Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Облачно лято за летище Бургас след оттеглянето на Ryanair

В пика през 2016 г. руските туристи са 742 хил., сега чакаме едва 452 хиляди
Ключови думи: летище Бургас, Ryanair, руски туристи

Спад от 8% на пътниците очаква този сезон Летище – Бургас. Прогнозите са да бъдат постигнати нивата от 2017 г., като 2018 г. беше с 10% по-добра от 2017 г., пише Капитал.

Една от причините е драстичното свиване на летателната програма на Ryanair. В края на март 2018 г. нискотарифният превозвач откри 11 линии, което осигури на летището над 1200 излитания и кацания (самолетодвижения). За летен сезон 2019 г. тя е обявила само 3 линии: Краков, Варшава и Братислава, като от 2 април до 26 октомври ще има едва 214 самолетодвижения на авиокомпанията, т.е. близо 6 пъти по-малко.

Пристигането на Ryanair на бургаската аерогара беше плод на дълги усилия. Четири общини - Бургас, Созопол, Поморие и Несебър, създадоха фонд, с който да покриват част от разходите й. Във фонда бяха заделени общо 400 хил. лв., като едно от условията, за да се ползва той от авиокомпанията, беше тя да поддържа 2 линии целогодишно.

Авиокомпанията дори не е стигнала до използване на парите от фонда. "Те просто изпълниха лятната програма и си тръгнаха", казва пред медията Георги Чипилски, директор на "Летище Бургас".

Освен това българският летен туризъм се сблъсква с все по-ожесточена конкуренция, която му отнема част от пазара.

През лято-2019 ътниците от Германия се сриват с 38% процента. Руските туристи падат от първо на трето място, като причината и в двата случая е изключителният им подем в Турция - с около 50% нагоре, като едновременно с това сила набират още Египет, Мароко, Гърция.

А руският пазар е определящ за летище Бургас. През 2010 г. руснаците са малко под 300 хил., в пика през 2016 г. достигат 742 хил., а през 2019 г. са едва 452 хил.

Това, което тази година ще спаси до известна степен трафика, е развитието на пазара от Великобритания, който е стабилен и се е увеличил от 310 хил. през 2010 г. на 570 хил. Другият интересен пазар е полският, който от 90 хил. се увеличава на 500 хил. и се нарежда на втора позиция през това лято след английския.

Нови клиенти са британският превозвач Jet2.com, която започва чартърни полети от Гергьовден с планирани 460 самолетодвижения, GetJet - Литва, със 144 полета, руската iFly и чартърната компания на Ryanair - Ryanair Sun, отново с полети до Полша увеличава програмата си.

От общо 3.26 млн. пътници през рекордната 2018 г. близо 2 млн. са през месеците юли и август - или по близо 1 млн. пътници на месец. Така от 250 постоянни целогодишни служители работещите на аерогарата се увеличават с около 700 през лятото, като всяка година летището е изправено пред нелесната задача да намери служители.

Летище Бургас е класически пример за сезонно летище - ударна работа през няколко силни месеца и почти нулева дейност през останалата година. Единствените целогодишни полети са на Wizz Air до Лондон, летище Лутън, и до Москва на S7. За сравнение - зимната програма на летище Варна включва 10 полета, един от които вътрешна линия до София

Една от причините за липсата на целогодишен интерес според Георги Чипилски е различната представа за Бургас и Варна. Когато става въпрос за градска почивка (която може да се случва повече месеци в годината), всички мислят за Варна, а когато става въпрос за лятна ваканция - асоциацията е Бургас, през който пътниците преминават към курортите.

