Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Данъчна сурвачка: От януари бричките ще плащат до 40 лева повече

Ключови думи: данък, стара кола, автомобил, новини от деня

По-високи данъци ще плащат собствениците на коли с нисък екологичен стандарт и с по-голяма мощност от Нова година в София. Според сметките увеличението ще е с между 7 и 40 лв. за колите с от 100 до 150 конски сили и с нисък екологичен клас - Евро 1 и 2 или без никакъв екостандарт.

Без промяна ще останат налозите за колите до 100 к.с., които са 47% от всички автомобили в столицата и за тези с Евро 5 и 6. Поскъпва и налогът върху възмездните сделки - от 2,5% на 3%. След повече от 2 часа дебати СОС гласува промените. Против повишението гласуваха съветниците от БСП, “Демократична България” и Волен Сидеров.

Независимият Борис Бонев от “Спаси София” гласува “въздържал се”. Според предложението на столичния кмет Йорданка Фандъкова с 0,3 се увеличава коефициентът при изчисляване на данъка на автомобили с евростандарт 0, 1 и 2. С 0,1 е увеличението за колите с евростандарт 3 и 4. За най-мощните коли коефициентът се повишава с 0,3.Така за колите с над 100 к. с. увеличението ще е с от 3 до 10 лв. За автомобилите с Евро 3 и 4 повишението ще е 17 лв. Около 18 млн. лв. повече приходи очаква догодина общината от тази промяна. По думите на Фандъкова средствата ще отидат за по-удобен градски транспорт, метро, довеждащ транспорт, квартални градинки и градско озеленяване.

От увеличението на данъка върху възмездните сделки в общинската хазна се очаква да влязат още 20 млн. лв. Половината от тях Фандъкова обяви, че ще се предоставят на районните кметове за ремонт на квартални улици, тротоари и изграждане на паркинги. Останалите 10 млн. лв. ще се заложат в програмата на общината за ремонти.

“През последните 10 г. не позволих вдигане на данъците в София. За този период увеличихме собствените приходи с над 250 млн. лв. чрез по-добра събираемост и привлякохме над 4 млрд. лв. европейски средства. Сега предлагам промени в два данъка с две конкретни цели - по-чист въздух и повече инвестиции в кварталите. В момента данъците за колите в София са най-ниските в страната. Давам си сметка, че всяко вдигане на данъците е непопулярна мярка, но гражданите очакват по-чист въздух и промяна на кварталите”, заяви Фандъкова пред общинските съветници.

Тя уточни, че относно предложението на “Демократична България” за промяна на данъчните оценки, това не е в правомощията на СОС и би означавало повишение на данък сгради и такса смет. Идеята на БСП общината да предоставя евтини кредити на софиянци, за да си купуват нови коли Фандъкова заяви, че тя противоречи на целите на общината да накара повече софиянци да пътуват с градски транспорт. Според шефа на групата на БСП в СОС Калоян Паргов целта на вдигането на двата данъка е да се запълни дефицита в общинския бюджет.

“Това е данъчна сурвачка за най-уязвимата част от обществото”, каза Паргов. Според Иван Таков от БСП даването на 10 млн. лв. за ремонт на квартални улици на 24 района е “замазване на очи”. Борис Бонев от “Спаси София” напомни, че по време на предизборната кампания е бил единственият кандидат за кмет, който е имал доблестта да предложи промяна в местните данъци. Той беше категоричен, че София не може да продължава да бъде автоморгата на Европа, но освен вдигане на данъци били нужни и други мерки като увеличаване на зоните за паркиране. Той разкритикува управляващите, че не са представили подробен разчет къде ще отидат тези 38 млн. лв.

“Дали наистина ще са за по-удобен градски транспорт или за запълване на дупката в транспорта и увеличаване на заплатите на шофьорите и ватманите”, попита Бонев и посочи, че заради липсата на разчет няма да подкрепи вдигането на двата данъка. Против увеличението бе и Методи Лалов от “Демократична България”. “Този доклад е написан за защита на проект за беседка в квартал, а не за вдигане на данъци. Как не ви е срам да бъркате в джоба на хората, след като сте доказали, че не можете да управлявате парите им”, заяви Лалов. Изказването му стана причина председателят на СОС Елен Герджиков да заяви: “Приличате ми на Грета Тунберг”.

