Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Какво бъдеще очаква онлайн търговията?

Ключови думи: онлайн търговия, бъдеще, коронакризата

Започнахме да пазаруваме много повече онлайн по време на пандемията, а част от тези навици ще се запазят. Но подозирам, че това ще има нежелани последствия, пише Шира Овиде за New York Times, цитирана от investor.bg.

Купуването онлайн може да стане по-скъпо и по-малко удобно, може да се наложи да преосмислим бързите доставки, а кварталите ни могат да изглеждат по различен начин.

Ето и няколко възможности как нашите бюджети и навици за пазаруване могат да се променят.

Навсякъде могат да се появят минискладове

Ако повечето от нас поръчват онлайн, компаниите може да решат да изберат да заложат на малки дистрибуционни центрове, които са по-близо до местата, където живеем, за да се предлагат по-бързи доставки. Но това ще означава и повече места, на които ще се движат камиони за доставки, съответно и повече трафик, повече шум и замърсяване.

Досега не сме планирали пътищата и кварталите си по начин, който ще е удобен за повече доставки. Но в бъдеще големите и малките градове могат да налагат такси и ограничения върху доставките, като такси задръствания например или изискване на обединяване на доставки, вместо да се позволи на камионите да преминават през жилищни квартали по няколко пъти на ден.

Някои промени могат да доведат до по-високи цени на онова, което купуваме онлайн, твърди Кен Касар, консултант по електронна търговия.

Недостатъкът на стоки може да продължи

Една от редицата причини да имаме проблеми с намирането на тоалетна хартия и паста онлайн е фактът, че Target и Amazon ограничиха количеството продукти, които съхраняват в складовете си, допълва авторът. Това им спестява пари, когато поведението при пазаруване е предвидимо, но ги прави по-малко гъвкави, когато търсенето неочаквано скочи.

Ако горещите точки на коронавируса изникват отново от време на време, е възможно да се запази тенденцията част от продуктите да са недостатъчно. Или ако компаниите за онлайн търговия перманентно решат да държат повече продукти под ръка, това може да увеличи разходите за тях, а съответно и за нас.

Бързите доставки могат да поскъпнат

Повечето компании за онлайн пазаруване мразят разходите и главоболията, свързани с бързите доставки, а и всичко това не е особено добро за околната среда, твърди Сучарита Кодали от Forrester Research.

Компаниите могат да използват този момент, когато трябва да инвестират повече в онлайн търговия, а ние мислим повече за онлайн пазаруване, за да ни променят. Може да сме принудени да мислим за цената и последиците от доставките до вкъщи на продукти, пропътували стотици километри, за да стигнат до нас.

Връщането на продукти може да стане по-трудно

При част от стоките, като дрехите например, близо един на всеки пет артикула, купени онлайн, се връща. Но сега заради санитарни притеснения много магазини ограничават връщането.

Ако притесненията за сигурността продължат, тези политики за връщане на стоки могат да станат по-строги. Може да има магазини, които да не могат да препродадат върнатите продукти, или пък трябва да го почистят основно, а това вероятно ще се прехвърли като разход към крайния потребител.

Всички се опитваме да разберем какво ще е бъдещето на работатата, училището, социалните контакти и семейния живот. Може би всичко, както и нашите навици на пазаруване, ще се върнат към нормалното. Но е възможно бъдещето на онлайн търговията да изисква да направим промени, които не очакваме.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Украински войници превърнаха BMW 7-Series в мобилна ракетна установка Военният хибрид залага на скорост и изненада, а не на броня Лионел Меси получи часовник за 1,1 милиона долара Легендарният футболист бе изненадан с един от най-редките модели на Richard Mille по време на обиколката си в Индия
Грешката, която качва разхода на гориво през зимата с до 2 литра на 100 км Покривна кутия, спаднало налягане в гумите и излишен багаж - зимни грешки, които струват скъпо Четвърти цвят на светофара: бъдещето на трафика с автономни коли Новата система обещава по-бърз трафик и по-малко емисии, но крие и рискове от киберзаплахи
ЕК отстъпва от забраната на ДВГ, но с нови условия, които може да убият автомобилната индустрия Производителите предупреждават: новите правила на ЕС за хибриди и емисии след 2035 са икономически неприложими Празниците насаме: как да превърнем самотата в грижа за себе си Коледа без близки не е провал, а шанс за тишина, осъзнатост и нови избори
2026: Годината, в която Близнаци, Везни и Водолей спират да отлагат съдбата си Годината отключва решителни промени за три въздушни зодии, които вече не могат да отлагат личния си път Предсрочните избори (не)избежни – 22 март или 5 април са най-вероятните дати Процедурата за мандатите започва, но партиите не показват воля за стабилно управление.
2025: Рекордна година за златото - поскъпване, търсене и интерес от българските инвеститори Цената на благородния метал скочи с близо 60%, а интересът у нас бележи исторически връх Мария Цънцарова не е освободена от работа бТВ води разговори за нови проекти с участието на Цънцарова през 2025 г.
РИОСВ потвърди: Производството на „Кроношпан“ е в екологичните норми Контролните измервания на РИОСВ и ИАОС не отчитат превишения на нормите за качество на въздуха във Велико Търново Игнажден чука на вратата: Вярвания, ритуали и как да посрещнем късмета Народни обичаи и забрани, свързани с началото на новата година според българския календар