30
Коментара по темата
30.
до 28
01.06.2019 17:11:25
kупи му противокуршумна жилетка с титаниеви плочи или кевларено одеяло
29.
Браво
31.05.2019 12:42:03
Браво на министърката добре оправи нещата,вместо да харчеха пари за реклама на изборите можеше да ги похарчат за реклама на България в чужбина,ама кво им пука.
28.
КИРО ПРИНЦА
31.05.2019 10:42:53
ТАРСИА ГЛАВЕН ГОТВАЧ ЗА СЕЗОНА
27.
*********
31.05.2019 07:27:45
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
26.
*********
31.05.2019 07:21:16
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
25.
Еъра
30.05.2019 21:41:29
До тук само некомпетентни хейтърски мнения. Личи си ,че сте виждали самолет само на снимка ,а летище ,само във филма Терминалът. Ва то в Ямбол и Сливен летища няма.
24.
Ryan air
30.05.2019 21:01:39
Идеално, тъкмо ще облекчи малко работата на така или иначе флегматични летищни служители. Бургаското летище вероятно е едно от летищата с най бавно обслужване в цяла Европа.
23.
Петър
30.05.2019 17:36:10
И, какво общо имат нискотарифните линии с руските туристи?
Нито има подобни линии от, и за Русия, нито има руски туристи за тях дори и да пуснат такива.
Изпраха едни пари за нов терминал, и видиш ли туризма ша цъфне и върже! Бургас и региона ще страда от този концесионер!
22.
007
30.05.2019 17:08:19
Батакът в летище Бургас, а и в туризма като цяло, не е от Ryanair. Тия измислени числа за пристигнали пътници и пр. са част от СТЪКМИСТИКАТА, която се използваше по времето на скапания СОЦ. А овцете вярват, блеят и ръкопляскат. По-важното е да се каже, като са дошли тия пишман "пътници" - какво са оставили. Жалка картинка! И докато английските социално слаби, които не могат да си позволят да се напият в родината си, и идват на Слънчака за евтини алкохол и жени - все пак оставят нещичко, какво да кажем за руските туристи-колонисти. Там нещата клонят към нулата и единственият реален резултат, освен руско-путиновата пропаганда е и въвличането им във вътрешнополитическите борби в страната. Това вече е факт!
Който иска да научи повече по тая тема - виж тук: http://encho1.blog.bg/history/2019/05/08/ruskite-zaselnici-kolonisti-nezaobikolim-faktor-vyv-vytreshn.1656211
21.
Хм
30.05.2019 16:23:08
То по принцип е доста облачно в Бургас не само заради летището ,пътища ,заплати ,много сме зле -добре че са Ямбол и Сливен да помагат с качествени кадри .
20.
"""""
30.05.2019 16:16:04
Флагман това за200 бона дотиране за Райън отстрана на ОбщИна Бургас го ПИСАХ те първо вие ,ама вий вместо да изпишете ”очите”с хвалесвен пита избодахте им рейтинга
И в крайна сметка БургАдидаския данъкоплатци nabutani с 200 хил лв
19.
Въпрос
30.05.2019 16:02:34
Какъв спад в процента на туристите!? Вие чувате ли се- Ангелкова всяка година отчита ръст в туризма.
Днес е в Аква Калиде, ходете и се разберете.
18.
"""
30.05.2019 15:54:16
От парфюми НЕ се печели
Райън еър например държат летището Чампино РИМ и всеки пътник който кацнал там който има резервация за 4-5дена в РИМски хотел например за 400 € .Римския хотел ПЛАЩА 10% ТАКСА бонджорно(нещо както мутренска такса спокойствие) на собственика на Райън (милиардера Давид Доберман)
Това ако сте резервирали за 400 €хотел ,хотела ПЛАЩА 40€ на Райън еър
После обаче РИМския хотел на рецепция ти иска и взима такса по 3 € на ден илизa за 5дена15€ без значение категория хотел2,*,3* или 5*
Отделно има транспортна такса комисионите от бусове които возят на 6-8€ до РИМ който е на 12-15 км от летището.Таксата е30% или по2€ за пътник
Хитро измислено и всеки е ДОВОЛЕН
17.
auf wiedersehen
30.05.2019 15:18:37
Каква ожесточена конкуренция?
От години се стараете да изгоните всички туристи и работници по черноморието.
Този срив на 38% германци дали не е предначертан. Само да решат да пробват как е в Турция и Гърция и ги губите завинаги
2 човека трябва да отделят 25лв само за се излегнат на плажа. За ден на плажа - 100лв за двама. Нито вкусна храна (да не говорим за прясна), нито усмихнат персонал... Те българите поумняха и не ходят, какво да говорим за чужденците
16.
*********
30.05.2019 14:45:47
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
15.
до 12
30.05.2019 14:40:46
Най-евтиния двупосочен билет Бургас-София на България ер е 120 лв. Тоест за 4 човека ще трябва да платите 480 лв. С кола 120 лв. ще ви е тотала за 4 човека. При средна заплата в Бургас от 800 лв. на месец, колко ли ще са като вас и няма да им се кара, а ще предпочетат да им е удобно и бързо със самолет? И да магистралата е кофти, но лявата лента все още се ядва и хайде заради ограниченията не за 2,5 а за 3 часа да го вземете си е напълно постижимо.
14.
Койчо
30.05.2019 14:32:10
Много приятели имам, които са от сухоземната част на България и като дойдат на Черно море се заричат повече да не се върнат !За това не са виновни летището или Райънеар, дори и Флайдубай. Виновни са алчните, тъпи парчета, които се пишат бизнесмени, управители и мениджъри. Навсякъде гледат да те прецакат и да те издоят. Не са и сънували за обслужване, качество и гостоприемство. КЛИЕНТЪТ ТРЯБВА ДА ОСТАНЕ ДОВОЛЕН ЗА ДА СЕ ВЪРНЕ !
13.
Пенчо Кубадински
30.05.2019 14:27:57
