Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

На главния път край Слънчев бряг: Вместо шумозащитна стена, АПИ ще ограничава скоростта до 30 км/ч

Писмото на Иван Досев до Пламен Копчев възмути шефа на Комисията по туризъм в парламента Петър Кънев (отдясно наляво)
Ключови думи: Пламен Копчев, Петър Кънев, Агенция Пътна инфраструктура, Иван Досев, Съюз на собствениците-Слънчев бряг, Несебър, Кошарица, туризъм, шумозаглушаване

Сдружението „Съюз на собствениците“-Слънчев бряг поиска шесткилометрова шумозаглушителна стена по главния път Бургас – Варна. Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) обаче не е съгласна. Това става ясно от любопитна кореспонденция, която е стигнала до куп институции и с която „Флагман“ разполага.

Неправителствената организация изразява възмущение от отношението на АПИ в писмо до парламентарната Комисия по икономическа политика и туризъм, министрите на туризма и на регионалното развитие, областния управител на Бургас, както и до кмета и до председателя на Общинския съвет в Несебър.

От писмото става ясно, че Съюзът на собствениците изпратил искането си до Пътната агенция на 8 октомври т.г., като е описан „много сериозен проблем, - а именно: шума от автомобилния трафик и огромните предпоставки за ПТП-та на главния републикански път Бургас – Варна, в участъка от входа за гр. Несебър до разклона за с. Кошарица непосредствено до к.к. Слънчев бряг“.

В писмото си до институциите сдружението посочва:

„Нашето предложение, визирано в горецитираното писмо (до АПИ – б.а.) бе в този участък да бъде изградена шумозаглушителна и шумопоглъщаща стена, която от една страна да намали шума от автомобилния трафик и от друга да предотврати възможни ПТП-та при пресичането на този път от пешеходци.

Уважаеми дами и господа,

Изразяваме не само изненада, но и силно неодобрение и възмущение от отговора, който получихме по поставения въпрос от Агенция „Пътна инфраструктура“ към МРРБ /писмо с Изх. № 53-00-10989 от 06.11.2019 г./. В този отговор прозира не само пълно неразбиране на проблема, но и се внушава, че инвеститорите цитирам: „не са си направили добре инвестиционните планове“, предприемайки строителство на хотелски обекти в Слънчев бряг-запад – територия с влязъл в сила устройствен план. В отговора на писмото се казва още, че ние – инвеститорите сме отговорни да задържим туристите и живущите собственици на недвижими имоти в Слънчев бряг-запад с мерки за шумоизолация на сградите, но не се взема предвид, че пребиваващите в тези обекти хора са за кратък времеви период, болшинството чуждестранни туристи, дошли у нас с цел отдих и почивка на открито. Голяма част от тях пресичат този пътен участък дори и в тъмната част на денонощието, което създава сериозни опасности за произшествия.“

Съюзът на собствениците не одобрява и идея на АПИ за ограничаване на скоростта за автомобилите в този участък.

„Абсолютно неадекватно е и намерението на Агенция „Пътна инфраструктура“ да редуцира шума по този път намалявайки скоростта до 30км/ч. Това би било разумно само като временна мярка – до изграждането на шумопоглъщаща стена. В дългосрочен период такова ограничение на скоростта ще доведе само до сериозни задръствания, които междувпрочем и сега са големи, а това е главен път Бургас – Варна“, категорични са от сдружението в писмото си до институциите.

Членовете му отново апелират за изграждане на шумозащитно съоръжение и съответно пътно осветление, като посочват, че тяхна „цел е к.к. Слънчев бряг да стане по-тих, по-комфортен и по-привлекателен“, за да се отговори на очакванията както на туристите, така и на постоянно живущите в курорта.

„Но най-важното е да се осигури тяхната сигурност от гледна точка на трафика“, посочват от Съюза на собствениците.

Към документа е приложено и самото писмо-отговор на АПИ от 6 ноември, което е адресирано до Пламен Копчев – председател на сдружението, с копия до председателя на парламентарната Комисия по икономическа политика и туризъм Петър Кънев, до зам.-министъра на туризма Ирена Георгиева и до Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

То е подписано от инж. Иван Досев член на Управителния съвет на АПИ, който посочва: „Републикански път I-9 Обзор – о.п. Слънчев бряг – Бургас е от изключително значение за Бургаския регион. През участъка целогодишно преминава интензивен трафик, а през летните месеци, поради нарастващия туристически поток, той допълнително се повишава.

