Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Китайците се отказаха от летище Пловдив!

Ключови думи:
Концесионирането на летище Пловдив от китайци няма да се състои, пише Трафикнюз. Това стана ясно, след като от китайския партньор в обединението, спечелило концесията на летище Пловдив - HNA Airport Group, са съобщили официално новината на техния представител Асен Василев. Той коментира, че китайската компания няма да успее да приключи с вътрешните си одобрения на бъдещата сделка.

Срокът за подписване на договора с българската държава изтичаше утре. Веднъж той вече беше удължен с един месец по китайска молба с решение на Министерския съвет в средата на юни, припомня Капитал. С провала на концесията на летище Пловдив китайските инвеститори за пореден път доказаха това, което всички знаят за тях - те просто не се случват, поне не и в България.

На 3 юли по време на ваканция в Прованс в Югоизточна Франция при трагичен инцидент загина съпредседателя и основател на китайския конгломерат Уанг Джен. Това беше предшествано от големи финансови проблеми на конгломерата по света и освобождаването от активи.

Колегите от Трафикнюз твърдят, че ако консорциумът се откаже, или изпусне крайният срок за подписването на документите, от Министерството на транспорта ще предложат концесията на втория класиран участник в процедурата – обединението между транспортния гигант ПИМК, Тракия икономическа зона и КЦМ.

Офертата на пловдивското обединение предвиждаше 120 хил. лв. фиксирано концесионно възнаграждение и плаващо от 6% от приходите. Идеята на местните компании беше да се изгради карго терминал, като след това да се намери специализирана фирма, която да го оперира. По отношение на пътниците, надеждите бяха в следващите 10 години те да достигнат 1 млн., а при достигане на максималния капацитет на настоящия пътнически терминал да се построи още един.

Китайската оферта спечели надпреварата за 35-годишната концесия с доста по-грандиозни обещания. Успоредно с обявяването на избора на правителството за концесионер на летище Пловдив обаче започнаха да излизат наяве и проблемите на китайския конгломерат. Той започна да се освобождава от собственост, от една страна, за да спази разпоредбите на китайското правителство за ограничаване на чуждите инвестиции. А от друга, за да намали огромните си задължения, резултат от голямата й експанзия през последните няколко години.

HNA Group Co. започна да разпродава активи в Ню Йорк, Сидни, Лондон. За да намали дълга си, продаде международни активи на стойност 15 млрд. долара, включително и дела си в Hilton. Освен това компанията отказа оферта за придобиването на австралийски логистичен бизнес за 280 млн. долара.

НОВИЯТ СТОПАНИН

В пъти над 35 милиона евро инвестиции, разкриване на десетки работни мести, изграждането на няколко карго терминала, ежедневни пътнически полети до цяла Европа. Това са само част от инвестиционните намерения на пловдивския консорциум, който най-вероятно ще управлява Летище Пловдив. В обединението участват компании и сдружения, които в последното десетилетие са основен двигател на икономическия растеж на Пловдив и региона. Едва ли Тракия икономическа зона (ТИЗ) и ПИМК имат нужда от представяне. През годините те са привлекли над 1.5 млрд. инвестиции, разкрили са хиляди работни места и са синоним на прогрес.

Летище Пловдив е регионално летище, което обслужва целия Южен Централен регион на България с население над 2 милиона души на разстояние на час и половина по шосе. Летището се намира на 12 км югоизточно от град Пловдив - втория по големина град и културна столица на страната.

Капацитетът на летището в момента позволява пътникопоток от 1 милион души на година. За съжаление, през последните години през аеропорта минават едва около 100 000 пътници.
3
Коментара по темата
3.
GCHQ Chetelham
19.07.2018 23:11:50
1во собственика го убиха френските служби DGSE както много други африкански диктатори ис-вата им естествено милиардите остават в Френски банки и офшорките в Люксембург /под контрол Ротшилд и сие/и 2ро Летището в Пловдив е под контрола на Israel Aerospace Industries/IAI/ и мениджмьн на Рокфелер груп маскиран с китаиски купувачи
2.
БАЙ ОСМАН
19.07.2018 21:56:58
ИЛИ НЯКОЙ ИМ Е НАМЕКНАЛ ЗА ПРОЦЕНТ....
1.
Свилен
19.07.2018 20:41:09
Не е вярно че не се случват. Цели градове са построили хората. Просто лошо стана че умря собственика на компанията.
  Добави Коментар
Рецепта мечта за козунак! Мек, пухкав, на конци и без месене! Няма никаква разлика с рeзултата от традиционнитe козуначeни рeцeпти, които отнемат часове   Лоша прогноза за времето премества на друга дата откриването на островния сезон, обявено за 4 май Събитието с миди на тенекия и музика на плажа се измества за 6 май
Внимание! Мощна магнитна буря ни връхлита по празниците Астрономите предупреждават, че въпросното изригване ще окаже влияние на навигационната система в някой райони по света Хиляди ще изпълнят площада пред храм "Св. св. Кирил и Методий" за пасхалната служба, ето програмата Църковният ритуал за възвестяване на Христовото Възкресение започва в 23:30 часа
Държавната хазна излиза от релсите Приходите от корпоративни данъци намаляват Хапвайте тази здравословна шоколадова торта без никакви угризения Ще се влюбите във вкуса й
Внимание, кърлежи: Вижте съветите на здравните власти Ето как да използвате репелент Рекет пред КАТ: Дай пари или ти съсипвам колата Който откаже да плати - си пати жестоко 
Ако в жк. "Меден рудник" ви е скъпо, отидете в Лондон - средният наем е над 3000 евро Повишение се отчита и в други градове Защо някои домакини не мият суровото месо преди готвене Всъщност измиването може само да увеличи риска от разпръскването на бактериите в месните сокове по други храни, прибори и повърхности в кухнята
Фермерите искат да се създаде гаранционен фонд при щети в земеделието Те призовават служебния кабинет за навременна помощ и съдействие Тръпката е в Шампионска Лига: 4 отбора, 3 двубоя до края и 1 голям фаворит