Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

6 практични съвета по GDPR за маркетинг професионалисти

Ключови думи: практични, съвети, гдбп, gdpr, лични, данни, бизнес
25 май 2018 г. – това е датата, в която новият регламент за защита на данните на ЕС (GDPR) влиза в сила за всички страни и компании, които оперират в рамките на Европейския съюз. Последните проучвания на континента сочат, че макар да остават само два месеца до крайния срок, бизнесът все още не се чувства подготвен и само 54% от компаниите ще могат да отговорят на изискванията на новата регулация.

Ето няколко практични съвета, които може да приложите още сега, за да сте сигурни, че на 25 май вашият маркетинг отдел ще бъде подготвен:

- Направете одит на всички мейлинг листи, с които разполагате. Премахнете всеки, от когото нямате категорично съгласие за включването му в този списък. Или пък… сега е моментът да изискате такова. Уверете се, че всеки нов мейл или друг контакт, който включвате в своята база данни, е потвърдил желанието си да се присъедини към мейлинг листа ви. Най-удачно е това да става с автоматичен мейл, който да потвърди интереса му.

- Прегледайте настоящия процес, с който в момента събирате лична информация. Случвало ли ви се е да купувате бази с данни? Не го правете повече! Прегледайте внимателно настоящите си мейлинг листи и премахнете всички контакти, които не са дали своето изрично съгласие да фигурират там. Помислете дали да не предприемете превантивни стъпки и да уведомите своите потребители и клиенти (още преди GDPR директивата да е влязла в сила), че сте предприели процес по премахването на техните мейл адреси от базата ви данни и това ще стане в осигурена и безопасна среда. Това може и да ви изглежда като крайна стъпка, но тези които останат във вашата база данни ще са наистина ангажирани хора, които действително се интересуват от това, което им пращате.

- Създавате ли съдържание, което е персонализирано в зависимост от нуждите на вашите потенциални потребители? Помислете дали да не инвестирате в маркетингова стратегия, която създава релевантно съдържание като изследвания и анализи, ръководства или електронни книги, които потребителите ви могат да изтеглят безплатно, а в замяна да споделят контактна информация с вас.

- Поканете посетителите на вашия сайт да се добавят към мейлинг листа ви. Това ще ви позволи включително да ги сегментирате по интереси, като създадете например специфични изскачащи прозорци за продуктова информация, обща информация за компанията, иновации и т.н. И не забравяйте да свържете този процес с декларацията си за поверителност – това ще ви осигури съответствие с изискванията по GDPR.

- Времето, в което използвахте Google docs или Excel файлове за да събирате и сортирате потребителска информация, приключи. Започнете да централизирате цялата лична информация на своите потребители, с която разполагате, в изработена за целта CRM-система. И се уверете, че потребителите имат достъп до тяхната информация и могат да видят ясно за какво се използва, както и да могат да я променят, ако има необходимост от това.

- Понякога се налага да събирате по-детайла лична информация. Прегледайте своите бланки и премахнете от там всички детайли, от които може да се лишите. За целите на B2B кампаниите например пълното име, мейл адреса и името на компанията обикновено са повече от достатъчни.

Какво още трябва да знаят всички маркетинг професионалисти, за да гарантират, че техните компании и рекламните им стратегии са готови да отговорят в пълна степен на строгите правила за защита на личните данни, ще разберете на семинара, организиран от IAB България на 3 април 2018 г. (вторник).
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Съдбоносен край на месеца за Скорпион, Овен и Дева Звездите ви обещават победа и заслужено признание Започва се! "Алтернатива за Германия" оглави национално проучване Партията, която всички в Европа очаквано наричат "екстремистка" заради борбата срещу миграцията, е първа политическа сила, ако изборите са днес
Кошмарът с "Ергенът" е зад гърба му, той стана татко Радостта си Алек и половинката му Царина споделиха с водещите на подкaста "На среща" Този голям българин днес празнува От най-ранна възраст Минчо започва да изучава цигулка под ръководството на Петър Чаракчиев
Служителите на летище Бургас подкрепят колегите си от Варна, но няма да протестират Ако преговорите за колективното трудово договаряне през октомври не дадат резултат, ще бъдат принудени да затворят летището във Варна Юбилейната 25-та среща на „Картичкофуриите“ ще събере креативността и иновациите във Варна Събитието събира творци и любители на ръчното изкуство от цяла България и се превърна в едно от най-значимите форуми за крафт културата у нас
Кмет е пребит и заплашван с убийство от местен бизнесмен Разкритията за незаконни сондажи поставят под сериозен въпрос законността на добива на минерална вода, използван за комерсиални цели от частни бизнеси Лудогорец в трескаво търсене на треньор За разлика от други години обаче разградчани сега не са готови и с временен вариант
България с невероятна победа на Световното "Лъвовете" не дадоха шансове на Чили Васил Терзиев: Хубавите градове имат хубави общества, не само хубави тротоари и градинки «Много често очакванията са ние, политиците, да се справяме с всички проблеми, но понякога това зависи от всеки един от нас» коментира кмета на София
Явор Бахаров с откровена изповед за грешките си Опитах се да си взема урок, доста по-смирен трябва да си в обществото, каза той Пиян украински шофьор навлезе с колата си в детска площадка в Несебър След направен тест за алкохол дрегерът отчел алкохол с концентрация 2.82 промила