Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Данъчна сурвачка: От януари бричките ще плащат до 40 лева повече

Ключови думи: данък, стара кола, автомобил, новини от деня

По-високи данъци ще плащат собствениците на коли с нисък екологичен стандарт и с по-голяма мощност от Нова година в София. Според сметките увеличението ще е с между 7 и 40 лв. за колите с от 100 до 150 конски сили и с нисък екологичен клас - Евро 1 и 2 или без никакъв екостандарт.

Без промяна ще останат налозите за колите до 100 к.с., които са 47% от всички автомобили в столицата и за тези с Евро 5 и 6. Поскъпва и налогът върху възмездните сделки - от 2,5% на 3%. След повече от 2 часа дебати СОС гласува промените. Против повишението гласуваха съветниците от БСП, “Демократична България” и Волен Сидеров.

Независимият Борис Бонев от “Спаси София” гласува “въздържал се”. Според предложението на столичния кмет Йорданка Фандъкова с 0,3 се увеличава коефициентът при изчисляване на данъка на автомобили с евростандарт 0, 1 и 2. С 0,1 е увеличението за колите с евростандарт 3 и 4. За най-мощните коли коефициентът се повишава с 0,3.Така за колите с над 100 к. с. увеличението ще е с от 3 до 10 лв. За автомобилите с Евро 3 и 4 повишението ще е 17 лв. Около 18 млн. лв. повече приходи очаква догодина общината от тази промяна. По думите на Фандъкова средствата ще отидат за по-удобен градски транспорт, метро, довеждащ транспорт, квартални градинки и градско озеленяване.

От увеличението на данъка върху възмездните сделки в общинската хазна се очаква да влязат още 20 млн. лв. Половината от тях Фандъкова обяви, че ще се предоставят на районните кметове за ремонт на квартални улици, тротоари и изграждане на паркинги. Останалите 10 млн. лв. ще се заложат в програмата на общината за ремонти.

“През последните 10 г. не позволих вдигане на данъците в София. За този период увеличихме собствените приходи с над 250 млн. лв. чрез по-добра събираемост и привлякохме над 4 млрд. лв. европейски средства. Сега предлагам промени в два данъка с две конкретни цели - по-чист въздух и повече инвестиции в кварталите. В момента данъците за колите в София са най-ниските в страната. Давам си сметка, че всяко вдигане на данъците е непопулярна мярка, но гражданите очакват по-чист въздух и промяна на кварталите”, заяви Фандъкова пред общинските съветници.

Тя уточни, че относно предложението на “Демократична България” за промяна на данъчните оценки, това не е в правомощията на СОС и би означавало повишение на данък сгради и такса смет. Идеята на БСП общината да предоставя евтини кредити на софиянци, за да си купуват нови коли Фандъкова заяви, че тя противоречи на целите на общината да накара повече софиянци да пътуват с градски транспорт. Според шефа на групата на БСП в СОС Калоян Паргов целта на вдигането на двата данъка е да се запълни дефицита в общинския бюджет.

“Това е данъчна сурвачка за най-уязвимата част от обществото”, каза Паргов. Според Иван Таков от БСП даването на 10 млн. лв. за ремонт на квартални улици на 24 района е “замазване на очи”. Борис Бонев от “Спаси София” напомни, че по време на предизборната кампания е бил единственият кандидат за кмет, който е имал доблестта да предложи промяна в местните данъци. Той беше категоричен, че София не може да продължава да бъде автоморгата на Европа, но освен вдигане на данъци били нужни и други мерки като увеличаване на зоните за паркиране. Той разкритикува управляващите, че не са представили подробен разчет къде ще отидат тези 38 млн. лв.

“Дали наистина ще са за по-удобен градски транспорт или за запълване на дупката в транспорта и увеличаване на заплатите на шофьорите и ватманите”, попита Бонев и посочи, че заради липсата на разчет няма да подкрепи вдигането на двата данъка. Против увеличението бе и Методи Лалов от “Демократична България”. “Този доклад е написан за защита на проект за беседка в квартал, а не за вдигане на данъци. Как не ви е срам да бъркате в джоба на хората, след като сте доказали, че не можете да управлявате парите им”, заяви Лалов. Изказването му стана причина председателят на СОС Елен Герджиков да заяви: “Приличате ми на Грета Тунберг”.

