на комуникация, но очевидно действителността налага да се търсят такива начини и респективно да бъдат използвани по-продуктивно“, коментира още Ирена Георгиева.

В началото на месеца от Министерството на туризма цитираха Марияна Николова, която също заявява, че основен фокус в рекламата за 2021 г. ще са специализираните видове туризъм.

„Акцентът ще бъде към продуктите, свързани с близост до природата, здравословен начин на живот, култура, вино и кухня, традиции и автентичност“, казва още министърката.

Активната и целенасочена рекламна политика щяла да продължи и през 2021 г.

Николова обаче уточнява, че „планираните дейности биха могли да претърпят развитие и актуализация в зависимост от развитието на пандемията с COVID-19, както и спрямо коментарите и предложенията на членовете на Националния съвет по туризъм“.

Не бива да се изключва вариант, при който до лятото на 2021 г. ситуацията да се е нормализирала. Надежда за това дава и евентуалното изработване на ваксини срещу заболяването, ако се имат предвид оптимистичните информации от последните дни.

 

16
Коментара по темата
16.
Некадърници
19.11.2020 08:09:28
Рекламата на Турските курорти върви целогодишно по поските телевизия .
А вие в София може да си рекламирате на ценския пазар примерно !
15.
*********
19.11.2020 06:05:12
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
14.
Мара
18.11.2020 19:39:49
Мара е заета да сере, спасявайте се!
13.
Чиляк
18.11.2020 19:27:48
Сетила се Мара, да яде попара ;)
12.
Туризъм в България?
18.11.2020 19:20:42
То се рекламира нещо, което съществува реално, а не само в главата на малцина от управляващите
11.
Д-р ВЪХ
18.11.2020 19:05:05
Чудят се как да откраднат едни пари за псевдореклама и да напълнят чекмеджетата като Баш Мутрата от Партията.
10.
Концесионера
18.11.2020 18:55:33
Само най компетентния концесионер ,на най тузарския плаж на света самият Николай Димитров може да отговори той е компетентен по широк спектър от теми от ядрена физика през фън шуй до космически туризъм,как още не сте го питали направо ви се чудя !
9.
ЩО ТРИЕШ БЕ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
18.11.2020 18:51:22
ВЪРНИ КОМЕНТАР №6!!!!!!!!!!!ЛИШАВАНЕТО НА ГРАЖДАНИТЕ ОТ ПРАВОТО ИМ НА МНЕНИЕ П0 чл.39/1/ Е ПРОТИВОЗАКОНЕН ПРОИЗВОЛ НА АДМИНИСТРАТОРА //не е упълномощен чрез"""ЗАКОН ДА ЦЕНЗУРИРА""//!!!!!!!!!
8.
АИДЕ СТАДОТО ЮРУШ !!!!!!!!!!!!!!!!
18.11.2020 18:38:58
НА ОЗОНАТОРИТЕ ХАХА !!!САМО ОЗОНАТОРИТЕ ЩЕ СПАСЯТ ТУРИЗМА –АКО СИ ОЗОУРИНИРАМЕ КУРОРТИТЕ!!!!!!!!!
7.
Ми ся
18.11.2020 18:34:46
Сейшелите и Бали, къде рекламират бе дебили, ненаядни. За фалити да сте чували, нулеви година, две.
6.
*********
18.11.2020 18:25:29
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
5.
baihui do#4
18.11.2020 18:06:09
1000+!
4.
!
18.11.2020 17:50:21
Насряхте се с този туризъм! Заради вашата лакомия се докарахме до тук! Вложете средствата в създаване на предприятия, фабрикии производство, засилете износа на пройзведена в България продукция. Но не, ни е трябва да се предлагаме на треторазрядни утайки за 2 месеца да идват тук, за да се друсат пият и шибат. Излагация , удобна за някои!
3.
Малчуган с 2 лв джобни
18.11.2020 17:49:56
И как къде в мега ''богатите'' страни с много висок стандарт УКРАЙНА и Молдова ако няма туристи на Сльнчака Валери и неговата конкубина министърка на Туризма юе докарат ''тълпи от украински туристи''
2.
ДА
18.11.2020 17:42:27
Не мога да разбера концепцията, че един бизнес трябва да е гарантирано печеливш. Свободни сте да се справяте със ситуацията със инструментите предоставени от държавата на всеки един български гражданин - теглете кредити при безумни условия, ипотекирайте имущество и стягайте колана.
1.
Българин
18.11.2020 17:31:43
Пред Маджо го рекламирайте!
  Добави Коментар
8 чести грешки в секса, които допускаме през 30-те години 30-те години предлагат уникален пейзаж за сексуално изследване и удовлетворение Любовен хороскоп за 6 – 12 май Време е за повече романтика
Съвети за двойки: Малки промени, с които да повишите своя фертилитет Поддържайте здравословно тегло 4 практични съвета за справяне със сенната хрема Осигурете си по-чист от полени въздух
Палава актриса се омъжи за брат си, вкара го в порното и... 28-годишната Скарлет Вас от Мелбърн става известна покрай работата си в популярната австралийска сапунена опера „Съседи“ Почина един от най-великите футболни треньори в света Издъхна на 85-годишна възраст
Мадалина най-сетне обяви причината за раздялата с Гришо Румънката излезе с официално писмено изявление Голям ли му е на Константин?! Той разкри подробности за "питона в гаража" Шоуменът разказа доста любопитна история, която обяснява защо към днешна дата няма притеснение да се съблече гол пред жените
8 загинали и 11 ранени при катастрофа между микробус и камион в Турция Микробусът бил смачкан при удара и е паднал по склон Германия отзова посланика си в Русия Причината е, че Социалдемократическата партия стана мишена на кибератака, която според Берлин е била организирана от Москва
Ядете ли това през нощта, ще отслабнете поразително Този продукт е изключително полезен и ще стопи всяка мазнина Съдбовни промени за 3 зодии през май Важен месец за тези, чието внимание е насочено към кариерни въпроси