Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Два месеца по-късно: Пари за транспорт в слабонаселените райони на Бургаско все още няма

Управителят на „М-Бус” Румен Христов
Ключови думи: Румен Христов, М-Бус, транспорт в населени места, слабонаселени места

В края на януари превозвачи алармираха, че има опасност да преустановят транспорта до слабонаселените райони в Бургаско, заради големите загуби, които генерират поради малкия  брой пътници и липсата на адекватна държавна субсидия. Проблемът в най-голяма степен засяга община Малко Търново, където оставането без транспортни връзки между селата -  общинския и областния център би задълбочило проблема с  обезлюдяването на района. За съжаление,  въпреки срещите на местно и национално ниво и поетите ангажименти,  решение на казуса все още няма, увеличение на субсидиите също. Транспортната фирма продължава да обслужва направленията за собствена сметка, загубите продължават да се трупат и когато станат твърде големи,  ще бъде принудена да спре.

„До този момент не сме получили никакви средства. Доколкото знаем компенсациите са разпределени към общините, като в тях отново са предвидени 8 стотинки на километър. Предлагам да държавните институции да отделят същите средства за транспортните разходи на ведомствата си и сами  да се убедят докъде биха им стигнали”, коментира управителят на „М-Бус” Румен Христов.

Той е убеден, че в момента се работи по промяна в наредбата, която регламентира компенсациите за автобусните превози, но това, което го притеснява, е темпото.

„Ако  загубим цяла година с оправданието, че е необходимо технологично време на администрацията да се подготви и да заработи по нови правила, ще се стигне до катастрофа и хората ще останат без транспорт”, добавя Христов.

Той обръща внимание, че промяна е нужна и в Наредба № 14 от 2003г., според която слабонаселени райони са само високопланинските и граничните.

„Крайно време е законотворецът да проумее, че проблемът с обезлюдяването е повсеместен и демографската картина не е същата както преди 16 години. В страната има огромни обезлюдяващи се райони и транспортът в тях трябва да бъде обезпечен”, категорични са от транспортния бранш. В момента от там не знаят какво се случва и как ще продължат работата си в тези райони.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Силно земетресение до Япония Не се съобщава за жертви Вижте как певицата Малина изпраща внучката си на училище Бащата на малката красавица е футболист
Неопитен камериер катастрофира с луксозното "Ламборгини" на български тузар в Монако, стана скандал Служителят е уволнен, сочат информации от чужбина Екшън на "зебра" - пешеходец показа пистолет на софийски шофьор Води се разследване
Какво се случва с душата ни, когато умрем? В първите минути тя често не осъзнава, че физическият живот е приключил и е настъпила смъртта Юлияна Янева с фурор на Световното по борба Победи куп елитни състезателки и ще се бори за златото
Украинец изнасили брутално млада жена, блъскайки й главата в земята Пострадала от деянието е млада жена Капитан на Звезда почина на терена Медиците съобщиха, че причина за смъртта му са последици от сърдечен удар
Шок за много софиянци Части от столичния кв. "Дружба" 2 остават без топла вода и парно в студени дни Братът на Ружа Игнатова: Тя ми каза да не се притеснявам, скоро ще се върне В безпрецедентната си изповед той разказва за живота на семейството в Германия, за компанията Оne Соin, в която потъват 4 милиарда долара, за гнева, който е изпитвал към Ружа, и опита да прости
Мъж е с опасност за живота след тази катастрофа Инцидентът стана в района на Русе Студент снима под полата на жена в столичен мол, малко след това загина Драма в Тайланд