Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Над 2,2 милиона българи пият домашна ракия

Ключови думи: алкохол, ракия, туршия, компоти

Близо 2 млн. и 200 хил. българи (53%) признават, че консумират домашни алкохолни напитки. Почти всеки пети е взимал участие във варенето на домашен алкохол, а 660 хил. (или 12 на сто) в коленето на прасе. Като цяло 83% от българите консумират домашно приготвени продукти, защото смятат, че са по-качествени от тези в магазина. Това показват данни от проучване на „Тренд“ по поръчка на в. „24 часа“, посветено на приготвянето и консумацията на домашни продукти.

Проучването е реализирано в периода между 29 август и 5 септември 2020 г. чрез интервюта "лице в лице" сред 1008 души на възраст над 18 години. 79% консумират домашно приготвени или отгледани продукти, спрямо 20%, които не консумират. Данните показват, че с повишаване на възрастта нараства и делът на консумиращите домашни продукти. В малките градове и селата процентът на консумиращите домашно продукти е по-висок в сравнение с областните градове и Столицата. Най-често консумираните домашни продукти са туршия с 32%, компоти – 28%. Зеленчуците/ зеленчукови консерви – 25%.

Сред предпочитаните домашни продукти от българите са още лютеница, сладко, кисело зеле, ракия, месо, яйца, млечни продукти и т.н. Половината от българите декларират, че участват в отглеждането/ приготвянето на домашни продукти, а 49% посочват, че не участват. С нарастването на възрастта се увеличава делът на хората, които участват в тези процеси. 81% от живеещите в селата посочват, че участват в отглеждането/ приготвянето на домашни продукти.

В столицата този дял е 25%. В проучването бяха тествани различни твърдения свързани с домашно приготвени продукти. 83% посочват, че консумират домашно приготвени продукти, защото смятат, че са по-качествени от тези в магазина, а едва 8% не са съгласни с това. Отново в контекста на качеството на домашната храна 81% споделят, че консумират домашно приготвена храна, защото знаят какво съдържа. За близо две трети от българите консумацията на домашно приготвени продукти е свързана с факта, че излиза по-евтино. За 27% това не е определящ фактор. 76% консумират домашни продукти, защото им напомнят за вкуса от детството. 12% не са съгласни.

Най-младите в по-голям дял в сравнение с другите възрастови групи посочват, че не са съгласни. Близо три четвърти посочват, че консумират такива продукти, защото има от къде да ги вземат/ кой да им ги произведе. Делът в Столицата е по-малък (50%) в сравнение с останалите населени места. 55% от българите посочват, че си приготвят зимнина, а 43%, че не си. Отново в селата и малките градове делът на приготвящите е по-висок. В Столицата 33% посочват, че си приготвят зимнина.

С увеличаване на възрастта се увеличава делът на участващите в този процес. От зимнината, която приготвят в най-голям дял са компотите – 48%, туршия – 46%, лютеница/кьопоолу/ айвар/лютика – 30%, кисело зеле – 28%. Други продукти, които са предпочитани от българите за зимнина са сладка, печени чушки, кисели краставички, консерви, колбаси, плодове и др. 53% посочват, че консумират домашни алкохолни напитки, а 46% – не консумират. 59% от консумиращите домашни напитки посочват, че консумират ракия. 29% домашно червено вино, а 11% бяло вино. В проучването беше зададен въпрос свързан с практикуването на дейности като събиране на реколта, садене, колене на прасе и т.н. 51% от българите посочват, че са участвали в бране/ събиране на реколта, а 44% в садене.

По 42% са съответно дяловете свързани с обръщане на земя/ копаене/ прекопаване, както и с отглеждане на градински продукти. 18% са участвали във варенето на домашен алкохол. 660 хил. българи са участвали в дейности свързани с коленето на прасе. С най-нисък дял от тестваните опции е доенето на добитък, което 7% от българите посочват, че са извършвали като дейност.

2
Коментара по темата
2.
е да
16.03.2022 20:27:13
Ами логично е след като живееш в такава селска държава да си само на домашни системи от ракия, за да забравиш мизерията. Като погледнеш през прозореца и видиш гетото от стари панелки и ти се допийва ракийка...
1.
wer
23.09.2020 16:07:17
И за в бъдеще ще се пие и хапва домашно приготвено. Тия ми ти вериги непознват парите и продават само токсични храни.
  Добави Коментар
Тръмп обеща 10% мито на всички вносни стоки Заяви приоритетите си за втори мандат пред сп. “Тайм” Кифлите от "Ергенът" ще вият сарми и бъркат мелекуни Тази вечер ще има кулинарно състезание 
Хайде на бас, че не сте яли такъв картофен разкош Това картофено хлебче няма общо с пататник, много по-вкусно е!  Те бяха една най-креативните двойки на "Денсинг старс", но напуснаха шоуто Танците са вълшебство, което открих. Благодаря на Михаела, че не се отказа от мен, каза Виктор
Чуждите работници излизат на хотелиерите ни до 50% по-скъпо от нашенците Чуждите сезонни работници, които идват за до 90 дни у нас, струват с около 50% по-скъпо, защото за тях има постоянни разходи – за самолетен билет, медицинска застраховка и жилище, които работодателят е длъжен да осигури Още една връзка се зароди след "Хелс Китчън" Само в 6-ия сезон на кулинарното риалити вече има цели две съвсем нови двойки, който се залюбиха по времето на шоуто
Кошмарни дни за тези 2 зодии, да се готвят за най-лошото! Те трябва да бъдат много внимателни, предупреждават астролозите Цирк в бТВ с участието на тази водеща Цънцарова не може да си прочете текста
Боядисват 2024 червени яйца в Бачковския манастир Те ще бъдат раздавани на социални домове и нуждаещи се хора Българите полагаме най-малко извънреден труд в целия ЕС Според данните на Евростат през 2023 г. 7,1 на сто от заетите в страните от ЕС са се трудили повече часове на основното си работно място
Почина рок легенда Издъхна на 76-годишна възраст Тя е на 41 години, девствена е и помоли Бог да и намери гадже Блондинката признава, че е подложена на подигравки и всекидневни оферти да скъса с принципите си