Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Патрик Вергелас от "Рено": Планираме през 2022 година да имаме коли, които се движат без водач

Ключови думи: рено, автомомни, коли
Патрик Вергелас е ръководител на звеното за мобилни услуги в "Рено"


Говорите за мобилност на бъдещето. Какво стои зад това понятие?
- Повече от 20 години съм в звеното на "Рено" за иновации, свързани с мобилността, които целят да улеснят живота на хората и да направят колите по-сигурни. Към днешна дата е ясно, че вървим към свят, в който 70% от населението на Земята ще живее в големите градове. Това налага да преосмислим стратегиите за придвижване в града. "Рено" работи в две посоки, свързани с тази това стратегия.

Първата е свързана с използването на споделени автомобили. В същото време работим и по технологии, които да разширят автономните възможности на автомобилите. Нашите планове са през 2022 година да имаме първите коли, които ще могат да се придвижват без намесата на водача.


Как виждате бъдещето на споделените автомобили. Вече имате и услуга, която предлага такива, нараства ли интересът към подобен тип транспорт?
- Нека започна с това, че това е начин да се подобри мобилността, като същевременно намалее броят на превозните средства в градовете и се облекчи трафикът.

С концептуалния автомобил "ИзиГоу" показваме нашето виждане за това как ще изглежда и какво ще предлага едно такова превозно средство. Според нас то ще е автономно, с електрическо задвижване, с големи врати и обширно вътрешно пространство.

В същото време то е достатъчно високо, за да влезеш прав в него, а по отношение на капацитета – местата ще са поне шест. Залагаме също на щедрото остъкляване, за да осигурим гледка към красотата на града.

Какви са основните предизвикателства пред автономните автомобили?
- Работим по всички варианти на мобилността. Основният ни стремеж е да улесним живота на хората, като им оставим повече време за приятните неща от живота. Типичен пример е концептът "Симбиоз", който може да се движи без намесата на водача през дълги периоди от време, например на магистрала.

В същото време работим и по т.нар. роботизирани превозни средства, които изобщо нямат нужда от водач и съответно в тях няма волан и педали. За момента виждаме тяхното място основно в градска среда.


Правите ли вече реални тестове на своите автомобили от бъдещето и къде?
- Започнахме да тестваме роботизирани автомобили на базата на "Рено Зое" в два района във Франция - в Руан и Париж Сакле.

Все още сме в началото и сме на фаза тестване на системите от нашите инженери. В средата на тази година ще започнем и тестове с реални ползватели.

Очаквате ли проблеми, когато на пътя ще има роботизирани автомобили, както и такива, карани от хора, с техните непредвидими реакции, грешни преценки...
- Все още сме на твърде ранни фаза в нашите проучвания, за да отговоря на този въпрос. При всички случаи обаче автономните автомобили ще са много по-безопасни и смятам, че в тях е бъдещето.


Как виждате въпроса с отговорността, когато навлязат автономните автомобили. При евентуален инцидент, образно казано, кой ще виновен - водачът, колата, производителят?
- По всички правни въпроси, свързани с автономните автомобили, работят няколко групи от специалисти. В тях има представители на държавите, местните власти, производителите и те се занимават с тези въпроси. Но пак повтарям, при всички случаи роботизираният автомобил ще е много по-сигурен от шофираните от хора, за които са типични непредвидимите реакции.
1
Коментара по темата
1.
Нок
16.06.2018 23:19:01
Добре, всичко в много голям кеф,но къде е радостта от шофирането.
  Добави Коментар
Червени флагове, които карат мъжете да се отдръпват Какво ги провокира да избягат въпреки интереса си 10 неща, които всяка жена заслужава от мъжа до себе си Задоволяването с по-малко може да донесе усещане за нещастие във връзката
10 знака, че мъжът, когото обичате, не ви заслужава Не си губете времето Любовен хороскоп за 29 април – 5 май Ще търсим и ще получаваме повече романтика
Бабината рецепта за празнична великденска пита Лесен начин на приготвяне и бон апети НСИ: Какъв е броят на разводите у нас през 2023 г. За 84.6 % от жените и 84.2% от мъжете, сключеният граждански брак през 2023 г. е бил първи
Защо децата ни са първи по пушене и пиене? Това са много стряскащи резултати, защото са свързани с подрастващите хора, малките деца, смята експерт 70% от българите нe си мият зъбите Децата в никакъв случай не трябва да се плашат със зъболекаря или зъболекарския стол
"Булгаргаз" предлага с 6% по-евтин газ през май Окончателно решение ще бъде взето на 1 май Слагат и електронен подпис в личните карти Таксата за обикновен срок за издаване става 30 лева, бързата услуга е 60 лв., а експресната - 150 лв.
Даниел Петканов стана трейдър Лудия репортер търгува с валути, акции, стоки и индекси Глоба от КАТ ни спъва да си продадем колата Пречката важи и при сделките за имоти, от 3 май нотариусите ни проверяват в НАП за борчове