Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Олег Асенов: Очакваме месечен приход от 60 млн. лв. от тол такси

Олег Асенов (на малката снимка) е член на УС на Агенция пътна инфраструктура
Ключови думи: олег асенов, тол система, приходи, 6 млн.лв. на месец, новини

Очакваните месечни приходи от тол системата са около 40-60 млн. лв., а разчетите, които сме направили са, че за 2020 г. приходите от нея ще са в размер на 450 млн. лв. Това обяви проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“.

По думите му 450 млн. са около половината от очакваното за издръжка на пътната инфраструктура: „В контекста на необходимостта от плавен преход, в контекста на това, че тази реформа действително трябва да бъде ефективна и да не е шокова – смятам, че тези резултати, ако бъдат постигнати след първите 3 месеца, ние ще се поздравим с една успешна първа крачка в тази реформа“, казва в интервю за БНР Асенов.

Припомняме, че първоначално правителството се хвалеше, че ще се събират по 1.2 млрд. лв. годишно, но след това, когато много експерти разкритикуваха обхвата и непосилния размер на заложените такси, сумата беше занижена двойно – до 746.3 млн. лв.

След като в петък превозвачите се срещнаха с премиера Бойко Борисов и успяха да „убедят“ правителството, че трябва да се намали размерът на тол таксите, както и нейният обхват, предвиденият протест на 13 януари беше отменен и стана ясно, че официалният старт на тол системата е 1 март. А председателят на Съюза на международните превозвачи, Йордан Арабаджиев заяви: „Тол системата е нещо радикално ново. Ние винаги сме настоявали за плавен преход, който да гарантира, че няма да има шок на транспортния пазар. Според него предложените от тях цени са реалистични. Той отбеляза, че България е и транзитна държава. Освен това е категоричен, че е трябвало да се „даде глътка въздух за българските превозвачи на вътрешния пазар“.

Новите тарифи, които бяха предложени и приети от превозвачите са: за тежкотоварни автомобили с обща маса над 12 т с 4 и повече оси и евроклас Евро 6 пада от 0.18 лв. на 0.11 лв. за километър по магистрала и от 0.17 лв. на 0.10 лв. - за първокласни пътища. Тол таксата са тежките камиони, клас Евро 5, пада съответно от 0.2 лв. на 0.12 лв. на километър по магистрала и от 0.19 на 0.11 лв. за първокласните пътища. За камионите с екологичен клас Евро 4 и Евро 3 тол таксата се намалява от 0.25 на 0.16 лв./км за магистралите и от 0.24 на 0.15 лв. за първокласните пътища.

За нас е важен диалогът, от пролетта водим този диалог, посочи проф. Асенов и добави: „Основната ни цел е да постигнем балансиран модел на тол системата, така че наистина да има смисъл от въвеждането на тази реформа. Превозвачите са наши партньори. В рамките на диалога те поеха ангажимент, че ще направят всичко необходимо от 1 март успешно да стартираме системата. Този диалог и поетите ангажименти ни дават основание да вярваме в успеха на тази реформа“.

От своя страна Йордан Арабаджиев бе категоричен, че превозвачите ще изпълнят своите ангажименти: „Искаме тол системата да заработи от 1 март, но с цени, които са адекватни за българския пазар и транспорт и да са адекватни към състоянието на пътната мрежа“.

До 1 март  тежкият трафик се таксува с електронна винетка по старата тарифа, каза Олег Асенов. По думите му за 2019 г. АПИ е събрала 392 млн. лв. от лекия и тежък трафик. Той отбеляза, че целта на реформата е да се създаде справедлив модел на пътно таксуване.  В разчетите на АПИ е заложено средно 15% от приходите от тол системата да отиват за обслужване на системата.ф

6
Коментара по темата
6.
Макрон
13.01.2020 07:22:11
Явно колкото е по-нова камиона , толкова по-малко тежи и мачка пътя :) .... Затуй ли Евро 6,5,и 4 ще плащат по-малко или защото Макрон нарита няколко мастити БГ фирми от Европа и те сега трябва отнякъде да избият чивията ,че са накупили нови камиони ?
5.
Знам
12.01.2020 21:23:24
Според мен, ако 2 милиона овце собственици на леки автомобили, не разбират как група превозвачи им прехвърлят тяхната част от сметката с услужливото съдействие на администрацията (която задължително се притеснява за техния бизнес!
4.
Знам
12.01.2020 21:21:15
Приходите от тол такси във всички западни държави, на които искаме да приличаме, са разделени така 1/3 се плащат от леките автомобили и 2/3 се плащат от товарните автомобили. Т.е 1/3 от гражданите и 2/3 от бизнеса. Без значение на вида система, с която събират парите. В някои държави леките автомобили дори са освободени, пътни такси се събират само от товарните. Освен всички останали причини, това е така и защото реално товарните автомобили разрушават пътищата, а не леките, застъпен е и елемента на справедливост. И хората са доволни.
В България е точно обратното. Леките автомобили заплащат 2/3 от сметката, а товарните 1/3. По-точно България е единствената държава, в която е така. Данните са публични, вижте ги.
Сега собствениците на товарни автомобили ще протестират да плащат още по-малко
3.
Smith
12.01.2020 20:05:56
От тея 60 милки ще остават 40 за държавното АПИ. Останалите 20 милиона на месец ще си ги разпределят "администрациите" на Пеевски и Черепа. Гарантирано от ГРОБ! А ще плащат избирателите на тези уроди, щото и сирене да си купят има разходи за транспорт.
2.
Хахахахахахахахаха
12.01.2020 19:43:08
И файда за народа от тея 60 мил ще има ли
1.
Голяма гордост
12.01.2020 19:35:40
Всеки такъв лев ще бъде измъкнат от нашия джоб. Докато си купуваме домат, фасул,хляб или просто пътуваме с автобус до София
  Добави Коментар
Масово купуваме по няколко апартамента, за да съхраним парите си Някои влагат парите си в недвижима собственост в чужбина  Често имат проблеми със закона Убийства, дрога и бой са част от живота на турските звезди
Бягайте далеч! Представителите на тези зодии съсипват живота на другите Бягайте далеч от тях Масови арести на лекари заради фиктивни медицински изследвания Хора, работещи в хранителната промишленост, обявяване за здрави без проверка срещу заплащане
232 заплати са нужни за собствен дом в Гърция Поскъпнаха с над 50% от 2000 г. насам Тревожен звънец - над две трети от 15-годишните у нас са функционално неграмотни България е сред страните с най-висок дял на деца, които не разбират основен текст и не умеят да прилагат елементарни математически знания
Само едно тънко резенче седмично и орхидеята ще се събуди пред очите ви Опитайте това решение и ще видите експлозия от цветове Вижте програмата за традиционните нестинарски игри на 3 юни в Царево Село Българи – „Св. Св. Константин и Елена“ също празнува на този ден
Най-привлекателните хора са от тази зодия Те обграждат с внимание, подкрепа и грижа онези, които решат да очароват - и хората бързо им отвръщат със същото Министър Вълчев бесен на Терзиев заради обявения неучебен ден за учениците Иска ограничение за кметовете да обявяват неучебни дни
Семпъл, но много вкусен сладкиш - днес го направих с малини, вчера с ягоди, а утре ще пробвам с боровинки Следвайте тази изпитана рецепта и се насладете на съвършенството на вкусовете Бойко Борисов: „Балкански поток” няма да се продава на американски хедж фонд Той коментира и решението НС да не гласува предложението за провеждане на референдум за еврото