Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

24 август 1995: Истерията около Windows 95

За да запознае света с новите възможности на Windows, Майкрософт провежда маркетингова кампания за 300 млн. долара
Ключови думи: windows 95, 24 август 1995, новини, майкрософт, истерия

На днешната дата през 1995 г. „Майкрософт“ (по това време технологична компания с 6 млрд. долара от продажби и 17 800 служители) представя най-новата си операционна система пред света.

„Ню Йорк Таймс“ определя кампанията по пускането на Windows 95 в продажба като „най-сензационното, безумно и скъпо представяне на компютърен продукт в историята на индустрията“ за времето си, пише vesti.bg.

„Старт“ менюто се ражда с Windows 95

Познатият на всички бутон с опции за търсене, изключване, рестарт и прочее се появява в левия долен ъгъл на екрана на всички ползватели на операционната система именно след ъпдейта ѝ през 1995 г.

За да запознае света с новите възможности на Windows, „Майкрософт“ провежда маркетингова кампания за 300 млн. долара и „кибер ситком“, на който присъстват звезди като Дженифър Анистън и Матю Пери.

В края на ХХ в. компютрите все още се използват предимно за офис и производство, но Windows 95 въвежда приставка, която да да бъде разбрана от всички.

„Старт“: Какво да стартирам? Стартирай каквото пожелаеш с няколко клика, без безцелно търсене из папки и данни.

Освен това новият Windows прави разчитането на CD-ROM възможно и улеснява достъпа до мултимедийни данни.

Гейтс и „Майкрософт“ се погрижват системата да бъде максимално достъпна и разбираема за обикновените граждани.

Откриването в полунощ

също се превръща в печеливша стратегия. Много магазини за електроника пускат продукта в продажба в полунощ, а хиляди се редят на опашки пред вратите, за да успеят да се докопат до сензационния продукт.

Пускането на Windows 95 в продажби жъне огромни успехи и предизвиква масова истерия по купуването му.

Само за първите пет седмици са продадени над 7 млн. копия на операционната система, превръщайки я в най-популярната за времето си.

Операционната система Windows 95 остава в историята и почти всеки може да си спомни за нея.

През 2019 вече софтуерният гигант „Майкрософт“ стана третата американска компания, след Apple и Amazon, която преминава психологическата граница от 1 млрд. щатски долара капитализация.

От компанията се похвалиха и че трите основни направления в дейността й се представят много добре. Приходите на бизнес решенията, включващи Office, LinkedIn и Dynamics са 10.2 млрд. щ. долара, при клауд и сървърните услуги и продукти този показател е 9.7 млрд. щ. долара, а при потребителските (включително Windows, Xbox и Surface) – 10.7 млрд. щ. долара. 

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
"Мелиса" отне живота на 46 души Жестоко бедствие Пребиха жестоко медицинско лице Роднини на нападателите се събраха пред Спешното отделение на болницата във Враца
Карлос Насар взима съдбоносно решение Саботират ли в България Херкулес? Президентът Радев: Задлъжняването е факт Държавният глава с тежки думи за правителството
8 красиви имена празнуват Има много народни вярвания Баща уби сина си с бонбони за Хелоуин Обезумелият мъж искал да вземе пари от застраховка
Гърми огромен скандал с двама от мъжете в "Ергенът" Здравеняк нагруби музикант Слънчево по Черноморието И в цялата страна като цяло
Зеленски с коментар за ситуацията в Покровск Думите му нямат нищо общо с твърденията от Москва Жестока вражда между банди в Брюксел Двама са ранени
Бавят Бюджет 2026 заради санкциите срещу „Лукойл“? Заради тях приходите намаляват с 1 млрд. евро Затварянето на рафинерията в Бургас води до тежък недостиг на средства и затруднява изпълнението на заложените цели, коментира икономист Колин Фарел се напи зверски и вбеси Том Крус 46 дубъла за една сцена