10
Коментара по темата
10.
мислещ
31.12.2019 10:53:41
Що не дойдат софиянци да плащат данъка на колите си по бургаските ставки....тогава какъв рев ще падне ! Така че да не мрънкат,ами да са доволни че само с толкова им го вдигат !
9.
Възмутен
30.12.2019 20:26:03
Няма логика. Ако караш на газ или метан трябва данъка да е най-малък, без значение годините на колата.
8.
Пешеходец
30.12.2019 18:54:25
Според мен данъкът трябва да е според километрите. От преглед до преглед. Който кара повече, замърсява повече съответно ще плаща повече
7.
Аз
30.12.2019 18:33:39
Нека да има данъци,но на края на годината да се връща такъв на глава от населението,зависимост от потреблението,а сега само на фирмите се връща.Да си мръднат пръста малко,всичко е на принципа проба грешка.Тази година да върнат ДДС то на хората,ако не става,догодина да направят заплатите европейски,ако пак не става да върнат старите заплати без плосък данък,ако пак не става да изсветлят всички заплати на хората по постове и да си съберат полагаемото.По някакъв начин трябва да се стимулират тези хора не може само дране на кожи и да казваме пари няма.Да се вкара необлагаем минимум незнам трябва нещо да се прави така се вижда,че този модел не работи.
6.
Сикишев
30.12.2019 17:44:56
Не трябва да има данък под 500 лв. годишен данък за автомобил.В България 80 % от населението са пушачи.Всеки пушач пуши цигари годишно за около 1500 лв .Така , че данък под 500 лв. за автомобил е чикиджийски данък. Нека да не се оплакваме.
5.
Сикишев
30.12.2019 17:37:12
Тази новина е чикиджийска новина.Данъчна сурвачка ще е , ако увеличението е между 70 и 400 лв.
4.
Mecho
30.12.2019 17:33:29
В Конституциятa пише че сме социaлнa държaвa но се чете: дa го ухaт бедните
3.
Малоумникът
30.12.2019 17:16:52
Малко са няма да спрат Бай Ганьо да кара кенефи на колела поне 100
2.
Бричка
30.12.2019 17:05:34
Тъпа ,лява мярка.Без идея да се поощряват природощадящите автомобили.И какво правим с камионите и дъртите рейсове?Един Камаз цапа въздуха колкото 100 автомобила.
1.
*********
30.12.2019 16:54:32
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
  Добави Коментар
На 131 години почина най-възрастната жена в Турция Тя има 7 деца и 110 внука Отиде си голямата германска спортистка Далмайер Тя бе едва на 31 години
Жандармерия пази къщите на евакуираните от Плоски, хората говорят за чудо след пожара Над 300 души са били принудени да напуснат домовете си и още не могат да се върнат в селото Кремъл осъди декларация на българския парламент Размяна на "любезности" между София и Москва
Японската "Баба Ванга" предрекла днешното цунами и коронавируса Ето подробности Олио или свинска мас: Коя мазнина да изберем за пържене? За готвене при високи температури експертите препоръчват да се използват мазнини с висока точка на димене
Куп комплименти полетяха към Лиз Хърли - фенове не могат да повярват, че е на 60 Известната дама се показа по леопардов бански костюм Певица бе убита от съпруга си при семеен скандал в Узбекистан, звездата имаше 3 деца Трагедия с Зебойи Жахон
Скрита функция на двигателя пести гориво Принудителната работа на празен ход с включена предавка е много полезна при спускане Масово нашествие от скакалци в Украйна Ситуацията се усложнява от много фактори
Гейминг оборудване за лятото: Как да пътуваш и да не изоставаш от играта Почитателите на електронните спортове - т.нар. eSports, имат верен помощник в залозите Чужденец държа 10 години скелета на майка си в тоалетната Стряскащ случай в Япония