Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

България и румънци въртят нагла схема с автомобили втора употреба

Някои румънци пък купуват автомобили, които не могат да се регистрират, защото имат запор у нас
Ключови думи: схема с автомобили втора употреба, кола втора ръка, българи продават коли на румънци, гражданска отговорност, новини от последните минути

Схема с БГ номера за коли, които се карат в Румъния, жили стотици годишно със запорирани автомобили. Това съобщи частният съдебен изпълнител Иван Хаджииванов пред "Монитор".

От преди няколко години в Северна България е много разпространена схема, при която малоимотен български или румънски ром регистрира у нас фирма, на чието име започва да пазарува коли втора ръка. След това возилата се продават на румънци, които ги карат в родината си с пълномощно, за да избегнат плащането на местни данъци и застраховки „Гражданска отговорност“.

Оказало се обаче, че често собственикът на возилата задлъжнява или към държавата, или към кредитна институция и няма как да плати борча си. Затова българските ЧСИ-та запорират автомобилите, които се водят актив на фирмата му. „Има много фиктивни фирми, които са дали пълномощни на румънци да карат български коли в Румъния. Тези физически лица обаче трупат огромни задължения като местни данъци и такси“, обясни Хаджииванов. 

Той разказва, че след като се установи дългът, се образува изпълнително дело срещу длъжника и започва масов запор на коли. „Например по едно дело имам 700 автомобила запорирани. Има и по 300-400 коли запорирани по едно дело. Тези коли са много евтини там. Голямата беля за България е, че когато стане произшествие, българските застрахователи плащат, а там постоянно стават произшествия“, допълва съдебният изпълнител.

Оказва се обаче, че тези коли представляват един параграф 22, защото няма кой да плати дълга на толкова много коли.

„Другият голям проблем е, когато някой, дори румънската държава, иска да купи такъв автомобил – не може да го регистрира, защото има запор в България. Не може и да плати дълга, защото да платиш дълга на толкова автомобили, за да вземеш един, е безумно“, категоричен е Хаджииванов. Той обясни, че има списъци от общините, които си търсят местните данъци и такси.

„Те трябва да бъдат информирани за тези коли, ако минат границата, но те изобщо не се прибират в България. Карат се в Румъния с пълномощно и това няма начин да се спре. Още преди години евтини коли внос втора употреба заминаваха с пълномощно за Румъния. Това са хиляди коли, които се водят на малоимотни хора. По цялата северна граница това е бизнес – в Румъния се кара колата, без да се плащат застраховка, нито местни данъци и такси. Всички колеги имаме такива дела. Наричаме ги „румънските”, по тях няма събираемост, защото няма имущество в България“, обяснява още Хаджииванов.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Каза дали ще смени България Новиков няма намерение да се състезава за друга държава отново  Мощен ураган край бреговете на... Мексико
Направи интересно изказване Енрике е голям привърженик на отборната игра Кошмарна катастрофа разтърси света на тениса Почина голям талант, други 2 човека са в критично състояние
"Моряците" ще имат затруднения... Истанбул Башакшехир е много труден съперник Земетресение в съседна страна Трус в Гърция
Сериозен инцидент в Пловдив Пешеходец е бил ударен от лек автомобил Приеха го в болница Проблеми за Мбапе
Голям екшън край Варна Задържаха мъж, издирван с червена бюлетина В началото на лятото: 2 метра сняг натрупа на... Високите места в турската провинция Ризе
Футболна легенда се бори за живота си Сашо Паргов е в тежко състояние Потъна в скръб Почина бабата на Ариана Гранде