10
Коментара по темата
10.
мислещ
31.12.2019 10:53:41
Що не дойдат софиянци да плащат данъка на колите си по бургаските ставки....тогава какъв рев ще падне ! Така че да не мрънкат,ами да са доволни че само с толкова им го вдигат !
9.
Възмутен
30.12.2019 20:26:03
Няма логика. Ако караш на газ или метан трябва данъка да е най-малък, без значение годините на колата.
8.
Пешеходец
30.12.2019 18:54:25
Според мен данъкът трябва да е според километрите. От преглед до преглед. Който кара повече, замърсява повече съответно ще плаща повече
7.
Аз
30.12.2019 18:33:39
Нека да има данъци,но на края на годината да се връща такъв на глава от населението,зависимост от потреблението,а сега само на фирмите се връща.Да си мръднат пръста малко,всичко е на принципа проба грешка.Тази година да върнат ДДС то на хората,ако не става,догодина да направят заплатите европейски,ако пак не става да върнат старите заплати без плосък данък,ако пак не става да изсветлят всички заплати на хората по постове и да си съберат полагаемото.По някакъв начин трябва да се стимулират тези хора не може само дране на кожи и да казваме пари няма.Да се вкара необлагаем минимум незнам трябва нещо да се прави така се вижда,че този модел не работи.
6.
Сикишев
30.12.2019 17:44:56
Не трябва да има данък под 500 лв. годишен данък за автомобил.В България 80 % от населението са пушачи.Всеки пушач пуши цигари годишно за около 1500 лв .Така , че данък под 500 лв. за автомобил е чикиджийски данък. Нека да не се оплакваме.
5.
Сикишев
30.12.2019 17:37:12
Тази новина е чикиджийска новина.Данъчна сурвачка ще е , ако увеличението е между 70 и 400 лв.
4.
Mecho
30.12.2019 17:33:29
В Конституциятa пише че сме социaлнa държaвa но се чете: дa го ухaт бедните
3.
Малоумникът
30.12.2019 17:16:52
Малко са няма да спрат Бай Ганьо да кара кенефи на колела поне 100
2.
Бричка
30.12.2019 17:05:34
Тъпа ,лява мярка.Без идея да се поощряват природощадящите автомобили.И какво правим с камионите и дъртите рейсове?Един Камаз цапа въздуха колкото 100 автомобила.
1.
*********
30.12.2019 16:54:32
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
  Добави Коментар
САЩ не подкрепя използването на нейни оръжия на руска територия Такова разрешение вече бе дадено от Великобритания  ВМА: Белете не само черупката на боядисаните яйца Имат пори, които може да са опасни
Торнадо в близост до Родопите На много места се съобщава и за градушка, с големина на лешник МВнР: Българите в Грузия да избягват големи събирания При нужда да се обръщат към българското представителство в Тбилиси
Оперирали Цецо Елвиса заради трудова злополука с жена Тръгва на мащабно турне из България България е на последно място по продължителност на живота в ЕС В Европа е 81,5 г., а у нас - 75,8 
Кошмар в небето за куп българи, тръгнали към Санторини След няколко часа изчакване на летището в гръцката столица самолетът е пренасочен за връщане към София заради лошите метеорологични условия Пети мандат президент: Путин официално встъпва на 7 май В Кремъл тече трескава подготовка 
Сняг заваля на Боровец и Алеко Температурата падна до минус 2 градуса Шефът ви звъни след работа? Може да не му вдигате Работници се оплакват от практиката на някои работодатели да налагат глоби или удръжки от заплатата
Турция спира търговията с Израел, обяви Ердоган Тя възлизала на 9,58 млрд. долара Дания разхлабва правилата за абортите Случва се за първи път от 50 години