Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Facebook трябва да се регулира като цигарите

Ключови думи: фейсбук, регулация, цигари
Социалните мрежи като Facebook трябва да се регулират като цигарите. Тази технология трябва да се третира като здравословен проблем, когато с нея се прекали, смята изпълнителният директор на компанията Salesforce Марк Беньоф, съобщава CNBC.

"Мисля, че социалните мрежи трябва да се регулират по същия начин като цигарената индустрия. Да вземем цигарите. Те са пристрастяващи и не са полезни. Мисля, че технологиите имат пристрастяващ елемент, който трябва да адресираме. Освен това продуктовите дизайнери работят така, че да направят продуктите си още по-пристрастяващи и трябва да намалим това", коментира Беньоф.

Според него в момента има объркване сред хората доколко социалните мрежи са полезни или вредни за хората и е работа на правителствата да се намесят и да внесат яснота, особено за родителите. Той дава за пример, че за цигарите има минимална възраст и регулации как могат да се рекламират, но няма такива правила за социалните мрежи.

Беньоф смята, че технологичната индустрия е като всяка друга индустрия и рано или късно правителствата ще трябва да се намесят в нея. "В момента има известна регулация, но вероятно ще е необходима още", казва той.

През последния месец Facebook се опитва да обърне внимание на някои от основните проблеми, които вредят на репутацията на компанията. Сред тях е разпространението на фалшиви новини, опитите за манипулации в избори чрез реклами и др. Марк Зукърбърг обяви, че посвещава годината на решаването на тези проблеми.

Първите усилия на компанията обаче не са посрещнати с особен ентусиазъм. Facebook обяви, че ще намали броя на новините, които се показват в профилите на потребителите. Освен това социалната мрежа обяви, че ще направи и допитване сред потребителите, които да кажат на кои медии имат доверие, за да могат техните публикации да се виждат приоритетно.

Оказва се обаче, че въпросното допитване е крайно базово. То има само два въпроса. Единият пита потребителя дали познава дадени медии в списък. Вторият въпрос е доколко има доверие на въпросните медии. Според компанията това е достатъчно с времето да се изгради ясна представа за коректните медии.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Какво се случва с душата ни, когато умрем? В първите минути тя често не осъзнава, че физическият живот е приключил и е настъпила смъртта Юлияна Янева с фурор на Световното по борба Победи куп елитни състезателки и ще се бори за златото
Украинец изнасили брутално млада жена, блъскайки й главата в земята Пострадала от деянието е млада жена Капитан на Звезда почина на терена Медиците съобщиха, че причина за смъртта му са последици от сърдечен удар
Шок за много софиянци Части от столичния кв. "Дружба" 2 остават без топла вода и парно в студени дни Братът на Ружа Игнатова: Тя ми каза да не се притеснявам, скоро ще се върне В безпрецедентната си изповед той разказва за живота на семейството в Германия, за компанията Оne Соin, в която потъват 4 милиарда долара, за гнева, който е изпитвал към Ружа, и опита да прости
Мъж е с опасност за живота след тази катастрофа Инцидентът стана в района на Русе Студент снима под полата на жена в столичен мол, малко след това загина Драма в Тайланд
Топ трансфер: Арда взе Попето Трикратният носител на приза "Футболист на годината" Ивелин Попов подписа договор с клуба Баща излови 15-годишния си син и голата си съпруга заедно в банята Пред разследващите момчето разказало, че именно мащехата му поискала да правят секс, защото ѝ напомнял на бившия ѝ съпруг, когато е бил по-млад
Долф Лундгрен разказа за жестоката битка с рака Актьорът е в ремисия Отличен следващ съперник за България на Световното! Пътят към Топ 8 е широко отворен "Лъвовете" срещу 23-ия в ранглистата