Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Задължителна система за мониторинг на отработените газове и разхода на гориво за новите камиони и автобуси

Регламентът установява задължителна система за мониторинг и докладване за всички държави от ЕС за тежкотоварните превозни средства
Ключови думи: Българското председателство на Съвета на ЕС, Лиляна Павлова, EU2018BG
Регламентът за мониторинга и докладването на емисиите на CO2 и разхода на гориво на нови тежкотоварни превозни средства е едно от важните досиета, по което Българското председателство на Съвета на ЕС постигна споразумение с Европейския парламент.

Регламентът установява задължителна система за мониторинг и докладване за всички държави от ЕС за тежкотоварните превозни средства, подобно на вече въведената схема за леките и лекотоварните автомобили. Тези задължения ще се прилагат само за новите камиони, градски и междуградски автобуси, регистрирани в ЕС.

По този начин за първи път по стандартизиран начин ще се извършват измервания и мониторинг на емисиите от тежкотоварни автомобили. Ще се създаде централен регистър с данни за вредни емисии и разход на гориво, предоставени от производителите и от компетентните органи. По този начин по-лесно ще бъдат сравнявани екологичните показатели на различните модели превозни средства.

Българското председателство постигна споразумение по предложенията още на втората тристранна среща, проведена на 26 март. Предварителният текст на регламента бе одобрен от посланиците на държавите членки на 20 април. Предстои текстът да бъде предоставен на Европейския парламент за гласуване и на Съвета за окончателно приемане. Регламентът ще влезе в сила 20 дни след публикуването му в Официален вестник на ЕС.

Транспортът е един от най-големите замърсители на въздуха. Емисиите на парникови газове от автомобилния транспорт през 2015 г. са били с 19% над равнищата от 1990 г., сочат данните на Европейската агенция за околна среда. През 2015 г. автомобилите са основен виновник с близо 73% от общото количество емисии на парникови газове в транспортния сектор. От тях 44,5% са били от леки, а 18,8% от тежкотоварни. Намаляването на емисиите на парниковите газове от транспорта е една от важните стъпки на Европейския съюз към конкурентоспособна нисковъглеродна икономика. Задълженията на производителите на тежкотоварни превозни средства започват от януари 2019 г.
Незрящият Виктор Асенов пробяга 80 км на Асеновградски баири въпреки дъжда  Несломимият и водачите му започнаха състезанието още в 7.00 сутринта в събота Скандал с Макрон Някои твърдят, че се е дрогирал във влака за Киев! От Франция категорично отрекоха
Взима важно решение Васил има 2 рози, дамите пък са двойно повече Много е болна Кели от "Женени с деца" почти не излиза от къщи
Буря в "Ергенът" Мартин и Даниела с първи скандал, след като заживяха в едно имение Получи огромно признание Надал с разгромна победа в престижна класация
Прави съдбоносен избор Виктор решава за Любомира и Клаудия в утрешния епизод на реалитито Информационният здравен център Ashkan Life чества 10 години и посреща в нов офис Широкият спектър медицински услуги – от диагностика до крайния стадий на лечението и индивидуалният подход са най-важният белег за успеха
Пожар в къщата на Стармър Гъмжи от полиция около дома Проблем с тока и метрото в Лондон Преустановено е било движението по две линии на метрото
Тръмп е готов да отиде в Истанбул, чака се решение на Путин Може да има среща между 4 президенти Шокиращ инцидент в Германия, замесени са деца 14-годишно момче е прободено много тежко от 17-годишен, друг тийнейджър също е ранен