Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Трябва ли да балансираме гумите всеки сезон?

Ключови думи:

Най-общо казано балансирането на гумата означава да се направи точен център на тежестта на колелото, който да съвпадне с оста на въртене. Това се постига със закрепване на тежести на по-леката страна на колелото. Кога обаче трябва да се прави този баланс?

Когато гумата се демонтира от джантата и на нейно място се монтира нова, балансирането е задължително. Смята се дори, че след изминаване на няколко километра новата гума се разбалансира леко и трябва отново да се провери. Последното не е задължително, но е препоръчително.

Когато обаче са налични зимни и летни гуми на отделни джанти, например, балансът се прави по съвсем други критерии. Поглеждайки в инструкциите на повечето автомобили, виждаме, че производителят препоръчва баланс на всеки 10 000 - 15 000 километра. И ако за един сезон изминавате по-малко, не се нуждаете от баланс.

Всичко това обаче е "на хартия" и нерядко се случват изключения. Те могат да се разберат по-лесно от опитен водач и доста трудно от начинаещ. Просто трябва да се следи поведението на автомобила. Ако се усеща "биене" във волана, можете да направите баланс на гумите. В противен случай такъв не е необходим.  Отзад дисбалансът се усеща по-трудно, но не и ако е силен.

Разбалансирането може да стане от крива джанта, балон на гумата и от още редица други механични повреди. Нашият съвет, особено ако сам сменяте зимните с летни гуми и те са на отделни джанти, е да покарате два-три дни. За този период гумата ще се избави от леките деформации причинени от съхранението.

И ако не усещате никакви вибрации при различни скорости, баланс не се налага. Изминете ли с един комплект гуми 15 000 километра, не е зле да им направите баланс дори да няма вибрации. Най-общо казано баланс е наложителен при следните случаи:

Изминавате повече от 15 000 на сезон.
След последното балансиране колелото попада в голяма дупка с висока скорост.
Усещате вибрации - не отлагайте балансирането за по-нататък.
Начинаещ водач сте и не можете да определите кога гумата се нуждае от баланс.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Животът на Фицо вече е извън опасност Състоянието му се стабилизира след нанесените му огнестрелни рани преди дни Ако ще сменяте книжката задължително прочетете тази новина Поради надграждане на електронните системи временно са затруднени част от процедурите - ускорена и бърза услуга - за издаване и замяна на свидетелство за управление на моторно превозно средство
Мъртво пиян катастрофира с голфа си Полицаите се хванаха за главите  Търсех си любовта в Ергенът, но не е намерих, призна Алек Майка ми винаги е имала мнение за всяко едно нещо, което се случва около мен, обяви той 
Вече има пет жалби срещу епархийския избор за сливенски митрополит Трима от тях са от Малкотърновската духовна околия и двама - от Бургаска духовна околия Двама загинаха при сблъсък на круизен кораб с лодка в Дунав За инцидента е съобщено късно снощи, след като на пътя, 55 километра северно от Будапеща, е открит мъж с рана на главата
Утре шофьорите да се движат с повишено внимание между 60-ти и 62-ри км на АМ „Тракия“ в посока Бургас Трафикът поетапно ще е само в изпреварващата лента за частични ремонти на настилката Стана ясно на кого е скъпият джип от катастрофата с два трупа в Пловдив От прокуратурата проверяват как мощният джип, чиято стойност се оценява на над 100 000 лева, се е озовал в ръцете на неопитния младеж, който притежавал свидетелство за управление на МПС едва от 3 години
Още един инцидент с кораб в Черно море Вчера службите в Румъния не коментираха причината за инцидента и не разпространиха информация за вероятен сблъсък Плажът в рибарското селище Ченгене скеле вече е по-чисто и приветливо място За това се погрижиха младежите от МГЕРБ заедно с кандидатите Галя Василева, Андрей Рунчев, Мартин Богданов, Стефана Караджова, Георги Вдовичин, Панайот Панайотов и Ивелин Ефендиев
Въпреки провала си, тя няма да се откаже от телевизията Още, когато приела да стане водещ на „Вечерното шоу”, младата дама била наясно, това не е нейното предаване С морков и тояга започва нова мобилизация в Украйна Предвижда се и стимули за военнослужещите като парични премии или пари за покупка на жилище или автомобил, които според някои политически наблюдатели Украйна не може да си позволи