Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Маслото на скоростната кутия: Кога да го сменим

Ключови думи: масло, скоростна кутия, автомобил

Всеки - или почти всеки - шофьор знае колко важна е редовната смяна на маслото в двигателя. Но далеч по-малко са онези, които се замислят за маслото в скоростната кутия. А много често то се нуждае повече от вниманието им. Защо е необходимо да се обслужва трансмисията? Маслото в нея всъщност е подложено на повече тормоз. Маслото в двигателя по-често работи при оптималните температури, за които е създадено - просто защото двигателят се загрява от вътрешното горене, и има по-ефективно охлаждане.

В скоростната кутия нагряването идва само от силите на триене, и тя доста по-често прегрява. При топло време и натоварен режим на работа температурата в трансмисията може да надвиши тази на двигателя с 15-20 градуса по Целзий. А прегряването ускорява деградацията на маслото. Отделните компоненти в скоростната кутия се износват от триенето един в друг. Стружките попадат в маслото и единственият начин да се отстранят, преди да са започнали да запушват тънките канали, е именно подмяна на маслото. В редукторните кутии тези стружки са основно стоманени. В механичните скоростни кутии към това се добавят частици от износените синхронизатори - месингови, бронзови и от различни композити.

При автоматиците и вариаторните кутии има и отпадъци от фрикционните дискове. Да не забравяме също и за праха, който прониква през клапаните при цикъла прегряване/охлаждане. При газене в дълбоки локви вътре може да попадне и вода. Съвременните "даунсайзнати" двигатели с турбокомпресори влошават положението, защото създават по-висок въртящ момент и товарят повече трансмисията. Изглежда очевидно, че тя се нуждае от известно внимание, за да се справи. Но колко внимание? Тук производителите не са в състояние да дадат еднозначни отговори, пише Аитомедия.

Руското списание "За Рульом" наскоро се обърна за препоръки към няколко основни производители и получи отговори, които се разминаваха дори за марки от един и същи концерн (и с едни и същи агрегати в тях). Причините вероятно са много, и сред тях е фактът, че всяка марка си има своя политика за следпродажбено обслужване.

Kia
Макар да ползва по същество същите агрегати като Hyundai, Kia например изобщо не препоръчва смяна на маслото в ръчната трансмисия за бестселъра си Sportage и за Rio. При версиите с автомат маслото се сменя на 90 000 км, а в тези с 4х4 се препоръчва и замяна на течността в предния и задния редуктор на всеки 105 000 км.

Hyundai
Корейците препоръчват маслото в механичните им скоростни кутии да се сменя на всеки 120 000 км, а в автоматиците - на всеки 90 000. При моделите с пълно предаване на всеки 120 000 км трябва да се подменя и маслото в раздатъчната кутия и диференциала.

Renault
Французите твърдят, че работните течности са разчетени за целия жизнен цикъл на трансмисиите и трябва да се сменят само при ремонт на агрегата.

Skoda
Чешката компания също настоява, че и механичните, и автоматичните й трансмисии не се нуждаят от обслужване. Това важи и за редуктора на задния мост. Единствено при роботизираните кутии с двоен съединител тип DSG - всъщност най-често срещаните у нас - се препоръчва смяна на маслото на всеки 60 000 км. 

Volkswagen
При роботизираните кутии DSG (с кодове DQ250 и DQ500) маслото се подменя на 60 000 км. При по-съвременната DQ381 - на всеки 120 000 км. В моделите с пълно задвижване маслото в халдекс съединителя се сменя на всеки три години. При ръчните трансмисии на модели като Polo и Jetta се препоръчва проверка на 30 000 км. При по-старите класически автоматици - на 60 000.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Ученици поеха управлението на община Царево Младите участници изпълняват реални задачи и влизат в ролите на кмет, заместник-кметове, директори на дирекции и служители в различни звена на Общината Проговори за раздялата (ВИДЕО) Фейгин признава, че егото ѝ е било наранено след като е била заменена броени дни след края на връзката ѝ с Георги
Всички си мислят, че съм взела този турски бюрек от пекарна, а рецептата е толкова елементарна, че я правя всяка събота Имам рецептата от изселничка Зрители негодуват - „Бригада Нов дом“ ремонтира жилище на хора с пари Трима души в това семейство работят, а Бригадата им направи ремонт без пари, недоволстват фенове на формата
Това са най-уравновесените зодии В компанията им винаги ще се чувствате комфортно, казват астролозите  Зуека прибира 50 000 лв. хонорар за финала на "Капките" След тригодишна пауза актьорът се завръща на сцената – за една вечер и срещу солидна сума
Задържаха македонец и българин за опита за убийство на Димитър Стоянов-Митко Русия и сина му Престъплението беше извършено на 1 септември 2024 г. Грабвайте велосипедите, Greenburg+ ви канят на велотур на 18 май Целта на събитието е да насърчи използването на велосипеда като устойчив, екологичен и здравословен начин на придвижване
Мария Елена прави най-вкусните и здравословни кюфтета от тиквички С тази диета отслабнах с 10 кг за един месец, споделя тя Съдбовните години в живота на всяка зодия, след тях никой никога не е същият Важните години в живота на човек могат да бъдат изпълнени както с добри и приятни събития, така и с трудни и разрушителни, казват астролозите
Безсмъртният полк премина по центъра на Бургас по случай Деня на победата Днес се навършват точно 80 години от краха на Нацистка Германия Приключвала с публичните демонстрации на... Никога повече не искам да говоря публично за мъжа в живота ми, отсече Светлана