Оценката на въздействие на автомобилния шум следва да е част от всяка една процедура по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда за инвестиционни намерения, разположени в близост до участъци от републиканска пътна мрежа. В този контекст е необходимо всеки един инвеститор сам да прецени целесъобразността на избраното от него местоположение за инвестиционните му намерения, спрямо предмета и целите на последващото му ползване.

Също така за опазване здравето и спокойствието на посетителите на хотелските комплекси е редно още при строителството им да се прилагат необходимите мерки за шумоизолация, особено ако се намират в близост до вече изградени пътни участъци.

Въпреки че считаме за основна отговорност на собствениците на хотелските комплекси да се грижат за здравето и комфорта на посетителите си, Агенция „Пътна инфраструктура“ има намерение да предприеме мерки за редуциране на шумовите нива в обхвата на път I-9, като ограничи скоростта на движение в курортния комплекс Слънчев бряг до 30 км/час в съответствие с Плана за действие към „Стратегическа карта за шум на пътни участъци в Република България с трафик над 3 млн. МПС годишно“.

В допълнение Ви информирам, че е стартирана процедура по включване на път I-9 в участъка от км 203+400 (кръстовище за с. Кошарица) до км 209+500 (кръстовище за гр. Несебър) в границите на урбанизираната територия на гр. Несебър. При положение че Агенция „Пътна инфраструктура“ даде положително становище, то стопанисването и поддържането на участъка ще се извършва в съответствие с разпоредбите на Закона за пътищата и правилника за неговото прилагане.“

Бургаският депутат от „БСП за България“ Петър Кънев, като председател на Комисията по икономическа политика и туризъм, реагира възмутено срещу АПИ: „Отговорът е скандален. Това за пореден път показва безхаберието на българската администрация, която става все по-нагла и по-нагла. Всеки е бил в чужбина и всеки е виждал как шумозаглушаващите огради километри наред вървят, за да осигурят един нормален живот на населението. А тука отговорът е „изместете си блоковете и хотелите, за да не ви е шумно“, което е абсурд. Поредният абсурд на българската администрация.“

По повод идеята да се ограничи скоростта на автомобилите на 30 км/ч, Кънев коментира пред „Флагман“ с ирония: „Още по-добре е да се забрани движението по пътя. Това генерално ще реши проблема – да затворят пътя. Но няма да се изненадам, ако българският чиновник измисли и това.“

25
Коментара по темата
25.
Петър
29.11.2019 18:08:17
XX,
Доколкото разбирам изследването е правено в градски условия, съответно с различен интезитет на трафика!
Тук говорим за междуградски път, международен коридор! Колкото до германците, те спират производство с вътрешно горене! Точно за това казвам деградирали.
23,
Тя, и магистралата е проектирана по туй време кажи речи, но я няма!
Колкото до разширяването на курорта, е ясно поне от 40 години! Ако не бе презастроен, то в пъти щеше да е по-голям!
Другия вариант, който проспахме е повишаване качество/цена, а не количество!
Но, за това се иска да не си избираме мафия да ни управлява!
24.
XX
29.11.2019 17:12:46
@21
"Research in Germany has shown that the greater the speed of vehicles in built-up areas, the higher is the incidence of acceleration, deceleration, and braking, all of which increase air pollution. German research indicates that traffic calming reduces idle times by 15%, gear changing by 12%, brake use by 14%, and gasoline use by 12% (Newman and Kenworthy 1992, 39–40). This slower and calmer style of driving reduces emissions, as demonstrated by an evaluation in Buxtehude, Germany. Table E-1 shows the relative change in emissions and fuel use when the speed limit is cut from 50kmh (31mph) to 30kmh (19mph) for two different driving styles. Even aggressive driving under the slower speed limit produces lower emissions (but higher fuel use) than under the higher speed limit, although calm driving produces greater reductions for most emissions and net fuel savings (Newman and Kenworthy 1992, 39 –40)."
23.
До пост № 20 , а рашните дали обичат ръбове ...
29.11.2019 12:48:02
Първокласният път Варна-Бургас е изграден през 1975г., когато к.к-с"Слънчев бряг" - БЕ НАИСТИНА НА ТРИ КИЛОМЕТРА ПЕРПЕНДИКУЛЯРНО ОТ НЕГО. Вижте и указателната табела на ОПУ-Бургас на кръстовището до х-т "Жанет" указваща че град Несебър е на ТРИ КИЛОМЕТРА от първокласен път 9 (Варна-Бургас). Ако не се бъркате с другия път (стария) който ПРЕМИНАВА ТОЧНО ПРЕЗ СРЕДАТА на СЛЪНЧЕВ БРЯГ запад и изток, и си е поделен 50:50 между АД-то и общината, като трафика по него е в пъти по-натоварен и шумен !!!

