Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Забранили да таксуват тв канали, обещани като безплатни

Ключови думи:

Комисията за защита на потребителите (КЗП) е забранила нелоялна практика на телеком, който е привличал абонатите си с едногодишни договори при промоционални условия с включени безплатни спортни канали, а впоследствие едностранно е променил условията и е изисквал заплащане, за да продължи да ги предоставя. Това съобщи пред Фокус председателят Димитър Маргаритов, потърсен за коментар по повод продължаващия строг надзор на пазара на телекомуникационните продукти, след отчетения спад на постъпващите в институцията жалби срещу търговци в тази сфера. Предстои връчването на заповедта на търговеца.

Маргаритов обясни, че когато търговецът не е в състояние да изпълни поетите от него ангажименти към потребителите за уговорения период, дори промяната във взаимоотношенията с трети страни не би могло да бъде извинително обстоятелство.

„Потребителят има право на това, за което е подписал своя договор, пък ако ще и да е за сметка на търговеца”, категоричен е председателят на КЗП. Той припомни сходен случай от началото на годината.

„Тогава нашата намеса доведе до това, че заложената постановка за непоискана услуга беше променена и хората трябваше да плащат само тогава, когато желаят и изразят воля за това. А тези, които вече бяха по някакъв начин примамени с отправянето на тази оферта, им беше дадена възможност да получат парите си обратно в период около три месеца, което реши този проблем”, обясни Маргаритов. Той добави, че оттогава сигнали за повторни опити за прилагането на тази практика в Комисията не са получавани.

Председателят на КЗП коментира и нежеланите SMS абонаменти. „В такива случаи хората трябва да потърсят най-напред сметка от доставчика на услугата и ако той не реагира в предоставения му от закона едномесечен срок, да отнесат въпроса към Комисията”, разясни той. Маргаритов потвърди, че през изминалите периоди в Комисията са получени сигнали, по които са извършени проверки.

„Най-големият проблем е, че тези услуги се предлагат по начин, който не дава възможност на потребителя много ясно да се ориентира кога дава съгласие, кога с натискането на определени бутони приема да се абонира за такава услуга.

В резултат от нашата намеса един от най-големите доставчици на такава услуга коренно промени своя потребителски интерфейс. В момента, за да се абонирате за подобно нещо, трябва да преминете поне през две-три стъпки, докато преди това можеше да се случи само с едно несъзнателно кликване на бутон.

Статистиката, която ние имаме е, че за около 100 сигнала и жалби, които сме проверили, се е оказало, че в 35% от случаите действително потребителите са били подведени и не са се абонирали съзнателно. Но в останалите случаи за съжаление те са предприели някакво активно действие, независимо дали са разбрали или – не”, каза още той.

Маргаритов припомни, че в резултат от намесата на Комисията в последните години са постигнати доста облекчения за потребителите на телекомуникационни услуги. Сред тях са, че при прекратяване на срочен договор се дължат до три месечни такси, заявлението за отказ може да се подаде във всеки офис на телекома, на удобна за клиента дата и в свободна форма.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Хакери удариха любимия сайт на възрастните Pornhub е засегнат от огромен пробив в сигурността, след като хакери са откраднали данни и историята на търсенията на 200 милиона премиум потребители Кои ваучери за храна да изберем? Разликите между Наредба 7 и Наредба 11 Как да изберете правилния тип ваучери за храна през 2026 г.: практично ръководство за работодатели
КЗП удря по необоснованите цени и следи търговците под лупа Десетки проверки, актове и изискани обосновки - държавата затяга контрола преди навлизане на еврото от 1 януари 2026 Коледна среща между поколенията в Царево Ученици от СУ „Н. Й. Вапцаров“ донесоха усмивки, песни и топлина в Пенсионерския клуб преди празниците
ГДБОП разкри международна схема за онлайн измами при продажба на автомобили Измамниците примамват с евтини оферти, извеждат комуникацията извън платформите и прибират аванси чрез финансови мулета СГС върна делото срещу Иван Демерджиев на прокуратурата заради неясности в обвинението Бившият вътрешен министър е обвинен в безстопанственост за над 1,48 млн. лева във връзка с договор за лични документи
Всеки десети, обменящ левовете в евро, в последния момент взима златно кюлче Българите са изкупили злато за 1 млрд. лева Парламентът прие удължителния бюджет на първо четене Със 149 гласа „за“ Народното събрание реши България да посрещне 2026 г. без нов редовен бюджет
Умерен ръст на цените на имотите се очаква за 2026, без шокови движения Пазарът на наемите остава доходен, с възвръщаемост между 5% и 7% в големите градове Джебчии дебнат по коледните пазари, предупреждава полицията Струпването на хора и плащанията в брой превръщат празничните базари в удобна среда за джебчии
Хванат в крачка: Бракувана кола с фалшива табела спряна в Кърджали 51-годишният водач е засечен при рутинна проверка, а справка показва сериозни нарушения Кабелите от камерите в училищните тоалетни водели директно към кабинета на директора Около 40 скрити устройства са открити в санитарните помещения на 138. СУ в София, директорът Александър Евтимов е арестуван