Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Прилагаме европейски модел, за да разрешим проблема с аквапланинга

Инж.Калин Калчев, един от най-добрите български проектанти, е категоричен, че в Европа този модел работи и може да се приложи ефективно и в България
Ключови думи: инж Калин Калчев, аквапланинг, конференция в Несебър, ХII-ата Национална конференция по транспортна инфраструктура с международно участие

В България да се приложи европейска практика за намаляването на катастрофи заради т.нар. “аквапланинг“ – поднасяне на автомобила заради дъждовна вода на пътната настилка.

Това предложи инж.Калин Калчев, който бе модератор на III-ата сесия на ХII-ата Национална конференция по транспортна инфраструктура с международно участие.(ВИЖТЕ ПОВЕЧЕ В НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ)

Инж.Калин Калчев, който е един от най-добрите български проектанти и преподавател в катедра „Пътища и транспортни съоръжения“ в УАСГ обясни пред наш репортер, че в момента се тества нов метод на фрезоване на асфалта.

На проблемните участъци по високоскоростните пътища, където се събира вода, се правят разрези от 1 мм-1,5 мм, за да може гумата да направи по-добро сцепление с асфалта, уточни той.

„Това е по-икономичният вариант, искаме да го тестваме да видим дали работи. Виждал съм го на места, че е много ефективен метод. Смятам, че ще намали сериозно броят на пътно-транспортните инциденти при аквапланинг, който e една от сериозните причини за катастрофи по българските пътища“, обясни пред Флагман.бг инж.Калин Калчев.

До този момент проблемът се решава с отводняване на участъците и оформяне на наклони, което обаче е доста по-скъпо. Заради това в много страни в ЕС, включително с по-студен климат и дъждове, се прилага методът с тънкото фрезоване.

Инж.Калин Калчев подчерта, че в момента в България се влагат сериозни средства в повишаване на безопасността, но признава, че на места се прекалява с ограничителните табели.  Прекалена им наситеност претъпява сетивата на шофьорите и те не могат да възприемат кога реално има нужда от намаляване на скоростта.

„Големият парадокс е, че колкото по-добра става пътната инфраструктура, толкова повече се увеличават ПТП-ата. Излиза, че по-лошите пътища, хората карат по-бавно и произшествията са много по-малко. Заради това сега обсъждаме различни варианти, с които да подобрим пътната безопасност. Шумната маркировка е добър пример в това отношения. На кръстовища, където е имало висока концентрация на ПТП-та при поставянето й, регистрираме рязък спад на катастрофите“, допълни инж.Калчев.

8
Коментара по темата
8.
до студента
15.10.2019 17:51:49
Калин Калчев сигурно ти издърпал черджето под мързеливия задник на някоя поръчка, отвсякъде си личиш, че го мразиш. Ми добър е бе, ти не ставаш.
7.
xaxo
14.10.2019 12:40:25
При аквапланинг гумата въобще не опира в асфалта бе Калино.
6.
Студент в УАСГ
14.10.2019 06:04:15
Тоз е голяма пиянка него слушайте кви ги дрънка само алкохол му е в главата.Пътя ще фрезова ама Бойко асфалт не слага какво ще фрезоваш ти бе
5.
Стругар
14.10.2019 02:27:43
Що направо не профилират търкалата на валяка и да прави директно асфалта с шарка. А ако успеят да вмъкнат високо устойчива гума в последния слой асфалт - ще направят сцеплението да си бере лайката. А пък и черен карбон ако добавяяят.....
4.
дид
13.10.2019 23:23:42
Надявам се фрезоването да бъде достатъчно деликатно тъй като малко да се прекали и се получава ефект.Попадал съм на не деликатно направен участък с фрезоване и автомобила става не стабилен и по-труден за управление.
3.
дид
13.10.2019 23:20:47
Надявам се фрезоването да бъде достатъчно деликатно тъй като малко да се прекали и се получава ефект.Попадал съм на не деликатно направен участък с фрезоване и автомобила става не стабилен и по-труден за управление.
2.
до 1 Пределно ЯСНО
13.10.2019 22:18:02
Нацепваме асфалта водата ЗАМРЪЗВА И ТОЙ КАКВО СТАВА МАЙ СЕ РАЗРУШАВА
АААААААААААААААА???????????????????ИЗНЕНАДА!!!!!!!!!!!!!!Всеки луд с номера си.Не се претеснявай ТОВА МУ Е РАБОТАТА.
1.
Инженер
13.10.2019 21:08:52
Абе, при едни хубави гуми с 5-8 mm грайфер, не ми е ясно 1 mm нарез на асвалта с какво ще помогне. Ако може да обясни по-подробно.
  Добави Коментар
В родни планини ще превали, жегата на Балканите обаче е осезаема Около 30 градуса в София днес Зевзек попадна насаме с актриса от филми за възрастни и много голи мъже, шашна ги с реакцията си Шегаджията им се подиграл сериозно, юноша пък опитал да се възползва от Бони на промоция
Модел със смущаващо признание: Отказах да правя секс с баскетболна звезда и охраната му се отнесе лошо с мен Тя твърди, че е изоставена на остров Победителката в "Ергенът" Адриана се пробва в музиката (ВИДЕО) Велчева има талант в пеенето
Продават на търг светлинния меч на Дарт Вейдър, цената се очаква да е огромна Ценният артикул предизвиква голям интерес, наддаването ще е голямо Златно правило - колко време трябва да ни отнема ходенето по малка нужда 21 секунди е прието за най-нормално
Как да се отървем от паяците у дома Пускайте прахосмукачка редовно, особено в ъглите и зад мебелите Майка уби сина си, насече тялото му с брадва и го е укри в бидон Трагедия в Италия
За какво служи малкото копче на предпазния колан Основната функция на това интересно дизайнерско решение е доста полезна Тигър уби работник в зоопарк в чужбина Починалият бе ръководител
Разкриха последното желание на трагично загиналата Лаура Далмайер Тя не е искала тялото й да бъде местено при фатален инцидент в планината Не е за вярване каква заплата получава Осимен в Турция Галатасарай позлати централния нападател