Та като си застроихте терените при НЕЗАЧИТАНЕ на ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА и налична в ЗП и НСПП - ОГРАНИЧИТЕЛНА СТРОИТЕЛНА ЛИНИЯ СЪС ИЗРИЧНА ЗАБРАНА от 50м. сервитута на ПЪТЯ навътре ДА НЯМА НИКАКВИ ЖИЛИЩНИ СТРОЕЖИ, не търсете сега проблемите в АПИ, а си обезшумете хотелите със строителни шумоизолиращи панели. И се съобразявайте с фактите, че когато този международен път е БИЛ ВЕЧЕ НАЛИЧЕН И ПОСТРОЕН, вашите хотели даже не са били в проекти и чертежи, а местата на които сте сега са били държавна собственост и откъде да предвидят пътищарите лумпениядата затрупала тресавищата със строителни отпадъци и построили си върху ЕКОБОМБИ хотелчета.
22.
Мари
29.11.2019 09:30:52
Вие там горе, всички сте измислени човечета ! Нямам думи !!!
21.
Петър
28.11.2019 19:50:09
ХХ,
Колата с 30 км/ч ще замърсява в пъти повече, а там говорим за главен път, да не казвам международен коридор!
Вариант 1: Разширение на пътя и стени, а не стена! Тука ще вметна, че технологиите са развиват, нашите политици деградират!
Вариант 2: Тотална промяна на трасето (за мен лично това е варианта)! Както изказвам мнение от години, България трябва да реализира магестрала Черно море, а не да краде от "обществени поръчки" за четирилентови пътчета, по които ограничението от 30 км е абсолютно малоумие!
20.
Обичам Рускини
28.11.2019 15:29:55
Повечето хора ще си останат балканци (по простовати) явно не са ходили по Европа да видят какви стени имат по курортите пътищата и магистралите. И не завиждаите на собствениците в Слънчев бряг купете си и вие имот, или ходете на море Другаде. През най хубавия БГ курорт минава главен път които е натоварен като магистрала, ако е по добре за АПИ да направи др. Път на 3 км от Слънчака
19.
XX
28.11.2019 13:44:27
АПИ са прави!
В момент, когато целият свят се опитва да намали замърсяването, некви инвеститори не искат да допринесат за това, а егоистично гледат само своята печалба...
Не 30, 15км/ч да стане скоростта, ако трябва!
18.
ДАНС,ГДБОП и КПКОМПИ да проверат парите собствениц
28.11.2019 11:41:09
Алооо, директора на пътното в Бургас ! Кой свали знаците задължително преминаване с ВИНЕТКА по тази 6 км. отсечка и си сложи табели Несебър и Равда като за ОБЩИНСКИ ПЪТ !?? Май е време ДАНС и ГДБОП да минат и изтарашат ОПУ-Бургас , а КПКОНПИ да ревизира париците с които са построени хотелите върху засипаното блатото и който не е читав, да го приберат и него в ареста спец.съда. То бива незачитане на ЗАКОНИТЕ, ама това да го прави бивш кадър на МВР и Герб и то в полза едни червени хотелиер-сервитьори , определено не бива.
17.
гражданин
28.11.2019 11:04:08
30км/ч ....многооооо бе ! Я всички да слизат и да бутат там че бедните рашки купили студио на час от плажа в тия гета да се радват поне на тишина като не могат да се радват на морска панорама !
16.
V8 bi turbo
28.11.2019 10:54:29
Ще минавам ако трябва с 20км. На отворени клапи актив саунд, на първа в лютеницата.
15.
Бармана
27.11.2019 21:44:10
Вземайте се с Принца в ръце и продължавай да се напиваш бактончев пиянко
14.
ДО 3
27.11.2019 21:37:46
Как да инвестират в шумозащитна стена бе колега тия въшкари. Мини с колата сега по тъмно да видиш в целия хотел не свети и една крушка. Тия ли въшкари потънали в кредити ще извадят пари да правят стена?
13.
Антената
27.11.2019 21:29:14
Собствениците на хотели да го ***т "слънчака" отдавна е частен да се справят те сами
12.
Дрън-дрън
27.11.2019 21:26:29
Високоскоростна отсечка част от международен коридор с ограничени 30 км който е казал тази глупост веднага да напусне парламента,незабавно
11.
Бай Ганьо
27.11.2019 20:34:14
А като е шумно за к'ъв *** строихте хотели и апартаменти на 5 метра от главния път, алчни и бездарни "бизнесмени"?
Сега някой друг да им плати за комфорта! Че то на този път през лятото и без това колите се движат с 30 км/ч.
10.
Пинко
27.11.2019 20:27:01
