Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Трябва ли да балансираме гумите всеки сезон?

Ключови думи:

Най-общо казано балансирането на гумата означава да се направи точен център на тежестта на колелото, който да съвпадне с оста на въртене. Това се постига със закрепване на тежести на по-леката страна на колелото. Кога обаче трябва да се прави този баланс?

Когато гумата се демонтира от джантата и на нейно място се монтира нова, балансирането е задължително. Смята се дори, че след изминаване на няколко километра новата гума се разбалансира леко и трябва отново да се провери. Последното не е задължително, но е препоръчително.

Когато обаче са налични зимни и летни гуми на отделни джанти, например, балансът се прави по съвсем други критерии. Поглеждайки в инструкциите на повечето автомобили, виждаме, че производителят препоръчва баланс на всеки 10 000 - 15 000 километра. И ако за един сезон изминавате по-малко, не се нуждаете от баланс.

Всичко това обаче е "на хартия" и нерядко се случват изключения. Те могат да се разберат по-лесно от опитен водач и доста трудно от начинаещ. Просто трябва да се следи поведението на автомобила. Ако се усеща "биене" във волана, можете да направите баланс на гумите. В противен случай такъв не е необходим.  Отзад дисбалансът се усеща по-трудно, но не и ако е силен.

Разбалансирането може да стане от крива джанта, балон на гумата и от още редица други механични повреди. Нашият съвет, особено ако сам сменяте зимните с летни гуми и те са на отделни джанти, е да покарате два-три дни. За този период гумата ще се избави от леките деформации причинени от съхранението.

И ако не усещате никакви вибрации при различни скорости, баланс не се налага. Изминете ли с един комплект гуми 15 000 километра, не е зле да им направите баланс дори да няма вибрации. Най-общо казано баланс е наложителен при следните случаи:

Изминавате повече от 15 000 на сезон.
След последното балансиране колелото попада в голяма дупка с висока скорост.
Усещате вибрации - не отлагайте балансирането за по-нататък.
Начинаещ водач сте и не можете да определите кога гумата се нуждае от баланс.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
"Всеки трети български мъж е извънземен" Сочи прелюбопитна теория Край на драма с избягали затворници Единият се предаде, другият бе заловен
Куче уби 9-месечно бебе Голяма трагедия в Уелс, животното е от порода, която сега е забранена в държавата Не правете тази шофьорска грешка, пагубна е за скоростната кутия Проста маневра е способна да нанесе сериозни щети
Окончателно: Обособеният управител ще може да се разпорежда с имуществото на "Лукойл" Държавата с повече правомощия в компанията Няма да повярвате, но това е Натали Трифонова с майка си Нейната майка Ванина Трифонова с нищо не отстъпва на своята дъщеря – и изглежда настина изумително
Венета Райкова с интересен пост намекна за връщането си в БНТ Ей, ама голяма симпатяга съм от малка. Родена съм за телевизия, ще се върна, когато му дойде времето, написа Райкова Певицата Лияна е родена с тежка бронхиална астма Кашлицата била толкова силна, че част от белия ѝ дроб се изместил – диагноза, която би пречупила мнозина
О, боже! Това Зуека ли е Той си е същият – просто по-мъдър Доброволци от Кока-Кола ХБК отбелязаха 60-годишнината на Кока-Кола в България със засаждане на дървета в Морската градина в Бургас С инициативата „Моят зелен град“ тази есен бяха засадени общо 180 дървета в София, Пловдив и Бургас
И църквата вдигна цените Поскъпването на църковните свещи е тъжна стъпка, която допълнително отдалечава хората от вярата и храма, смятат миряни С тези хитрини прогоних молците от гардероба си Вместо да посягаме към химически препарати, можем да се доверим на силата на природата