Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Важно за шофьорите: Промени за автомобилите

Ключови думи:

Ако автомобилът не отговаря на минималните норми за отделени газове, не пунктът, а онлайн системата автоматично ще го спира и няма да получи документ за технически преглед. Това е едно от предложенията в проекта за Закон за пътните превозни средства. Това не е добро решение, заяви за „Дарик“ председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков. Според него при надвишаване на екологичните норми, шофьорът трябва да получи възможност в определен срок да отстрани нередностите, каквато е практиката във Франция.

Отпада задължението автомобилите да се пререгистрират по местоживеене при смяна собственика, предвижда още проектът за Закон за пътните превозни средства. Това означава, че ако купим кола с бургаска регистрация, а живеем в Благоевград, например, няма да има нужда от нов регистрационен номер с различни букви.

Новост са и пунктовете за идентификация на автомобилите, където внесените в България автомобили ще минават преглед. Досега това се правеше в КАТ, а бъдещите пунктове ще бъдат частни. Идеята е да има повече пунктове и по-малко опашки. КАТ обаче ще продължи да извършва проверки дали автомобилът не се издирва от Интерпол, или в шенгенската система.

За първи път се въвежда и регистър на автосервизите, който ще включва информация за извършените ремонти и вложените части. Тази информация от своя страна ще отива регистър на „Автомобилна администрация” и в техническия паспорт на автомобила.

И още една новост - ако автомобилът не отговаря на минималните норми за отделени газове, не пунктът, а онлайн системата автоматично ще го спира и няма да получи документ за технически преглед.

Според председателя на Българското обединение на шофьорите Христо Радков обаче, че не е добро решение, а по-скоро трябва да заимстваме опит от Франция.

„Там прегледът е до две години. Прегледът е 45 минути, много обстоен, много неща гледат. Но ако случайно отидете с автомобил, който пуши като комин, няма спирачки, те пак ви дават срок, в който вие да можете да се оправите. Той си знае, че има този проблем и знае, че има разумен срок, за който трябва да оправи“, каза Радков.

Новите предложения с проекта за закон, които вестник „24 часа“ публикува, предвиждат още собствениците на пунктовете за технически прегледи, на автошколи и психолаборатории да не могат по свое желание да прекратяват дейността си, когато е започнала процедура за отнемане на разрешителното им или за заличаването им. Така те няма да могат при такава процедура да отварят нови фирми с ново разрешително, за да продължат да работят.

А на изпитите – по-малко въпроси в листовките, но пък интерактивни клипове, с които ще се проверяват реакциите на кандидатите. Предвижда се и задължително да има обучение на полигон и кормуване извън населено място.

Идеята за полигон, каквато я познаваме, е остаряла и неефективна, смята дългогодишният инструктор по кормуване и член на Българското обединение на шофьорите Йонко Иванов.

„И в момента има обучение на полигон, само че този полигон е една площадка. Първите шест упражнения се дават на тази площадка - дали се казва полигон, или площадка, няма значение. Ние говорим за съвсем различен полигон. А именно полигон, който да даде възможност на кандидатите и на хората, които имат свидетелство за управление да свикнат с поведението на автомобила, когато минава от суха към мокра настилка, от мокра към хлъзгава и от хлъзгава към заледена настилка. Това са европейските стандарти и е нормата за покриване на новите ситуации, заради които имаме толкова загинали по пътя“, посочи Иванов.

Други законодателни предложения са предварително определени маршрути за изпити да се дават на кандидат-шофьора от онлайн система на произволен принцип, за да не знае изпитващият откъде ще мине.

Режимът на учебните центрове вече няма да е разрешителен, а регистрационен. Ще се правят проверки на място – както на самия учебен център, така и на автомобилите.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Зодиите, които винаги се връщат при бившите си Причините за раздялата нямат никакво значение Защо качествената дограма е ключът към комфорт и спокойствие у дома?
Съдът в Лондон ще произнесе присъдите на шестимата българи, признати за виновни в шпионаж Петима членове на шпионската клетка са - нейният лидер Орлин Русев, Бисер Джамбазов, Катрин Иванова, Ваня Габерова и Иван Стоянов Цял живот ще сте ми благодарни за тази рецепта за най-сочните кюфтета - без пържене, без капка олио и хляб Всички приятели и познати ги обожават, а у дома не искат да опитат други
Почина светило в хирургията (СНИМКА) Изтъкнатият специалист д-р Борил Петров си отиде едва на 60-годишна възраст Медмаг – медицински инструменти и облекло за бъдещи и реализирани медици
Изрита младото си гадже, ето я причината Глория се е разделила с Добромир Кюрдската работническа партия обяви, че се е разпуснала По-рано Йоджалан, основателят на обявената за терористична групировка ПКК, призова да се сложи край на въоръжената борба, а Анкара заговори, че той може да бъде освободен от затвора
НАП без милост: Запорира пенсии и заплати на хиляди българи Над 47 хиляди длъжници не са имали достъп до доходите си през изминалата година Първи подробности за акцията на ДАНС. Има задържани Операцията е срещу разпространението на антидемократична и фашистка идеология
Тръмп ще сваля цената на лекарствата в САЩ с до 80% Американският президент обяви, че те трябва да поскъпнат по целия свят Иван Костов за референдума за еврото: Това е политически ход на Радев "Става въпрос за експлоатация на популистка теза", твърди бившият премиер