Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Към кого се прицелва Купидонът на Facebook?

Ключови думи:

Досега Facebook искаше потребителите му да се сприятеляват. А сега иска те да намерят сродната си душа.

Основателят и главен изпълнителен директор Марк Зукърбърг заяви по време на годишната конференция на Facebook в сряда, че най-големият сайт за социални медии на планетата ще пусне по-късно през тази година нова услуга за запознанства.

„Днес обявяваме нов набор от функции, които скоро ще се появят, свързани със запознанствата", каза той. „Те ще са за изграждане на истински, дългосрочни взаимоотношения, а не само за свалки".

Компанията навлиза на претъпкан пазар: индустрията е на стойност около 3 млрд. долара, като приходите се разделят между рекламните и абонаментните услуги и се увеличават с около 5% годишно, сочи доклад на изследователската фирма IBISWorld. От тази сума около половината е от онлайн запознанства. Но Facebook има едно голямо предимство: повече от 2 милиарда потребители по света.

Говорител на Facebook казва пред MarketWatch, че новата функция ще позволи на потребителите да създадат профил за запознанства, различен от обикновения им акаунт във Facebook, а активността им по профила за запознанства няма да бъде споделяна в новинарския им поток. Подобно на Tinder, тази услуга за запознанства ще показва само първите имена на потребителите. Потребителите в новата услуга няма да са сред приятелите във Facebook, а сред други потребители, които са се означили като „необвързани“ в социалната мрежа.

Акциите на Match Group, която притежава Tinder и OkCupid, се сринаха с 9,6% в сряда след обявяването на новата услуга на Facebook. Няколко големи онлайн платформи за запознанства, включително Tinder, Hinge и Bumble, използват платформата на Facebook за свързване на профилите с профили за запознанства, като използват снимки и собствени имена в приложението. След това потребителите могат да видят акаунта на човека във Facebook, ако имат взаимни приятели, и да научат повече за тях. При обявяването на собствената си услуга за запознанства, Facebook по същество отрязва посредничеството си.

Но кой всъщност ще използва функцията? Мередит Голдън, специалист по запознанства, базирана в Ню Йорк, казва, че новата функция ще бъде използвана предимно от разведени хора и потребители на възраст над 40 години, които вероятно няма да използват други онлайн услуги. Въпреки че услугата на Facebook за запознанства би могла да действа по същия начин като други местни приложения за запознанства, хората я познават най-вече като познато място за разговор с приятели. Това е почти безпроблемен преход към запознанства с нови хора.

„Има милиони необвързани в тази демографска група, които искат да срещнат някого, но имат резерви относно използването на приложения за запознанства", каза тя. „Ако вече са използвали Facebook и се чувстват комфортно с формата, това ще бъде лесен преход за навлизането им на пазара на запознанства".

Става дума за все по-доходоносен пазар. Популярността на онлайн запознанствата расте сред хората на 50 и нагоре годишна възраст, показва анализ на Pew Research Center. Броят на хората на възраст между 55 и 65 години, които са онлайн, се е удвоил от 6% през 2013 г. на 12% през 2017 г., установява анализът. И все пак онлайн запознанствата все още са много по-често срещани за по-младите поколения, като делът на 18 до 24-годишните, използващи онлайн приложения за запознанства, почти се утроява от 10% на 27% през този период.

От гледна точка на данните, това не е най-доброто време за пускане на подобна услуга. Понастоящем Facebook е подложена на натиск за начина, по който тя използва потребителските данни след скандала с участието на Cambridge Analytica, фирма, която е ползвала данните за влияние върху президентските избори през 2016 г. Потребителите може да се опълчат на плана на Facebook да разшири своята екосистема в още една част от обществения живот на хората, по същия начин, по който Amazon го стори с електронната търговия.

Наистина - Зукърбърг се извини за нарушенията на поверителността и поясни, че компанията ще прегледа всички приложения на трети страни, които имат достъп до данните на сайта. Нещо повече, фирмата вече разполага така или иначе с вашите данни, така че може да има по-малко стимули за самотните потребители да влизат в друг сайт.
1
Коментара по темата
1.
васко
03.05.2018 18:02:27
Тя новата услуга освен запознанствата ще увеличи и значително разводите. Щастливите и не комплексирани хора нямат фейсбук.
  Добави Коментар
Бивш национал на Еквадор бе екзекутиран показно в Гуаякил Марио Пинейда е застрелян при планирана атака на фона на ескалиращото насилие в страната Как да премахнем миризмата на цигари от дома и колата - доказани и ефективни методи Тютюневата миризма се впива в текстил и мебели - но с правилния подход може да бъде неутрализирана напълно
Декемврийски финансов пробив за Лъвовете: звездите отварят вратата към успеха Астролозите посочват Лъва като зодията с най-голям шанс за неочаквани приходи и признание преди края на годината 82 кг марихуана заловени на Дунав мост - наркотикът бил скрит в климатични панели Дрогата е била професионално укрита в метални панели, използвани за системи за климатизация
Стилиян Петров с тежка изповед: Българският футбол е обречен Бившият капитан на националния отбор разказа за болезнен разговор с български студенти в Англия и зададе въпрос, който удря в сърцето Как да премахнем миризмата на канализация в банята - ефективни методи у дома Неприятната миризма има логично обяснение и бързо решение, ако знаете откъде идва и как да действате
Божидар Андреев: Взех веществото, за да може жена ми да забременее Щангистът твърди, че е невинен Карлос Насар и Александра Костадинова избягаха в природата - романтика на коне под открито небе Световният шампион по вдигане на тежести и красивата волейболистка споделиха романтична езда сред природни гледки и събраха вълна от реакции в социалните мрежи
Декемврийско чудо за Лъв и Козирог: една мечта се сбъдва преди Коледа Краят на 2025 г. носи тиха, но съдбовна награда за два зодиакални знака България отново влиза в радара на глобалните инвеститори в имоти Анализ на Colliers показва възстановяване на доверието и нарастващ интерес към алтернативни пазари с висок потенциал в Централна и Източна Европа
Мирослав Боршош очерта стабилна рамка за развитието на туризма през 2026 година НСТ  запозна обществеността в детайли с последователната държавна политика в сектора  Опасна схема с фалшиви обяви за коли удря български купувачи в мрежата ГДБОП предупреждава: организирана международна група примамва с евтини автомобили и източва пари чрез фалшиви продавачи