Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Скок на жалбите към авиокомпании. Защо недоволстват пътниците?

Ключови думи:

От малко под 200 през 2014 г. през последните две години жалбите на авиопътниците са почти 400. За петте години това е двоен ръст като тенденцията е трайна. Този извод направиха от Европейския потребителски център, цитирани от БТА.

Всяка четвърта жалба до центъра е свързана с правата на пътниците със самолет - най-вече отменени или закъснели полети, забавен или загубен багаж, отказан достъп на борда, повреден багаж. Напоследък има проблеми и със самите резервации. Затова очакваме от авиокомпаниите да са по-ангажирани с правата на пътниците, с техните условия, коментира пред Българската телеграфна агенция Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център (ЕПЦ).

"Процентът и броят на жалбите, свързани с този сектор, остават във времето стабилни, т. е. пътниците срещат проблем с това. Знаем, че според европейското законодателство авиопътниците са най-добре защитените в света, но не винаги на практика се случва тази защита да се приложи и още по-лошо - самите пътници не знаят какво трябва да направят и често не ангажират своята защита и не получават необходимото обезщетение", казва още Арсенов.

Според него безусловно пътниците имат права, но те трябва да се спазват както от авиокомпании, така и от самите пътници, които следва да са информирани. Авиокомпаниите също имат някои тактики като бавене, което обезкуражава потребителите, а много малко от тях подават жалби до съда, коментира още Игнат Арсенов.

 Експертът препоръчва дори понякога да имат съмнения в правотата си, пътниците да подадат жалба. Директорът на ЕПЦ информира, че през настоящата година институцията предвижда кампания за запознаване с правата на пътниците с авиотранспорт.

Очакванията на Европейския потребителски център са авиокомпаниите да бъдат по-ангажирани с правата на пътниците и да отговарят на техните жалби. Арсенов посочи, че при подадена жалба авиокомпанията е длъжна да отговори в рамките на шест седмици.

Статистиката показва, че най-голям брой от оплакванията в сектор въздушен превоз са свързани със закъснели полети - 41 на сто, и с отменени полети - 19 на сто, уточни Арсенов. Той допълни, че ЕПЦ периодично организира кампании по летища, за да информира на място пътниците какво могат да направят, ако самолетът има закъснение или багажът им е загубен. На сайта на ЕПЦ има и безплатен калкулатор, чрез който потребителите сами могат да проверят дали имат право на обезщетение при проблемен полет.
 
Общо 22 на сто от случаите на мрежата от 30 Европейски потребителски центъра (ECC-Net) през 2016-2018 г. са свързани с проблеми във въздушния транспорт, като най-често проблемите са забавени или отменени полети, сочат данни на Генералната дирекция "Мобилност и транспорт" към Европейската комисия. 
Европейското законодателство се прилага, ако полетът ви заминава от държава-член на ЕС, Исландия или Норвегия, или ако полетът ви пристига в една от тези държави с авиопревозвач, регистриран в тях, уточняват от ЕПЦ.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
6 грешки с възпитанието, които ни провалят като родители Опитвате се да отгледате перфектно дете Донка Байкова: Българите не сме дебели от преяждане, а от неправилен режим Как да прочистим тялото след празничното преяждане
Защо наричат босилека - царска билка Историята на босилека се проследява до древни времена Напитките, които унищожават тялото отвътре Тези напитки не трябва да заменят консумацията на вода
Ето я новата лимузина на Путин Бронираното возило със система за нощно виждане Яни от „Фермата“ ще става татко Двамата с половинката му Криси са в очакване на момченце, а щастливата новина я споделиха в социалните си мрежи
Окончателно: България без Назарян на Олимпиадата Двукратният европейски шампион пропуска последната квалификация заради контузия Това е тайната на перфектната коса С тези трикове ще я направите меко казано зашеметяваща
Дидие Дрогба ще запали олимпийския огън в Марсилия Той няма да е единственият футболист, който ще носи огъня в града Бургазлия се засече с холивудската звезда Джералд Бътлър в Лондон
Белослава се изповяда! Карането пияна й помогнало Полицаят ми направи услуга, заяви тя Общинските съветници Боян Дяков и Иван Станев с приемен ден за граждани Записвания за приемния ден могат да бъдат направени на телефон 0889 01 09 40, както и на място в офиса на ПП ГЕРБ