Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Скок на жалбите към авиокомпании. Защо недоволстват пътниците?

Ключови думи:

От малко под 200 през 2014 г. през последните две години жалбите на авиопътниците са почти 400. За петте години това е двоен ръст като тенденцията е трайна. Този извод направиха от Европейския потребителски център, цитирани от БТА.

Всяка четвърта жалба до центъра е свързана с правата на пътниците със самолет - най-вече отменени или закъснели полети, забавен или загубен багаж, отказан достъп на борда, повреден багаж. Напоследък има проблеми и със самите резервации. Затова очакваме от авиокомпаниите да са по-ангажирани с правата на пътниците, с техните условия, коментира пред Българската телеграфна агенция Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център (ЕПЦ).

"Процентът и броят на жалбите, свързани с този сектор, остават във времето стабилни, т. е. пътниците срещат проблем с това. Знаем, че според европейското законодателство авиопътниците са най-добре защитените в света, но не винаги на практика се случва тази защита да се приложи и още по-лошо - самите пътници не знаят какво трябва да направят и често не ангажират своята защита и не получават необходимото обезщетение", казва още Арсенов.

Според него безусловно пътниците имат права, но те трябва да се спазват както от авиокомпании, така и от самите пътници, които следва да са информирани. Авиокомпаниите също имат някои тактики като бавене, което обезкуражава потребителите, а много малко от тях подават жалби до съда, коментира още Игнат Арсенов.

 Експертът препоръчва дори понякога да имат съмнения в правотата си, пътниците да подадат жалба. Директорът на ЕПЦ информира, че през настоящата година институцията предвижда кампания за запознаване с правата на пътниците с авиотранспорт.

Очакванията на Европейския потребителски център са авиокомпаниите да бъдат по-ангажирани с правата на пътниците и да отговарят на техните жалби. Арсенов посочи, че при подадена жалба авиокомпанията е длъжна да отговори в рамките на шест седмици.

Статистиката показва, че най-голям брой от оплакванията в сектор въздушен превоз са свързани със закъснели полети - 41 на сто, и с отменени полети - 19 на сто, уточни Арсенов. Той допълни, че ЕПЦ периодично организира кампании по летища, за да информира на място пътниците какво могат да направят, ако самолетът има закъснение или багажът им е загубен. На сайта на ЕПЦ има и безплатен калкулатор, чрез който потребителите сами могат да проверят дали имат право на обезщетение при проблемен полет.
 
Общо 22 на сто от случаите на мрежата от 30 Европейски потребителски центъра (ECC-Net) през 2016-2018 г. са свързани с проблеми във въздушния транспорт, като най-често проблемите са забавени или отменени полети, сочат данни на Генералната дирекция "Мобилност и транспорт" към Европейската комисия. 
Европейското законодателство се прилага, ако полетът ви заминава от държава-член на ЕС, Исландия или Норвегия, или ако полетът ви пристига в една от тези държави с авиопревозвач, регистриран в тях, уточняват от ЕПЦ.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Роден кардиолог за жегите: За нищо на света не пийте повече от 100 грама от тази течност Екстремните горещини са изпитание за организма, особено на възрастните и на хората с хронични сърдечни заболявания Очаква ни нова магнитна буря със средна сила Последната буря все още не е отминала напълно, но днес, понеделник, 4 август, се очаква нова магнитна буря със средна сила
Във всеки български ресторант има гръцка салата, но в нито един гръцки няма шопска салата Ако днес някой има празни стаи в хотела, значи не е адекватен на конкуренцията Нога хвърли оставка и напусна ЦСКА ЗДаемалият ръководни постове в грандове като Спортинг Лисабон и ПСЖ хвърля оставка след слабия старт на ЦСКА
Светът загуби още една легенда - почина голям рок певец Той е издъхнал мирно в дома си, в прегръдките на съпругата си Дженифър, само две седмици след като двамата сключили брак. Експерт: За да се пренастрои 1 касов апарат заради еврото, разходът е между 250 и 300 лв. Бизнесът има отсрочка до края на октомври да пренастрои касовите си апарати и софтуерите на фирмите, без да бъде глобяван за неспазване на разпоредбите
Шкумбата е жив и здрав, не е катастрофирал Не съм катастрофирал. Просто ми се наложи леко да ми оперират крака, стара травма, споделя Шкумбата Цял град е в траур заради смъртта на тази легенда Неговата кончина остави дълбока празнина както в “Етър”, така и в сърцата на поколения привърженици на футболната игра
Кои са храните, които ни охлаждат в жегите? Има големи изненади Правилното меню през лятото помага срещу умора, дехидратация и прегряване Мощна гръмотевична буря удари София, чуват се писъци Небето над столицата на България е черно, изсипва се порой
Нинова се превърна в истинска бабка, хвали се с хубава градина и розови домати без ГМО Бившата лидерка на БСП предизвика буря от реакции в мрежата Ако обичате да дремвате през деня, задължително трябва да знаете това Доказано е, че дори 15 до 30 минути сън през деня могат да подобрят паметта, концентрацията и настроението