Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Германия обмисля да ограничи скоростта по магистралите

Ключови думи: магистрала, скорост, германия, ограничение,
Правителствена комисия препоръча ограничаване на скоростта на автомагистралите в Германия. В момента страната е единствената в ЕС, където по магистралите няма ограничения за скорост, поне на по-голямата част от тях, съобщава Блумбърг.

Всъщност действително има ограничения на скоростта на около 40% от германските 13 000 километра (8 000 мили) аутобани, където властите смятат, че пътните условия го гарантират и където се извършват ремонти на пътища. Останалите 60% обаче са свободна територия, което не се среща никъде другаде.

В Афганистан или Непал също няма ограничения за скоростта на магистралата, но всеки, който се опита да шофира там, знае, че бързината е някъде между риска и самоубийственото. Освен това, германската магистрална мрежа е четвъртата по големина в света, след тази на Китай, САЩ и Испания.

Германската федерална агенция по околна среда е изчислила през 2012 г., че намаляването на скоростта до 120 км/ч ще намали емисиите на въглероден диоксид от автомобилите по немските аутобани с 9%, или 3 млн. тона годишно. Германската екологична организация Deutsche Umwelthilfe, която се стреми към ограничение на скоростта от 120 км/ч, твърди, че емисиите на CO2 ще намалеят с 5 млн. тона.

Националната платформа за бъдещето на мобилността препоръчва 130-километрово ограничение, също по екологични причини.
Спестяванията на въглероден диоксид от по-ниските скорости са трудни за изчисляване, тъй като те варират в зависимост от характеристиките на двигателя, теглото на превозното средство, изминатото разстояние и допълнителното оборудване, като например кутии на покрива или дори знаците на такситата.

Въпреки това има ясна връзка със скоростта, а забавянето на трафика определено ще направи въздуха по-чист и ще допринесе за борбата срещу изменението на климата. Особено в страна, която се бори да постигне целите си в областта на околната среда, както прави Германия, няма причина хората да разширяват въглеродния отпечатък просто защото обичат шофирането на високи обороти, коментира Блумбърг.

Еколозите също така твърдят, че невъзможността да се кара с 200 км/ч ще стимулира хората да купуват и производителите на автомобили да произвеждат по-малко мощни и следователно - по-малко "жадни" за гориво превозни средства.

Другата важна причина за ограничаване на скоростта на магистралата е потенциалното въздействие върху безопасността. Скорошно шведско проучване показа, че намаляването на ограничението на скоростта от 90 км/ч до 80 км/ч на селските пътища спасява около 14 живота годишно в Швеция, докато увеличаването на ограничението на скоростта на магистралите увеличава броя на сериозните наранявания. Друг документ от 2018 г., който се фокусира върху увеличенията на лимитите в Канада, също показва тенденция към повече инциденти.

В Германия превишаването на скоростта е най-честият фактор за смъртните случаи по пътищата. Германският полицейски синдикат подкрепя идеята за общо ограничение на скоростта, като твърди, че никой не може да контролира кола, която кара с 200 км/ч, ако възникне опасна ситуация. Може да се твърди, че смъртните случаи по пътищата в Германия намаляват въпреки липсата на национално ограничение на скоростта - те са намалели с 13% между 2010 и 2017 г., но това е под средното подобрение в целия Европейски съюз.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Тръмп завежда дело за клевета срещу New York Times за 15 млрд. долара Президентът на САЩ обвини вестника в лъжи за него, семейството му и бизнеса му Първи подробности за жената, намерена в гребния канал Предстои аутопсия да изясни точните причини за настъпилата смърт
Пияни тийнейджъри уринираха в супа, глобиха ги Скандалът разтърси най-голямата верига за хот пот – съдът в Шанхай обяви родителите на младежите за отговорни Автомобил се вряза в кафе-закусвалня Колата помете маси и столове, няма пострадали
Три шампионски титли за състезателите на ШК „Бургас-64“ в Приморско Гросмайсторите Мартин Петров, Борис Чаталбашев, Радослав Димитров и Васил Спасов изведоха бургаския тим до републиканския връх в класическия, ускорения и блиц шахмата Започна последният етап от реконструкцията на булевард "Ал. Стамболийски" в София Крайната точка е натовареното кръстовище с бул. "Константин Величков"
Извадиха труп от Гребния канал в Пловдив Полицията отцепи района, съдебни медици ще нищят какво точно се е случило В България е арестуван руснак за опустошителния взрив в Бейрут през 2020 г. Игор Гречушкин пристигнал у нас с полет от Кипър
Областният управител на Разград даже не разбрал, че присъства на събитие на ДПС Ново начало Не отказвам никъде да ходя - в читалища, сборове. Няма значение коя партия го е организирала. Като областен управител не деля хората на етноси, на политическа принадлежност или на фенове на даден отбор, обясни той Професор Рачев зарадва много хора с тази прогноза Времето остава подходящо за море, лятото не бърза да си отива 
Българи бедстват в условия на невиждан воден режим Община Елена има колосален проблем, някои села са на брега на язовир, но вода от чешмите не потича с дни 23-годишната красавица Ръждавичка с фурор в "Игри на волята" Много здравеняци се оказаха комплексно в пъти по-слаби от Симона