Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Йордан Арабаджиев: Много от българските компании ще фалират заради плана „Макрон“ (ВИДЕО)

4-5 дни камионите ни ще бъдат извън пазара и ние точно в това виждаме дискриминацията, каза председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев
Ключови думи: Йордан Арабаджиев, Мадлен Кавръкова, превозвачи, транспорт, плана Макрон,

Много от българските компании ще фалират заради плана „Макрон“ и решението на  транспортните министри от миналата нощ в Брюксел. Това каза в „Тази сутрин“ по бТВ председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев.
4-5 дни камионите ни ще бъдат извън пазара и ние точно в това виждаме дискриминацията, обясни той.
„Наистина това, което се случи в Брюксел през изминалата вечер, не удовлетворява българската страна, но има и успехи, като най-сериозният успех, който можем да отчетем е, че няма да се прибира превозното средство на всеки 4 седмици”, коментира Арабаджиев.
Общата позиция на транспортните министри в Брюксел предвижда водачите на камиони да нямат право да спят в шофьорските кабини на територията на целия Европейски съюз. Те ще трябва да правят и почивка минимум от пет дни между три серии превози в друга държава за седмица, каза водещият Антон Хекимян.
Въпреки че облекчението на регламента за 4-те седмици се счита за успех за България, той все пак е предпоставка за генериране на загуби. Това на практика ще задължи българските водачи да оставят камионите си на платен паркинг и да пътуват от Централна Европа към България, което предполага разход не само на време, но и на пари.
„Икономическа логика няма никаква. Търсят се някакви социални мотиви за това решение, но всъщност няма нищо социално в това един шофьор да пътува хиляди километри да се върне в България, да почива тук 45 часа, след което отново да се върне в Западна Европа”, каза Мадлен Кавръкова, която е правен съветник към Съюза на превозвачите в България.
„Ако един превозвач с пет камиона оперира в ЕС, на всеки 4 седмици водачите му трябва да се прибират в България. Той ще трябва да организира първо камионът да бъде близо до летище, да бъде по възможност празен, а това не винаги е възможно. Оттам нататък този камион като е на паркинг, той генерира разход от 50-100 евро на ден, трябва шофьорът да се придвижи от паркинга до летище, после да пристигне до София“, заяви Йордан Арабаджиев.
Ако е от Варна, от София трябва да стигне до Варна и чак тогава да започне да почива 45 часа, добави той.
Според експертите българските превозвачи не са желани в Западна Европа, тъй като са конкурентноспособни, работят добре, на добри цени и имат нов автопарк.
„Големите фирми ще се изнасят към Централна Европа, а малките ще фалират. България ще стане непривлекателна за инвестиции транспорта“, коментира Кавръкова.
Недоволни от договореното в Брюксел останаха и други страни в Европа, сред които Унгария, Полша, Литва, Латвия, Ирландия и Малта.

1
Коментара по темата
1.
2XL
05.12.2018 10:02:58
"Много от българските компании ще фалират заради плана „Макрон“. "
А добро утро...!Ами нали това е целта! Стъпка по стъпка хората си плетат кошницата,ние се радваме че"сме част от европейското семейство". Конкуренция не им трябва-те си имат достатъчно! Трябват им КОНСУМАТОРИ и си ни обработват леко и нежно.
  Добави Коментар
МВР предотврати имотна измама за стотици хиляди лева в "Малинова долина" Нотариус сигнализирал за съмнителни документи, а проверка показала, че актът не фигурира в системата на Агенцията по вписванията "Форбс": Илон Мъск е първият човек с нетно богатство от над 600 млрд. долара Оценката на SpaceX почти се удвои, а Мъск задмина всички в историята с рекордно лично състояние
Коледната украса крие сериозни рискове за домашните любимци, предупреждават ветеринари Гирлянди, електрически лампички, токсични растения и храни водят до инциденти с любимци по празниците - специалистите съветват какво да избягваме След еврото: Цените на жилищата у нас ще скочат с до 10% още през 2026 година Брокери очакват умерено, но сигурно поскъпване на жилищата през следващите години, като водещи фактори са достъпните кредити и сравнително ниските цени спрямо Централна Европа
Пламен Константинов остава в Локомотив Новосибирск до 2028 година Бившият национален селекционер на България продължава успешната си работа в Русия България и още 7 страни обявиха Русия за най-голямата заплаха за сигурността в Европа На среща във Финландия премиерът в оставка Росен Желязков акцентира върху ролята на България за морската и екологичната сигурност в Черно море
Изискана рецепта с яйца и хайвер Семпло, но ефектно мезе, което комбинира яйца, майонеза и хайвер Пиян поляк намушка българка след скандал в апартамент в Германия 30-годишната жена е с тежки наранявания и е настанена в болница, нападателят е задържан, тестът му е отчел над 2 промила алкохол в кръвта
ЦСКА финализира втори трансфер преди Коледа - централен защитник от Португалия "Армейците" готвят втори удар на пазара след идването на Пиедраитани Цените на жилищата ще растат и през 2026 г., но с по-бавни темпове Анализатори виждат връзка между икономическия растеж и движението на цените в имотния сектор
Коледа издава изневерите: най-рисковото време за палавите съпрузи Психолози и адвокати обясняват защо именно по празниците лъжите най-често излизат наяве, а разводите зачестяват Светлините на Коледен Бургас събират фотографи и модели на празничния пл. "Тройката" Всеки от бранша – любител или професионалист, фотограф (видеограф), модел или UGC криейтър може да участва