Пробив: Учени откриха "убиец" на коронавируса

Ключови думи: пробив, убиец, коронавирус, учени, откритие

Учените откриха най-малкото протеиново съединение, което неутрализира вируса SARS-CoV-2. Резултатите от съответното изследване са публикувани в списание Cell.

Експерти от университета в Питсбърг, САЩ, са извършили бърз анализ на 100 милиарда потенциални молекули, които могат да се свържат с коронавирусния S-протеин, участващ в инфекцията.

В резултат на това учените са открили протеиново съединение, десет пъти по-малко от антитяло с пълна дължина, което, сливайки се с част от имуноглобулина, образува лекарството Ab8 и придобива функциите на антитяло с пълна дължина.

По-нататъшни експерименти показват, че дори най-ниските дози Ab8 значително намаляват броя на вирусни частици в заразени с коронавирус лабораторни животни, пише vesti.bg.

Учените отбелязват, че малкият размер на молекулата увеличава способността ѝ да се дифузира в тъканите, помага за по-добрата неутрализация на вируса, а също така позволява приложението на лекарството чрез вдишване.

Освен това изследователите заключават, че лекарството не се свързва с човешките клетки, като по този начин минимизира негативните странични ефекти.

Румен
15.09.2020 14:14:01
Пенсионери отглеждат тонове ягоди от в къщи....блажени вярващите в идиотизми... същото с тонове лекарства от Америка!
Червени флагове, които карат мъжете да се отдръпват Какво ги провокира да избягат въпреки интереса си 10 неща, които всяка жена заслужава от мъжа до себе си Задоволяването с по-малко може да донесе усещане за нещастие във връзката
10 знака, че мъжът, когото обичате, не ви заслужава Не си губете времето Любовен хороскоп за 29 април – 5 май Ще търсим и ще получаваме повече романтика
Бабината рецепта за празнична великденска пита Лесен начин на приготвяне и бон апети НСИ: Какъв е броят на разводите у нас през 2023 г. За 84.6 % от жените и 84.2% от мъжете, сключеният граждански брак през 2023 г. е бил първи
Защо децата ни са първи по пушене и пиене? Това са много стряскащи резултати, защото са свързани с подрастващите хора, малките деца, смята експерт 70% от българите нe си мият зъбите Децата в никакъв случай не трябва да се плашат със зъболекаря или зъболекарския стол
"Булгаргаз" предлага с 6% по-евтин газ през май Окончателно решение ще бъде взето на 1 май Слагат и електронен подпис в личните карти Таксата за обикновен срок за издаване става 30 лева, бързата услуга е 60 лв., а експресната - 150 лв.
Даниел Петканов стана трейдър Лудия репортер търгува с валути, акции, стоки и индекси Глоба от КАТ ни спъва да си продадем колата Пречката важи и при сделките за имоти, от 3 май нотариусите ни проверяват в НАП за борчове