Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Община Пловдив да обясни на гражданите за разрушаването на Бетонния мост, а не да се всяват ненужни смутове

Няма да допуснем да пропадне проектът – това би било безотговорно, категоричен е Росен Желязков
Ключови думи: Росен Желязков, Община Пловдив, Бетоновия мост, Пловдив, Славчо Атанасов, парламент, Министерство на транспорта, НКЖИ

На последния парламентарен контрол транспортният министър Росен Желязков отговори на въпрос на депутата Славчо Атанасов относно стартиралата процедура за разрушаване на Бетонния мост – ключова връзка на район „Южен“ с район „Централен“ в Пловдив. Министърът защити спорната идея, която е част от изпълнението на европроект „Развитие на железопътен възел – Пловдив“. Депутатът обаче го репликира, че събарянето на съоръжението ще предизвика „революция“ сред гражданите заради очаквания транспортен хаос. "Единственото спасение“ според Атанасов е повдигане на Бетонния мост. Дуплика от министъра не последва. Затова потърсихме Росен Желязков за коментар в кулоарите на парламента.

- Г-н министър, за Бетонния мост не отговорихте на репликата на Славчо Атанасов. Не стана ясно – има ли шанс за друго решение на този проблем?

- Ще ангажирам колегите с темата, но винаги изграждането на новата инфраструктура е съпътствано с известни неудобства. Аз мисля, че за града това, което се прави, ще бъде много по-добро. Ако може да се минимизират проблемите, свързани с намаляването на достъпността между двете страни, ще направим каквото е необходимо. Разбира се, има ангажименти на НКЖИ и ангажименти на Общината. НКЖИ не може да поеме ангажименти на Общината, и обратно.

- (Възможно ли е) препроектиране или повдигане на моста, както обяснява Славчо Атанасов?

- Винаги стои въпросът – кой поема цената. Дали цената трябва да се поеме от гражданите през техните данъци. Т.е. ако е общински модел - през общинския бюджет, тогава това е въпрос на артикулация между Общината и гражданите на Пловдив кой ще поеме тази цена. От друга страна, трябва да се види, ако е свързано с бюджетиране по оперативната програма, дали такова нещо е допустимо. При всяко положение ще търсим оптимално решение, защото никой не иска да създава затруднения. Едно нещо, когато се прави за подобрение, не трябва да генерира напрежение и да бъде компрометирано от самото начало с някакви негативни очаквания.

- Някакво недоглеждане ли е имало, че се е стигнало до тази ситуация?

- Не, не, не, не – просто инженерно няма как да се направи едното, без да се разруши Бетоновия мост. Другото означава да се чака да се надгради Бетоновия мост, след това да се прави другото решение, при което ще изпуснем и програмния период и средствата по него. Така че това са много тежки решения и тук също Общината има своя ангажимент да обясни на гражданите за какво става въпрос, а не само да се всяват ненужни смутове и негативни очаквания. Всъщност това, което се прави, е да стане по-добре за Пловдив, да стане по-добре за цялата зона, за гарата. Това ще подобри и условията на живот и трафика. Ще подобри и инфраструктурата, ще подобри екологията. Дори, ако щете, ще вдигне цените на имотите в този район. Да, възможно е за известно време да се създадат затруднения, но в големите градове – там, където така е изградена самата жилищна, административна и пътна инфраструктура, няма как да се прави нещо ново, като се запази нещо старо. Освен ако за това не се вложат изключително много ресурси и то не представлява историческа или архитектурна ценност. Ние в момента говорим за едни транспортни съоръжения, които трябва да бъдат подобрени с други - по-добри такива.

 - Може ли да пропадне проектът заради тази ситуация?

- Няма да допуснем да пропадне проектът, защото когато има добри проекти, финансирани с европейски ресурси, е безотговорно да си позволим тази неблагодарност, бих казал.

1
Коментара по темата
1.
!
15.12.2019 10:13:02
И тоя министър няма да го запомним с нищо
  Добави Коментар
Дует от Бургас оглави „Ново 10+2“, тяхната „Хлебарка“ е на крачка от хит на месеца Втори в музикалната класация на БНТ2 са Мартина Табакова от морския град и Коцето Калки с „Търсехме щастие“ Странен въпрос втрещи мрежата: Изневяра ли е сексът с проститутка?  Не, бе - утринна зарядка е, коментира един от възмутените и съветва жертвата да потърси утеха в прегръдките на жиголо 
Разсъблече се и запали пожар Водещата на "Островът на 100-те гривни" Диляна Попова сподели, че имала едно и също гадже със сестра си няколко месеца Вкараха Андреа спешно в болница Феновете й са в потрес, надяват се да не е пипнала коронавирус
Гамени крадат гайки от джантите в Пловдив, стотици животи са застрашени Има опасност гумите да изхвърчат в движение Златка и Дънди: "Хелс Китчън" е истински ад Всеки път имахме таймер, което допълнително увеличаваше стреса, споделя бургазлийката
Съпруга се разрови в телефона на мъжа си и животът й се преобърна на 180 градуса  Не мисля, че има някакъв начин да се справим с това, признава съсипаната жена Галена по бански в скъп хотел Певицата показа и в каква топ форма е
Наводнение взе над 100 жертви  Наводнението в Конго е причинено от проливните валежи и силните ветрове, които са довели до преливането на река Касаба Зеленски към Путин: Украйна е готова за преговори „Целият свят чака това от много дълго време", заяви украинският президент
Всяко четвърто дете е с психически проблеми Начинът на живот със стрес и социални медии води до стряскащата статистика Сгафи жестоко Българският посланик смята, че НАТО остава ключов играч в глобалната сигурност, адаптирайки се към новите геополитически реалности, като същевременно остава последователен в основните си принципи на колективна отбрана