Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

България изостава със стандартите и контрола на пътищата

За да се повиши качеството на пътищата в България са нужни повече стандарти, затягане на практическия контрол и синхрон в действията на регулаторите
Ключови думи: българия, изоства, пътища, контрол, качество, новини

За да се повиши качеството на пътищата в България са нужни повече стандарти, затягане на практическия контрол и синхрон в действията на регулаторите. Това става ясно от основните препоръки в доклада след XII-тата Национална конференция по транспортна инфраструктура, пише economic.bg

Участие в конференцията са участвали както български организации като Университет по архитектура, строителство и геодезия и Български форум за транспортна инфраструктура, така и международни институции в лицето на Световната банка и Европейската инвестиционна банка.

На конференцията са били изнесени 35 доклада по изключително актуални теми от лектори от 12 държави. Повечето от докладите са предложили конкретни мерки за подобряване на транспортната ни инфраструктура. До голяма степен предложенията са в посока централизиране на усилията в областта на пътната безопасност и приемане на повече стандарти за качеството на асфалта.

Участниците в конференцията са обсъдили, че сцеплението на настилките е величина, която има пряко влияние върху пътната безопасност и се променя с времето и по дължината на различните пътни участъци. Вече има разработени множество уреди за измерване качеството на настилките, които дават глобална, а не локална представа, за неговата стойност. На фона на тази информация в България е крайно време да се въведе както норматив за качеството на асфалта, така и уред за измерване на неговото сцепление.

Лекторите са посочили, че българските общински пътища като цяло са в лошо състояние, а освен това характеристиките им спрямо  републиканската пътна мрежа са различни. Именно затова една от препоръките е техническите спецификации на Агенцията за пътна инфраструктура (АПИ) да прераснат в национални законодателни актове или подзаконови наредби.

Друг голям проблем, посочен на проведената конференция, е фактът, че в момента при възлагането на обществени поръчки за строеж на пътища се взима предвид най-ниската цена. Според тях лекторите е далеч по-добре изборът на изпълнител да се базира на показателя „най-добра стойност“, който включва и реална оценка на пътната безопасност, качеството и иновациите.

По отношение на въвежданата в страната ни ТОЛ система препоръката на специалистите е при формирането на таксата за преминаване да се взима предвид и конкретното влияние на даденото превозно средство върху пътната инфраструктура, отчитайки се реалното тегло на осите му.

Не на последно място в България е необходимо да се създаде система за мониторинг и анализ на приложените мерки за повишаване на пътната безопасност, а също така Министерският съвет чрец съответните министерства и университети да насърчава развитието на научноизследователската работа в тази сфера. По думите на лекторите българският научен потенциал в областта на развитието на транспортната инфраструктура се свежда до няколко личности.

1
Коментара по темата
1.
Е, как бе,
16.10.2019 15:38:41
ние се скъсахме да строим магистрали! Пък и им режем лентичките...на всеки готови 9 км...през година, през две! Тия ли ще ни кажат! Какво е правила Трейс до сега с милионите европейски милиони?
  Добави Коментар
Руски инфлуенсърки заради видео край Сочи Снимали го на фона на украинска атака Влак с над 200 пътници се блъсна в паднало дърво в Германия Няма пострадали
Българи от Виена на вълнуваща среща в Дома на писателя в Бургас Почетен гост на театрално-музикалния спектакъл ще е директорът на Изпълнителната агенция за българите в чужбина Райна Манджукова Колко опасни са 75-годишните шофьори Според немско издание те дори може да намалят рисковете от катастрофи по пътищата
Ферма на ужасите - убиха две жени и ги хвърлиха на прасетата Жестокост в ЮАР Баба от Хисаря даде 18 бона на ало измамник Полицията залови посредника, взел парите
Голям купон на рождения ден на Тони Стораро, Азис и Софка го изненадаха Танцьорка вдигна градусите на настроението Цяла година без смъртен случай на пътя в голям европейски град В Хелзинки са отличници
Румънецът, причинил катастрофата с шест пострадали, излиза на свобода срещу 20 000 лв Сумата трябва да бъде платена в тридневен срок Конър Макгрегър с шампионския пояс на MAX FIGHT Ирландската звезда на UFC гордо позира с шампионския пояс на неговата яхта
Експерт изчисли смъртоносната доза пиене Изследването звучи логично, макар че много футболни фенове от България биха го оспорили с видео и снимкови доказателства и свидетели Заспа или не заспа - колко пари плащаме на този депутат на месец Народните представители са баровци финансово