Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Проблеми със съединителя – причини и съвети за смяната му

Ключови думи: Смяна на съединител, теч на масло, авточасти онлайн

Най-упорито работещият компонент във всяко превозно средство с ръчна скоростна система е съединителят. Всеки старт, всяко спиране и всяка смяна на предавката означава, че съединителят се включва и освобождава. Триенето, което се създава между диска на съединителя, притискащата  плоча и маховика, когато съединителят се задейства, генерира топлина и износване. Колкото повече водачът „натиска“ педала на съединителя или му позволява да се освобождава прекалено бързо, толкова по-горещ става дискът на съединителя и толкова по-бързо се износва.

Всичко, което увеличава натоварването на съединителя, ускорява износването. Това включва неща като теглене на тежко ремарке, теглене на тежки товари с пикап или въртене на гумите. Частите на двигателя, които увеличават мощността, също нанасят щети на съединителя. Вероятно вече си мислите към кой магазина за авточасти онлайн да се ориентирате, за да се подсигурите.

Всички съединители са пригодени да се справят с определено количество завъртания. Мощността на един съединител зависи от използването, мощността на двигателя и вида на задвижването или използването на съединителя. По-големите, по-тежки превозни средства, както и мощните автомобили обикновено имат по-здрави  или съединители с по-голям капацитет. Задвижващият диск и притискащата плоча могат да са с по-голям диаметър, за да се постигне разпределяне на товара върху по-голяма повърхност. Феродото на диска на съединителя може да издържа на по-висока температура и да е по-устойчиво на износване. Пружините в притискащата плоча могат да бъдат по-твърди, така че съединителят да издържа на по-тежки товари, без да изпуска.

Ако потребителят реши да сменя износен съединител, комплектът за смяна вероятно ще свърши чудесна работа. Ако обаче оригиналният съединител показва признаци на прегряване и изгаряне, може да предпочетете да се посъветвате със специалист.

Ако съединителят се приплъзва заради омазняване, дискът не трябва да се подменя, докато не се установи и отстрани теча на масло. Това може да изисква подмяна на задно главно уплътнение на коляновия вал, уплътнение на входния вал на трансмисията или комплект уплътнители на всмукателния колектор.

Ако трябва да бъде сменен диск на съединител, зацапан с масло на превозно средство със сравнително малък пробег, оригиналната притискаща плоча и освобождаващият лагер обикновено могат да бъдат използвани повторно, при условие че са в добро състояние и преминат визуална проверка от специалист. Но ако задвижващият диск, притискащата  пластина или освобождаващият лагер на превозното средство с голям пробег са износени, винаги е за предпочитане да се сменят и трите компонента едновременно. Защо? Тъй като смяната на съединителя е трудоемка работа, точно затова има смисъл да смените всичко наведнъж, за да не се налага по-късно да сменяте нещо друго.

Комплект за ремонт на съединител включва нов или ремонтиран задвижващ диск, притискаща плоча и освобождаващ лагер. Комплектът е най-добрият начин за решаване на проблема, тъй като всички части се осигуряват от един и същ доставчик и се съчетават, така че да са максимално съвместими. Несъвместимите части понякога могат да причинят проблеми с натискането и освобождаването.

Понякога съединителят не се освобождава заради залепнало или износено уплътнение на буталото в цилиндъра или защото хидравличната течност е изтекла от системата. Тези части също може да се наложи да бъдат сменени.

При по-стари автомобили, които използват жило за освобождаване, съединителят може да не се освободи, ако жилото е скъсано или неправилно регулирано. Проблем с въртящата се вилка, която управлява освобождаващия лагер, може да причини подобни проблеми.

Шумът на съединителя обикновено се причинява от  освобождаващия лагер, но може да бъде причинен и от повредена пилотна втулка в превозни средства, които имат пилотна втулка в задния край на коляновия вал. Тя може да бъде включена в комплект за ремонт на съединител в зависимост от приложението.

Състоянието на маховика също е важно. Той трябва да е чист, гладък,  равен и без пукнатини за правилна работа на съединителя. Възможно е да се наложи възстановяване или замяна.

Медведев с гръмки думи Ето какво твърди Нова драма в Испания: 160 000 души бяха предупредени да не напускат домовете си Спрени са влакове, блокирани са пътища и са отменени събития
Земетресение с магнитуд 5,5 по Рихтер удари... Крайбрежието на Еквадор Направи световен рекорд Жоро Вратарчето сякаш не остарява, той е най-възрастният действащ футболист
Малко след обявеното примирие: Експлозии в индийски град Напрегната ситуация Макрон, Мерц, Стармър и Туск посетиха Киев Те искат 30-дневно спиране на огъня между Украйна и Русия
Пакистан и Индия потвърдиха примирието Огънят спира веднага Германия затегна граничния контрол Засилени са проверките по границите с Люксембург и Белгия
Джеки Чан: Никога няма да спра да правя сам каскадите си 71-годишният aктьор все още не мисли за пенсиониране Сашка съжалява, че се е снимала гола Дупнишката Мадона не губи надежда, че ще прогледне
Професор от Сеул: Медицината в България е на световно ниво Той е впечатлен от нивото на науката, медицината и хирургията в България Ким Чен-ун: Безкрайна чест е да имам за свой най-близък приятел Путин Той е опитен лидер на силна държава, смята севернокорейският диктатор