Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Бясното препускане по магистралата е не спестява никакво време! Топ пилот обясни защо

Ключови думи: магистрала, скорост
200 души са загинали при катастрофи в страната от началото на годината. Голяма част от инцидентите по пътищата стават заради превишена скорост.  

Бързаме да пристигнем на работа, да се приберем, да отидем на почивка. Превишаваме разрешената скорост, без да сме сигурни, че можем да спрем безопасно.  

„При 100 км/ч оптималният спирачен път е около 40 м. При 200 км/ч вече спирачният път е около 190 м“, каза Димитър Илиев, рали пилот, пред БНТ.  

През лятото най-интензивен е трафикът към Черноморието. Ако караме по магистралата с ограничението от 140 км в час, от София до Бургас ще стигнем за три часа и половина.  

На въпроса, ако караме със 180 км/ч по магистралата до морето ще успеем ли да спестим половин час, пилотът отговори: Половин час е прекалено голяма разлика. Не е невъзможно, обаче ще бъдем в огромен риск. Пределът, който човек може да преживее, ако се удари челно е някъде около 80 км/ч.  

Осемкратният рали шампион на България Димитър Илиев е преживял не една или две катастрофи. Казва, че не тръгва на път преди всички в автомобила да са си сложили колана.  

„Бащи ми е обяснявал, че има много пострадали по пътя и се състезаваме кой първи ще си сложи колана и аз винаги съм първа“, каза Руми - дъщерята на Димитър Илиев.  

„За миналата година се оказа, че има над 60 деца, загинали в България, това са деца, на които сега им е започвал животът. Повечето от случаите те не са били обезопасени“, обясни Илиев.   Освен за пътниците, високата скорост е опасна и за автомобила. Вдигането на оборотите покачва температурата на двигателя.  

„Когато караме с една много висока скорост ние не управляваме, а просто се возим на автомобила. Включвайки тук и сравнително стария ни автопарк, вероятността да се получи някаква повреда по основни възли - кормилна система, спирачна система е много по-голяма, отколкото при един нов автомобил“, каза Георги Илиев - собственик на автосервиз.  

Високите скорости водят още до увеличаване на разхода на гориво и отделяне на повече вредни емисии във въздуха. Но най-големият залог за спестяването на няколко минути е човешкият живот. 


5
Коментара по темата
5.
Свидетел на мъките на страдащи
10.06.2018 08:16:59
Преди да получат книжки всички кандидат шофьори трябва да изкарат месец като санитари в спешното и реанимацията
4.
Шофьорите
09.06.2018 13:32:08
Да пита Мартин Пенчев, дебелият бахур, шофьора на асвалтополагаща машина как се шофира с рИкетата хахахха
3.
Kojcho
09.06.2018 12:18:00
За едни 30 мин, после цял живот умрял
2.
Пенчо
09.06.2018 12:08:00
Не е прав - да пита топ състезателят от Шофьори Бургас, джигитът Мартин Пенчев, който редовни се хвали как го взема за 2 часа.
1.
ГМ
09.06.2018 12:02:34
А бе на тоя пилот нещо хич не му върви математиката - София-Бургас 380 км със средна скорост 140км/ч е към 2ч40мин(а бе под 3часа) къде ги изчисли тез 3ч30мин. Иначе съм виждал как с мн зор се взима Сф-Бс за 1ч55мин
  Добави Коментар
Земетресение в САЩ В Тенеси Мъж изхвърли 20 000 евро по погрешка, а след това... Самарянин намери сумата и сигнализира на полицията
Индия обвини Пакистан От Ню Делхи твърдят, че Исламабад не спазва примирието Медведев с гръмки думи Ето какво твърди
Нова драма в Испания: 160 000 души бяха предупредени да не напускат домовете си Спрени са влакове, блокирани са пътища и са отменени събития Земетресение с магнитуд 5,5 по Рихтер удари... Крайбрежието на Еквадор
Направи световен рекорд Жоро Вратарчето сякаш не остарява, той е най-възрастният действащ футболист Малко след обявеното примирие: Експлозии в индийски град Напрегната ситуация
Макрон, Мерц, Стармър и Туск посетиха Киев Те искат 30-дневно спиране на огъня между Украйна и Русия Пакистан и Индия потвърдиха примирието Огънят спира веднага
Германия затегна граничния контрол Засилени са проверките по границите с Люксембург и Белгия Джеки Чан: Никога няма да спра да правя сам каскадите си 71-годишният aктьор все още не мисли за пенсиониране