Ще сложим Николай Димитров за регулировчик, ако му дадат пробация от спец съда.
9.
*********
27.11.2019 20:14:00
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
8.
*********
27.11.2019 20:13:48
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
7.
бай Тодор
27.11.2019 19:40:11
50km/ч е добра скорост: безопасна , икономична,нискошумяща
6.
АЗ
27.11.2019 19:06:25
МАЛОУМНИЦИИИИИ
5.
по предложение
27.11.2019 19:00:29
на ФУФА ,ФАФА ,СУФА ,МУФА И КУРА до Съюза на собствениците след обстойно и международно допитване и консулт се предлага на съюза да си тури ЩОРИ НА ПРОЗОРЦИТЕ и нема да чува шума ,ако искат и тензух за въздуха да си турят ,туй нас не ни засяга ,дет се вика
4.
Рач
27.11.2019 18:39:57
И преди 30 години ,и сега пътят си е национален. Без подходяща алтернатива.Не си спомням Боко да е размахвал ножица на откриване на околовръствн на Сл.бряг. Така че,всички "инвестирали" в м. Инджикьойско блато,да си бяха направили труда да поставят ограда около пътя и да вдигнат повечко пасарелки. Щом ги е грижа за туристите. Какво искат,да ни задължат да пътуваме с ферибот до Варна ли? Само дето и ферибот няма.
п.п. то и аз искам да почивам на първа линия в Сл.бряг,но някой обезопасява ли ме от шума по алея първа???
3.
Предложението е адекватно
27.11.2019 18:29:31
Но, НО, защо господата хотелиерЕ не се включат и те в известицията. Ааа, няма да им останат парички за нови яхтички и курвета. Казано е - дай, за да ти дадат. Ми инвестирайте си бизнеса бе. Той на вас носи приходи, не на нас. Ма с държавна пита е по хубаво, нали? Ма тез от АПИ не са глупави(бе глупаци са си отвсякъде) и няма да писмат нищо без да сте им кихнали. Чи кихнете им бе. Те за една зяплатка ли са там?
2.
висок
27.11.2019 18:28:46
Балъците що стояха и купуваха жилища до главен път?
1.
от село
27.11.2019 18:10:26
30 км е много. по-добре 3 км/ч, или както е при Панамския канал, превозните средства да се влачат през проблемния участък с електро съоръжения.
  Добави Коментар
Защо не бива никога да оставяте дамската си чанта на пода Чанта, оставена на пода от гост, може да доведе до разорения стопанина Бунт в "Икеа" и "Метро" Германският синдикат "Ферди" (verdi) започна общонационална стачка в секторите на търговията на дребно и едро в Германия
Отстраниха депутата със самолетите, вече не е част от Продължаваме промяната Стоян Георгиев вече не е част от партията и всички ангажименти, които би поел от името на ПП, няма да са легитимни, съобщиха от ПП Заради тази хрупкава вкусотия всички вкъщи промениха отношението си към морковите Рецепта за вкусен чипс от морково
Вещиците празнуват! Не разказвайте сънищата си и задължително сложете пясък на прага си и Валпургиевата нощ възниква като езически празник, символизиращ пролетта и плодородието Трети случай на коклюш в Сливенско Всички случаи са хоспитализирани, протичат леко, без усложнения
Сложете половин лимон до кревата, резултатът ще ви изненада Вижте какви са ползите  Млада жена не можеше да забременее - оказа се, че тя е мъж заради рядък синдром Тя отишла на консултация при гинеколог, който след обстоен преглед ѝ казал, че биологично те не може да се нарича жена
Трансферна бомба на Острова - ще играе ли Салах в Саудитска Арабия Египтянинът изкара седем сезона в Ливърпул и за това време успя да спечели Шампионската лига, Световното клубно първенство, ФА Къп, Суперкупите на Европа и Англия, две Купи на лигата, както и Висшата лига МФ: Фискалният резерв е 11,87 млрд. лева Приходите, помощите и даренията по КФП към март 2024 г. са в размер на 15 757,1 млн. лв. или 20,9 % от годишните разчети
Пеевски призова служебния кабинет незабавно да отмени решението си за частната детска болница „Недопустимо е държавата да абдикира от главната си отговорност - опазване на здравето и живота на децата”, казва председателят на ДПС Дете е с 35% изгаряния след взрив на газова бутилка Пострадала е и възрастна жена