Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Всеки четвърти българин никога не е използвал интернет

От НСИ отчитат, че потребителите най-често използват глобалната мрежа с цел комуникация, като 57,5% посочват, че извършват телефонни или видеоразговори по интернет
Ключови думи: интернет, мрежа, достъп, технолигии, българин, статистически институт

75,1% от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си. Това показват резултатите от проведеното изследване за използването на информационни и комуникационни технологии, съобщава Националният статистически институт.

За десетгодишен период се отчита ръст от 42%. За достъп до интернет домакинствата използват мобилна връзка чрез мрежата на мобилните телефонни оператори (64%) и фиксирана кабелна връзка – 57,8%. През тази година с най-висок относителен дял на домакинства с достъп до интернет е Югозападният район (77,8%), а с най-нисък е Северозападният район – 70,8%. Домакинствата с деца използват по-активно глобалната мрежа, като 90,5% от тях имат достъп до интернет спрямо 69,9% за домакинствата без деца.

През 2019 г. 24,8% от домакинствата нямат достъп до интернет в домовете си. Половината от тях (50,3%) смятат, че нямат нужда от него (не е полезен, интересен и др.), 41,9% посочват като основна причина липсата на знания и умения за работа с интернет, а според 24.3% разходите за достъп са твърде високи. 66,8% от сънародниците ни на възраст между 16 и 74 години използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично на работа, вкъщи или на друго място. 53,9% пък се възползват от ресурсите на глобалната мрежа по няколко пъти на ден.

Най-активни потребители на интернет са лицата с висше образование (91,7%), както и младите хора на възраст между 16 и 24 години – 90,3%. През тази година една четвърт от българите (24,5%) никога не са използвали интернет, като за десетгодишен период относителният им дял е намалял повече от два пъти.

От НСИ отчитат, че потребителите най-често използват глобалната мрежа с цел комуникация, като 57,5% посочват, че извършват телефонни или видеоразговори по интернет (чрез приложения като Viber, WhatsApp, Skype, Facetime, Messenger), а 52,9% участват в социални мрежи (Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat и др.).

Най-малко използват интернет за участие в онлайн консултации, анкети или гласувания по обществени или политически въпроси – 3,5%. Мъжете слушат музика онлайн повече от жените - съответно 31,9 и 27,6%. Жените от своя страна са по-активни в търсенето на информация, свързана със здравето – 37,8% при 22,7% за мъжете.

Относителният дял на лицата, които използват складово пространство в интернет за съхранение на документи, снимки, музика, видео или други файлове, е 17,6%, като потребители на облачни услуги са 18,6% от мъжете и 16,7% от жените. В сравнение с 2014 г. най-голям ръст в използването на този вид услуга се наблюдава при лицата на възраст от 25 до 34 години – 13,5%. 25,4% от сънародниците ни са използвали глобалната мрежа за взаимодействие с органите на държавната и местната власт, като: - 19,8% са получавали информация от уебсайт или приложение на публична институция; - 12,5% са изтегляли официални документи, формуляри, декларации, отчети и др.; - 10,2% са подавали онлайн попълнени формуляри, декларации или отчети.

При използването на предлаганите онлайн услуги от публични институции жените са по-активни от мъжете - съответно 26,4 и 24,5%. 21,7% от българите са пазарували онлайн за лични цели през последните 12 месеца. Най-активни при купуването на стоки и услуги онлайн са хората във възрастовата група 25 - 34 години с относителен дял 40,4%, докато само 2,1% от населението на възраст 65 - 74 години прави поръчки по интернет. Жените пазаруват онлайн повече от мъжете - съответно 22,7 и 20,6%.

Никога не са пазарували по интернет 35,7% от българите, като основните причини са: предпочитание към пазаруването на място, лоялност към магазините или просто навик (31,4%); липса на знания и умения (5,4%); опасения относно връщане на стоките и възможностите за рекламация (4,3%). Всеки четвърти българин (26,2%) прави резервни копия на своите файлове на външен носител или в складово пространство в интернет, за да предотврати евентуална загуба на информация, пише news.bg

1
Коментара по темата
1.
ко,ко...?
06.12.2019 16:16:47
Амчи нормално,то „фейса” е в МОБИЛНИЯ телефон,а не в домашния.За кво й е на баба и дедо интернет в дома като интернета си е в гсм-а бря!
  Добави Коментар
Стягат сватба Афра Сарачоглу и Мерт Рамазан Демир   Сладкиш-изненада с най-вкусния и нежен крем, който се крие в тестото Можете да го направите с или без плодове
Жена е с опасност за живота след бой с бастун 78-годишният ѝ бивш съпруг е задържан Зодиите, които винаги се връщат при бившите си Причините за раздялата нямат никакво значение
Защо качествената дограма е ключът към комфорт и спокойствие у дома? Съдът в Лондон ще произнесе присъдите на шестимата българи, признати за виновни в шпионаж Петима членове на шпионската клетка са - нейният лидер Орлин Русев, Бисер Джамбазов, Катрин Иванова, Ваня Габерова и Иван Стоянов
Цял живот ще сте ми благодарни за тази рецепта за най-сочните кюфтета - без пържене, без капка олио и хляб Всички приятели и познати ги обожават, а у дома не искат да опитат други Почина светило в хирургията (СНИМКА) Изтъкнатият специалист д-р Борил Петров си отиде едва на 60-годишна възраст
Медмаг – медицински инструменти и облекло за бъдещи и реализирани медици Изрита младото си гадже, ето я причината Глория се е разделила с Добромир
Кюрдската работническа партия обяви, че се е разпуснала По-рано Йоджалан, основателят на обявената за терористична групировка ПКК, призова да се сложи край на въоръжената борба, а Анкара заговори, че той може да бъде освободен от затвора НАП без милост: Запорира пенсии и заплати на хиляди българи Над 47 хиляди длъжници не са имали достъп до доходите си през изминалата година