Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Защо водещи марки производители на минерална вода се насочиха към чешмяната

Постепенно големите брандове в производството на напитки, като Nestle, Coca-Cola и PepsiCo, добавят към своето портфолио марки бутилирана вода
Ключови думи: минерална вода, чешмяна вода, марка, бутилирана вода

През последните четири десетилетия потребителите по света са изкупили трилиони бутилки вода на различни марки. Малко от тях са си давали сметка през това време, че те всъщност плащат цената за бутилирането, транспорта и рекламата на тези продукти. А производителите често получават тази вода безплатно или срещу минимална такса. За сметка на това значителна част от разходите им в този сегмент отиват за рекламиране. Днес с нарастването на недоволството срещу пластмасовите отпадъци този бизнес започва да усеща забавяне на търсенето.

Продажбите се свиват, а някои градове по света дори забраняват продажбата на вода в пластмасови опаковки. Производителите от своя страна се опитват да отговорят с алтернативи - от минерална вода в кенчета до овкусители за чешмяна вода, които ѝ придават газировка и различни аромати, разказват от Bloomberg, цитирани от money.bg. До 70-те години на миналия век бутилираната вода се продава на ограничени пазари в Европа, като компаниите добиват суровината от извори в Алпите. През 1973 година американската DuPont патентова т.нар. PET бутилки, които са направени от пластмаса. Те са по-евтини, по-леки и по-устойчиви от стъклените, които към този момент са били използвани.

Постепенно големите брандове в производството на напитки, като Nestle, Coca-Cola и PepsiCo, добавят към своето портфолио марки бутилирана вода. Така през миналата година този сегмент допринася с приходи от 130 милиарда долара в глобален мащаб, показват изчисленията на Euromonitor. Нарастващото внимание към въглеродния отпечатък на индустрията обаче вече оказва натиск върху компаниите и те са принудени да търсят алтернативи за реорганизация на бизнеса си. През октомври миналата година френската Danone, която продава марката Evian, отчете най-големия спад на продажбите си на вода за последното десетилетие.

Отново тогава Coca-Cola съобщиха, че техните продажби са били по-слаби от очакваното. Друг лидер в индустрията - Nestle, вече работи върху това да избегне негативният ефект от промените в предпочитанията на потребителите. Конкуренцията от по-малките производители, които предлагат по-ниски цени, ограничи търсенето на по-масовите марки за фирмата като Poland Spring и Pure Life. Заради това от ръководството ѝ решиха да заложат на продуктите по-висок клас в лицето на брандовете Perrier и San Pellegrino. Друго решение за някои от компаниите са именно кенчетата вода.

В североизточните щати вече се продават такива под марката на Coke Cola Dasano. Pepsi също има опит със своя бранд Aquafina, който се продава в американските ресторанти, както и в някои магазини. В Европа Danone изпробва тази идея, но засега само на пазарите във Великобритания, Дания и Полша. Някои гиганти търсят възможност и да увеличат приходите си и като се възползват от това косвено да генерират продажби от чешмяна вода. През миналата година Pepsi инвестира над 3 милиарда долара в придобиването на SodaStream - компания, която произвежда системи за газировка на питейната вода у дома.

Също така гигантът в индустрията представи марката Drinkfinity, която продава таблетки, които обогатяват чешмяната вода с различни вкусове, витамини и електролити. Nestle от своя страна планира през следващата година да пусне диспенсърите Refill Plus, които филтрират чешмяната вода и могат да ѝ добавят различни аромати и вкусове.

"Производителите се насочват към подобни иновации, за да привлекат потребителите, които смятат, че продаваната бутилирана вода е по-здравословна от чешмяната", казва Хауърд Телфорд от Euromonitor. По неговите думи добавянето на аромати и газировка към чешмяната вода може да повиши продажбите на водещите компании в сектора, като Coca Cola, Nestle и Pepsi. "Това е поглед към бъдещето", казва Телфорд и допълва: "И той може да се окаже основният двигател за приходите от продажбите на вода.".

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Торнадо в близост до Родопите На много места се съобщава и за градушка, с големина на лешник МВнР: Българите в Грузия да избягват големи събирания При нужда да се обръщат към българското представителство в Тбилиси
Оперирали Цецо Елвиса заради трудова злополука с жена Тръгва на мащабно турне из България България е на последно място по продължителност на живота в ЕС В Европа е 81,5 г., а у нас - 75,8 
Кошмар в небето за куп българи, тръгнали към Санторини След няколко часа изчакване на летището в гръцката столица самолетът е пренасочен за връщане към София заради лошите метеорологични условия Пети мандат президент: Путин официално встъпва на 7 май В Кремъл тече трескава подготовка 
Сняг заваля на Боровец и Алеко Температурата падна до минус 2 градуса Шефът ви звъни след работа? Може да не му вдигате Работници се оплакват от практиката на някои работодатели да налагат глоби или удръжки от заплатата
Турция спира търговията с Израел, обяви Ердоган Тя възлизала на 9,58 млрд. долара Дания разхлабва правилата за абортите Случва се за първи път от 50 години
МВР хвана 25 водачи, употребили алкохол Съставени са 3253 фиша и 801 акта  Главчев вика здравния министър на среща за „най-належащите проблеми на педиатрията“ Ще участва и министърката на финансите, както и други лица