Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Facebook трябва да се регулира като цигарите

Ключови думи: фейсбук, регулация, цигари
Социалните мрежи като Facebook трябва да се регулират като цигарите. Тази технология трябва да се третира като здравословен проблем, когато с нея се прекали, смята изпълнителният директор на компанията Salesforce Марк Беньоф, съобщава CNBC.

"Мисля, че социалните мрежи трябва да се регулират по същия начин като цигарената индустрия. Да вземем цигарите. Те са пристрастяващи и не са полезни. Мисля, че технологиите имат пристрастяващ елемент, който трябва да адресираме. Освен това продуктовите дизайнери работят така, че да направят продуктите си още по-пристрастяващи и трябва да намалим това", коментира Беньоф.

Според него в момента има объркване сред хората доколко социалните мрежи са полезни или вредни за хората и е работа на правителствата да се намесят и да внесат яснота, особено за родителите. Той дава за пример, че за цигарите има минимална възраст и регулации как могат да се рекламират, но няма такива правила за социалните мрежи.

Беньоф смята, че технологичната индустрия е като всяка друга индустрия и рано или късно правителствата ще трябва да се намесят в нея. "В момента има известна регулация, но вероятно ще е необходима още", казва той.

През последния месец Facebook се опитва да обърне внимание на някои от основните проблеми, които вредят на репутацията на компанията. Сред тях е разпространението на фалшиви новини, опитите за манипулации в избори чрез реклами и др. Марк Зукърбърг обяви, че посвещава годината на решаването на тези проблеми.

Първите усилия на компанията обаче не са посрещнати с особен ентусиазъм. Facebook обяви, че ще намали броя на новините, които се показват в профилите на потребителите. Освен това социалната мрежа обяви, че ще направи и допитване сред потребителите, които да кажат на кои медии имат доверие, за да могат техните публикации да се виждат приоритетно.

Оказва се обаче, че въпросното допитване е крайно базово. То има само два въпроса. Единият пита потребителя дали познава дадени медии в списък. Вторият въпрос е доколко има доверие на въпросните медии. Според компанията това е достатъчно с времето да се изгради ясна представа за коректните медии.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Спа с 53-години по-голям мъж и сподели, че... "Когато бяхме само аз и той, нещата бяха много по-нормални, отколкото хората предполагат", казва Холи Мадисън за връзката й с Хю Хефнър Осъществяват спешен ход Милов и Новиков свикват извънреден брифинг
Забърка се в скандал Напи се жестоко, може би заради изпадането 86-годишен милионер е обвинен в изнасилване на 4 жени Проблеми за Смоуки Робинсън
Бивш държавен секретар на САЩ в бургаска компания на "Стамфорд Бридж" Кирил Евтимов и Кери с интересен диалог Брат й реализира за крайното 7:6 между Интер и Барса, а тя е... Киара е звезда в Инстаграм
Каза големи думи след драмата в Шампионска лига Ямал вижда бъдещето си в Барса, сигурен е, че ще ликува с тима в ШЛ един ден Градушка изпочупи стъкла на коли в... Село в Асеновградска област побеля
Тръмп с коментар за ескалацията на напрежение между Индия и Пакистан От САЩ искат конфликтът да спре Сблъсък между тийнейджърски банди в София Те най-вероятно са част от така наречените "локали"
Ключов момент в "Ергенът" Един от мъжете ще говори с майките на дамите, които го вълнуват МВнР отговори на Путин "Присъединяването на Република България към Организацията на Северноатлантическия договор (НАТО) е суверенно решение"