Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Забранили да таксуват тв канали, обещани като безплатни

Ключови думи:

Комисията за защита на потребителите (КЗП) е забранила нелоялна практика на телеком, който е привличал абонатите си с едногодишни договори при промоционални условия с включени безплатни спортни канали, а впоследствие едностранно е променил условията и е изисквал заплащане, за да продължи да ги предоставя. Това съобщи пред Фокус председателят Димитър Маргаритов, потърсен за коментар по повод продължаващия строг надзор на пазара на телекомуникационните продукти, след отчетения спад на постъпващите в институцията жалби срещу търговци в тази сфера. Предстои връчването на заповедта на търговеца.

Маргаритов обясни, че когато търговецът не е в състояние да изпълни поетите от него ангажименти към потребителите за уговорения период, дори промяната във взаимоотношенията с трети страни не би могло да бъде извинително обстоятелство.

„Потребителят има право на това, за което е подписал своя договор, пък ако ще и да е за сметка на търговеца”, категоричен е председателят на КЗП. Той припомни сходен случай от началото на годината.

„Тогава нашата намеса доведе до това, че заложената постановка за непоискана услуга беше променена и хората трябваше да плащат само тогава, когато желаят и изразят воля за това. А тези, които вече бяха по някакъв начин примамени с отправянето на тази оферта, им беше дадена възможност да получат парите си обратно в период около три месеца, което реши този проблем”, обясни Маргаритов. Той добави, че оттогава сигнали за повторни опити за прилагането на тази практика в Комисията не са получавани.

Председателят на КЗП коментира и нежеланите SMS абонаменти. „В такива случаи хората трябва да потърсят най-напред сметка от доставчика на услугата и ако той не реагира в предоставения му от закона едномесечен срок, да отнесат въпроса към Комисията”, разясни той. Маргаритов потвърди, че през изминалите периоди в Комисията са получени сигнали, по които са извършени проверки.

„Най-големият проблем е, че тези услуги се предлагат по начин, който не дава възможност на потребителя много ясно да се ориентира кога дава съгласие, кога с натискането на определени бутони приема да се абонира за такава услуга.

В резултат от нашата намеса един от най-големите доставчици на такава услуга коренно промени своя потребителски интерфейс. В момента, за да се абонирате за подобно нещо, трябва да преминете поне през две-три стъпки, докато преди това можеше да се случи само с едно несъзнателно кликване на бутон.

Статистиката, която ние имаме е, че за около 100 сигнала и жалби, които сме проверили, се е оказало, че в 35% от случаите действително потребителите са били подведени и не са се абонирали съзнателно. Но в останалите случаи за съжаление те са предприели някакво активно действие, независимо дали са разбрали или – не”, каза още той.

Маргаритов припомни, че в резултат от намесата на Комисията в последните години са постигнати доста облекчения за потребителите на телекомуникационни услуги. Сред тях са, че при прекратяване на срочен договор се дължат до три месечни такси, заявлението за отказ може да се подаде във всеки офис на телекома, на удобна за клиента дата и в свободна форма.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Златка и Дънди: "Хелс Китчън" е истински ад Всеки път имахме таймер, което допълнително увеличаваше стреса, споделя бургазлийката Съпруга се разрови в телефона на мъжа си и животът й се преобърна на 180 градуса  Не мисля, че има някакъв начин да се справим с това, признава съсипаната жена
Галена по бански в скъп хотел Певицата показа и в каква топ форма е Наводнение взе над 100 жертви  Наводнението в Конго е причинено от проливните валежи и силните ветрове, които са довели до преливането на река Касаба
Зеленски към Путин: Украйна е готова за преговори „Целият свят чака това от много дълго време", заяви украинският президент Всяко четвърто дете е с психически проблеми Начинът на живот със стрес и социални медии води до стряскащата статистика
Сгафи жестоко Българският посланик смята, че НАТО остава ключов играч в глобалната сигурност, адаптирайки се към новите геополитически реалности, като същевременно остава последователен в основните си принципи на колективна отбрана За нищо на света не съхранявайте този продукт в хладилник Някои продукти изискват специфични условия за съхранение, за да се запазят в най-доброто си състояние, както по отношение на вкус, така и по отношение на безопасност
Тошко Йорданов: В ИТН няма разнобой, отдавна сме посочили, че сме за еврото Референдумът не е чрезвичайна ситуация, каквато се опитват да я изкарат част от партиите Всеки клиент на тази голяма БГ банка да чете, за да не загуби много пари Потребителите получават в електронните си пощи мейл, в който се алармират клиентите на банката, че трябва да "актуализират" документа си за самоличност
Тиктака бомба: Учени засякоха времето до пълното изчезване на живота на Земята Всъщност, колкото и да не ни се мисли за това, рано или късно всичко на Земята ще приключи 60 лева за килограм череши у нас, дори във Франция са по-евтини Трагична година за овошките, не само в района на Кюстендил, но и в страната