Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Учени установиха: Кафето предпазва сърцето

Ключови думи:

Учени от университета "Хайнрих Хайне" в Дюселдорф установиха, че редовната консумация на кафе подобрява функциите на митохондриите и защитава от увреждания клетките на сърдечносъдовата система, съобщи Лента.

Било констатирано, че защитният ефект се постига при ежедневния прием на съдържащия се в 4 чаши кафе кофеин. Той подобрява функциите на ендотелните клетки, които покриват вътрешните стени на кръвоносните съдове.

Една от главните роли в този механизъм играе протеин, известен като р27, който участва също в потискането на клетъчния цикъл.

Въпросният протеин присъства в митохондриите на всички основни типове клетки на сърдечносъдовата система. Той защитава клетките на сърдечния мускул от смърт и предизвиква превръщането на фибробласти (клетки на съединителната тъкан) в клетки, съдържащи съкращаващи се влакна.

Кофеинът предизвиква активно навлизане на р27 в митохондриите и както изясниха учените, намалява риска от сърдечни увреждания у възрастни и засегнати от затлъстяване гризачи.

Резултатите от изследването са качени на сайта MedicalXpress, пише БТА.
3
Коментара по темата
3.
dsadas
01.07.2018 09:56:39
6 кафета с кола и един монстар за супер сили таината рецепта на маите и шаманите
2.
Ирод
24.06.2018 11:47:27
За пореден път: отнема под 2 минути да се намери оригинала на научната статия:

http://journals.plos.org/plosbiology/article?id=10.1371/journal.pbio.2004408

И пак: 99.99% от читателите ви нямат капацитета да го разберат, но като журналисти сте длъжни да се консултирате с истински учен, ако ще публикувате такова нещо, било и то дописка!

И пак: "свободният преразказ" на статията се отдалечава много сериозно от това, което пише в нея...
1.
Фю
24.06.2018 10:04:43
Самия факт че няма никакви такива факти и че най дълго живеят Японци и Испанци които не са толкова по кафето показва че едно такова проучвани му липсват много опорни точки.
Поръчано е от кафе фирма.
  Добави Коментар
Ще играе ли Синер на Уимбълдън Чакат се резултати от лекарски преглед Тайните на перфектната пица Изпитани кулинарни техники
Жертвите на опустошителното земетресение от 7.8 по Рихтер се увеличават Ужас във Филипините Илия Петков с престижен трансфер, събира се с младата звезда на България Отива при Жасмин Величков
Как да запазим хляба свеж: Скрит трик Малко известен метод дава чуден резултат Божидар Божанов: Оставката на Кандев е лош знак Съпредседателят на "Демократична България" със суперлативи за екс шефа на МВР
Еволюция: Европейска авиокомпания подписва със Старлинк, ще има интернет без значение от височината От Wizz Air с амбициозна цел, свързана със сътрудничество с Илон Мъск Държавата погва тарикатите по пътищата Ще се проверяват хора със скъпи коли и неясни приходи, ще се преследват опасни водачи
Перфектно сварени яйца: Кулинарни трикове за лесно белене Трикратен шампион на НБА открит мъртъв в дома си, ще остане в спомените с думи за Джордан Стейси Кинг игра здрав баскетбол, но радваше и с чувство за хумор
Диана Русинова съобщи за зверска катастрофа, почина 15-годишно момче - шофьор на едната кола Ужасът се случи на фона на среща в МС по темата пътна безопасност Идват екстремни горещини Най-силното слънчево нагряване се наблюдава около екватора, където въздухът се затопля и се издига