Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Маслото на скоростната кутия: Кога да го сменим

Ключови думи: масло, скоростна кутия, автомобил

Всеки - или почти всеки - шофьор знае колко важна е редовната смяна на маслото в двигателя. Но далеч по-малко са онези, които се замислят за маслото в скоростната кутия. А много често то се нуждае повече от вниманието им. Защо е необходимо да се обслужва трансмисията? Маслото в нея всъщност е подложено на повече тормоз. Маслото в двигателя по-често работи при оптималните температури, за които е създадено - просто защото двигателят се загрява от вътрешното горене, и има по-ефективно охлаждане.

В скоростната кутия нагряването идва само от силите на триене, и тя доста по-често прегрява. При топло време и натоварен режим на работа температурата в трансмисията може да надвиши тази на двигателя с 15-20 градуса по Целзий. А прегряването ускорява деградацията на маслото. Отделните компоненти в скоростната кутия се износват от триенето един в друг. Стружките попадат в маслото и единственият начин да се отстранят, преди да са започнали да запушват тънките канали, е именно подмяна на маслото. В редукторните кутии тези стружки са основно стоманени. В механичните скоростни кутии към това се добавят частици от износените синхронизатори - месингови, бронзови и от различни композити.

При автоматиците и вариаторните кутии има и отпадъци от фрикционните дискове. Да не забравяме също и за праха, който прониква през клапаните при цикъла прегряване/охлаждане. При газене в дълбоки локви вътре може да попадне и вода. Съвременните "даунсайзнати" двигатели с турбокомпресори влошават положението, защото създават по-висок въртящ момент и товарят повече трансмисията. Изглежда очевидно, че тя се нуждае от известно внимание, за да се справи. Но колко внимание? Тук производителите не са в състояние да дадат еднозначни отговори, пише Аитомедия.

Руското списание "За Рульом" наскоро се обърна за препоръки към няколко основни производители и получи отговори, които се разминаваха дори за марки от един и същи концерн (и с едни и същи агрегати в тях). Причините вероятно са много, и сред тях е фактът, че всяка марка си има своя политика за следпродажбено обслужване.

Kia
Макар да ползва по същество същите агрегати като Hyundai, Kia например изобщо не препоръчва смяна на маслото в ръчната трансмисия за бестселъра си Sportage и за Rio. При версиите с автомат маслото се сменя на 90 000 км, а в тези с 4х4 се препоръчва и замяна на течността в предния и задния редуктор на всеки 105 000 км.

Hyundai
Корейците препоръчват маслото в механичните им скоростни кутии да се сменя на всеки 120 000 км, а в автоматиците - на всеки 90 000. При моделите с пълно предаване на всеки 120 000 км трябва да се подменя и маслото в раздатъчната кутия и диференциала.

Renault
Французите твърдят, че работните течности са разчетени за целия жизнен цикъл на трансмисиите и трябва да се сменят само при ремонт на агрегата.

Skoda
Чешката компания също настоява, че и механичните, и автоматичните й трансмисии не се нуждаят от обслужване. Това важи и за редуктора на задния мост. Единствено при роботизираните кутии с двоен съединител тип DSG - всъщност най-често срещаните у нас - се препоръчва смяна на маслото на всеки 60 000 км. 

Volkswagen
При роботизираните кутии DSG (с кодове DQ250 и DQ500) маслото се подменя на 60 000 км. При по-съвременната DQ381 - на всеки 120 000 км. В моделите с пълно задвижване маслото в халдекс съединителя се сменя на всеки три години. При ръчните трансмисии на модели като Polo и Jetta се препоръчва проверка на 30 000 км. При по-старите класически автоматици - на 60 000.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Русия обяви секс война на САЩ Красавици от Китай също атакуват Америка Айтос празнува с Молец и Дует Шик Общината е организирала богата програма за празника на града
Край на хартиените документи за кадастъра и имотния регистър С последните законодателни промени се придава изключителна тежест на електронния документ, като се създава вътрешноадминистративна електронна услуга Коварен вирус върлува в Пловдив  Важно е пациентите да си почиват и да приемат достатъчно течности, съветва д-р Костадин Сотиров
Камала Харис пак ще си пробва късмета на избори за президент Тя сподели, че е възможно да е първата жена в историята на САЩ на този пост На Димитровден небето се отваря На 26 октомври според народните вярвания идва зимата
Слави Трифонов си поръча брониран "Мерцедес" за един милион евро Слави Трифонов си е поръчал последен модел "Мерцедес" S-класа със солидна бронировка Регионалният министър: Ще предприемем стъпки за отпадането на спорната такса "водомер" Законът за ВиК предизвика много полемики, като най-притеснителни не са политическите тълкувания, а опасенията на гражданите относно компонента “такса водомер"
Грешки, които правим при настаняването и престоя си в хотел Независимо дали планираме да отседнем по работа или пък за по-дълга почивка, едва ли се замисляме много покрай престоя си в хотела Сбогом, мухъл! Таен трик с 2 съставки за идеално чиста пералня Стандартното почистване е неефективно, защото спорите на мухъла са изключително устойчиви
Домашен метод за по-бели зъби с банановата кора, който наистина работи Все повече хора по света споделят, че банановата кора е техният домашен заместител на скъпите избелващи ленти Дете падна от скала на Седемте Рилски езера  То е транспортирано с медицински хеликоптер