Даа. Магистралата ще бъде супер, навярно, след като построят такава. В момента имаме двулентов път в двете посоки, по който има опасност да ти изпадат зъбите от друсане. 39 километра ограничение 90 км/ч, минимум три прекъсвания за ремонти, продължаващи по 2-3 години. Оня дето отивал за 2 ч и 1/2 трябва да плаща солидни глоби за превишена скорост и високи сметки за зъболекар. Ама вие си пишете. Лошо няма.
12.
до 7
30.05.2019 14:09:04
Да магистралата е супер,но аз може да не искам да карам кола до и в София.Самолета си и пердимство и удобство .
11.
eye
30.05.2019 13:58:34
Тук работата и доходите са от сезон на сезон, както в земеделието. ПРЕДЛАГАМ да има субсидии за всеки дошъл турист! Да живее земеделски Бургас!!!
10.
Фифи
30.05.2019 13:23:29
Бургас е близо до едни от най- големите парти курорти, не мисля че ще им намалеят много полетите. Ако не е с нискотарифката, ще е с друга авиокомпания. А Райъна да му мислят с некоректните си услуги как да се спасяват.
9.
наблюдателен
30.05.2019 13:22:51
Жалко е наистина, управляващите в общините не намериха стратегия за развитие на туризма и превръщане на региона в целогодишна дестинация. Само със една хотелска база от 450 хотела без значими културни прояви, без съвместни проекти между общините,реклама, популяризиране
и развитие на културно историческите забележителности, винен, конгресен туризъм и т.н., Варна ще остане предпочитана дестинация. Показател за това са самолетите които летят в пъти повече до Варна. Но и да не забравяме че , авиокомпаниите са преценили, че Бургас е на 130 км. и с кола си в Бургас за 1ч.30мин. а Варна е била и ще бъде морска столица.
8.
фрост
30.05.2019 13:15:13
За ТИМ летището във Варна е приоритет и каквото може се отклонява към тях. Дори финансовият директор на Фрапорт имаше изказване, че ако зависи от него бургаското летище ще е само за карго полети
7.
до 1
30.05.2019 13:08:34
Как да има полети до София, като по магистралата си за 2 часа и половина път там. Като ако си сам, ок, може и да ти се върже сметката със самолет, ама ако сте 3-ма, с кола ти е 3-пъти по-евтино.
Я пробвай пътя Варна-София колко време и разход е и сметни ;)
6.
.I.
30.05.2019 13:05:31
"Така и не разбрах на какво се държи тази стъпка на Райън. Полетите за Милано бяха пълни до горе и в двете посоки. А и бяха казали, че е една от най-печелившите им линии в България като цяло. И отидоха във Варна със същите полети. Летищният оператор е същия, тъй че това няма значение явно. Странно" коментар 2. ме
А може точно летишният оператор да е причината- всичко ще направят за да отклонят полети от Бургас във Варна.
5.
йхйх
30.05.2019 12:56:12
Тъй ли...брейй.. ми тогава отидете да си хванете целогодишен на Райън от Варна или Пловдив... малко ще се удремете... сигурно щото и там ги няма :D
4.
Пенчо Кубадински
30.05.2019 12:43:35
Облачно лято за летище Бургас и чудесна новина за бургазлии. По-малко работа за пречиствателните станции по Черноморието и по-малко фекалии във водата.
Южното Черноморие има капацитет за не повече от около милион туристи на сезон.
3.
Ниски ставки
30.05.2019 12:40:19
Явно ставките им са ниски, българина не обича да си купува допълнителните им услуги - места, приорите бординг, ядене, пиене, парфюми и т.н. Те основно от това печелят, не от билети по 9.90 евро на посока.
2.
ме
30.05.2019 12:35:10
Така и не разбрах на какво се държи тази стъпка на Райън. Полетите за Милано бяха пълни до горе и в двете посоки. А и бяха казали, че е една от най-печелившите им линии в България като цяло. И отидоха във Варна със същите полети. Летищният оператор е същия, тъй че това няма значение явно. Странно.
1.
Пътник
30.05.2019 12:26:28
Поне полети до София имаше , а сега и това липсва
  Добави Коментар
Отиде си актьор от филми с купища „Оскар“-и Бърнард Хил почина часове преди да се завърне на ТВ екрана със сериала „The Responder“, който трябва да се излъчи тази вечер по Би Би Си Забраниха на гаджето на Иво Карамански да пазарува Инфлуенсърката получила нареждане от майка му да не купува нищо за очакваното си четвърто дете
Сестрата на Маги от "Ергенът" се оказа голяма красавица Фаворитката на Алекс май не е бременна Башар Рахал закова колеги си с признание От един мой учител знам правилото: "Гледай да не те усетят, че играеш! Усетят ли те, си се провалил, споделя актьорът
5 съвета за презареждане на любовта Не забравяйте за флирта Цяла Великобритания говори за българка Валентина е обявена за най-добрата акушерка на Острова за 2023 г.
70-годишна варненка сподели рецептата за козунак на баба си Автентичността на празника ви е гарантирана, ако сложите това на трапезата си Природни методи против пигментни петна по кожата Как да изгладите и изравните тена
7 признака на здравословна привързаност във връзката Вижте кои са те Бритни Спиърс се сби с приятеля си Певицата обяви, че се мести в Бостън
Злато и бронз за нашите момичета в Баку В битката за първото място родните грации изпревариха формациите на Италия и домакините от Азербайджан, които допълниха подиума В нощта на Великден: Русия атакува Харков, Днепър и Одеса, има загинали и ранени При атаката срещу Харков са убити двама души, подпалена е хранителна фабрика, нанесени са щети на друга инфраструктура