Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

България изостава със стандартите и контрола на пътищата

За да се повиши качеството на пътищата в България са нужни повече стандарти, затягане на практическия контрол и синхрон в действията на регулаторите
Ключови думи: българия, изоства, пътища, контрол, качество, новини

За да се повиши качеството на пътищата в България са нужни повече стандарти, затягане на практическия контрол и синхрон в действията на регулаторите. Това става ясно от основните препоръки в доклада след XII-тата Национална конференция по транспортна инфраструктура, пише economic.bg

Участие в конференцията са участвали както български организации като Университет по архитектура, строителство и геодезия и Български форум за транспортна инфраструктура, така и международни институции в лицето на Световната банка и Европейската инвестиционна банка.

На конференцията са били изнесени 35 доклада по изключително актуални теми от лектори от 12 държави. Повечето от докладите са предложили конкретни мерки за подобряване на транспортната ни инфраструктура. До голяма степен предложенията са в посока централизиране на усилията в областта на пътната безопасност и приемане на повече стандарти за качеството на асфалта.

Участниците в конференцията са обсъдили, че сцеплението на настилките е величина, която има пряко влияние върху пътната безопасност и се променя с времето и по дължината на различните пътни участъци. Вече има разработени множество уреди за измерване качеството на настилките, които дават глобална, а не локална представа, за неговата стойност. На фона на тази информация в България е крайно време да се въведе както норматив за качеството на асфалта, така и уред за измерване на неговото сцепление.

Лекторите са посочили, че българските общински пътища като цяло са в лошо състояние, а освен това характеристиките им спрямо  републиканската пътна мрежа са различни. Именно затова една от препоръките е техническите спецификации на Агенцията за пътна инфраструктура (АПИ) да прераснат в национални законодателни актове или подзаконови наредби.

Друг голям проблем, посочен на проведената конференция, е фактът, че в момента при възлагането на обществени поръчки за строеж на пътища се взима предвид най-ниската цена. Според тях лекторите е далеч по-добре изборът на изпълнител да се базира на показателя „най-добра стойност“, който включва и реална оценка на пътната безопасност, качеството и иновациите.

По отношение на въвежданата в страната ни ТОЛ система препоръката на специалистите е при формирането на таксата за преминаване да се взима предвид и конкретното влияние на даденото превозно средство върху пътната инфраструктура, отчитайки се реалното тегло на осите му.

Не на последно място в България е необходимо да се създаде система за мониторинг и анализ на приложените мерки за повишаване на пътната безопасност, а също така Министерският съвет чрец съответните министерства и университети да насърчава развитието на научноизследователската работа в тази сфера. По думите на лекторите българският научен потенциал в областта на развитието на транспортната инфраструктура се свежда до няколко личности.

1
Коментара по темата
1.
Е, как бе,
16.10.2019 15:38:41
ние се скъсахме да строим магистрали! Пък и им режем лентичките...на всеки готови 9 км...през година, през две! Тия ли ще ни кажат! Какво е правила Трейс до сега с милионите европейски милиони?
  Добави Коментар
9 души загинаха в храм Ужасна трагедия в Индия 50 мл ракия, сланина и лук: Народната рецепта за желязен имунитет през зимата Тази комбинация не е просто вечеря, а истинска „витаминна бомба“ и имунен щит
Огромен екшън в Пловдив! Прекъснаха Локо-Ботев Наумов е ударен, мачът е прекратен при 1:1 От 4 ноември: Промяна в организацията на движение на АМ „Тракия“ в област Бургас Участъците ще бъдат сигнализирани и обезопасени с пътни знаци
10-годишно дете почина в двора на училище Трагедия в Гърция Ники от Калофер: Господа управляващи, спрете да крадете, живее ми се! Младият мъж от 20 години е напълно парализиран и прикован на легло заради тежкото си заболяване
Бащата на Мъск със сензационно твърдение за отменената среща Тръмп-Путин Хвърли обвинение върху... Ако имаш 3 ябълки и малко канела, направи този сочен сладкиш (ВИДЕО) Тайната на неговата свежест се крие в добавянето на лимонов сок и кора, които перфектно балансират сладостта на ябълките и канелата
Хакери откраднаха суперколата на спортна звезда Дръзкото престъпление стана по време на доставката Година от трагедията на жп гарата в Нови Сад, отнела 16 млади живота Правителството на Сърбия вчера взе решение и обяви 1 ноември 2025 г. за ден на траур
Древни ритуали срещу уроки и зли сили Солта и хлябът са най-силните пазители, сочи вярване Родовото проклятие обърква живота ни! Как да разпознаем симптомите Точно както физическите болести се унаследяват, така и психологическите блокажи остават в родовата памет и се предават през поколенията