Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Тази емблема е позната на всички, но историята й – едва ли

Ключови думи: Ферари, история, жребец
Черният жребец е едно от най-разпознаваемите лога в света. То е почти толкова емблематично, колкото е и самото име на компанията, но какъв е произходът му? Според италианската марка, Енцо Ферари е говорил по този въпрос само веднъж.

Преди Енцо Ферари да стане известен с производството на едни от на впечатляващите улични и състезателни автомобили, той е състезател. Енцо усеща успеха с Alfa Romeo, печелейки състезанието Coppa Acerbo 1924 в Италия. През 1929 г. се формира екипът Scuderia Ferrari, който използва основно автомобили Alfa Romeo в различни категории.

Един ден Енцо се среща с родителите на въздушния ас Франческо Барака, върху фюзелажа на чийто самолет е нарисуван изправен на задните си крака кон. Те му предложили да сложи жребец върху автомобилите си за късмет. Енцо благодарил, но зад жребеца сложил жълт фон, цвят, символичен за Маранело. Така се ражда емблемата на Ferrari.

Енцо Ферари

През 1932 г. жълтият щит с черен жребец се появява върху автомобилите Alfa Romeo, с които Enzo Scuderia участва в Гран При на Спа. Когато Alfa изпада във финансови затруднения през 1933 г., тя се оттегля от състезанията, оставяйки Scuderia Ferrari като самостоятелен състезателен отбор. Тогава логото става по-изразено и видимо, което застава на решетката и на 1935 Alfa Romeo Bimotore.

По-късно Alfa Romeo купува акции в Scuderia Ferrari и се развива в Alfa Corse. След като избухва Втората Световна война, Енцо напуска Alfa Romeo, за да започне да произвежда свои собствени автомобили. Стига се до споразумение, че той не може да използва името Ferrari в продължение на четири години. Компанията му започва да произвежда различни машини, но страстта му към моторния спорт не го напуска през годините на войната – дори след като фабриката му в Маранело е бомбардирана.

През 1947 г. Ferrari произвежда автомобила Tipo 125S с 12-цилиндров двигател, който гордо носи емблемата с черния жребец, придружавана от името Ferrari. Автомобилът дебютира в Гран При на Италия през 1948 г.

Останалото е история.
2
Коментара по темата
2.
Дрон
21.01.2018 23:22:25
Заради символиката в емблемите на двете марки. Емблемите и на двете марки са пряко свързани с авиацията.
1.
И.В.
21.01.2018 17:14:15
Не разбрах защо почнахте с bmw?
  Добави Коментар
13-годишен бургазлия с впечатляващо постижение в спорта Подобри национален рекорд на Антъни Иванов при подрастващите "Mrs. Bulgaria World" с официална позиция относно конкурса във Варна и световната надпревара Изясняват факти
Какво ще е времето в Бургас Добро за сезона, термометрите ще показват 19 градуса по Черноморието Ако ви е писано да бъдете с някого, с тези 8 трика може да го върнете Внимавайте да не се върнете към стари, нефункционални навици и внимавайте за предупредителни знаци, които може би сте пренебрегнали
4 неочаквани знака, че ви смятат за привлекателен Вижте ги  Тези дни през ноември носят пари и късмет, според лунния календар Фазите на Луната задават специален ритъм, който помага да се определят най-благоприятните моменти за различни дейности
Лорд Минчев развали годежа си заради младеж от Благоевград Влюбил се в местен мачо, по когото се прехласвали всички момичета в града, без да знаят, че той бяга на другия бряг Леля Стефка ме научи да приготвям оригинални картофени „гнезда“ с жълтък Рецептата е много лесна, а са адски вкусни
Студентката Мина Стоянова: Батките с татуировки харесват малки, сладки, кокетни момиченца Искала популярност като сериозна жена, въпреки всичките си корекции Заплатите на сестрите стават 3 хил. лева Това е стартовото възнаграждение
Албена, която пострада на ралито край Варна, е спасена Добрата новина съобщи Николай Попов Чували ли сте за тази измама, която тече в WhatsApp В началото разговорът изглежда безобиден – говори се за пътувания, забележителности и съвети за града, но след няколко дни тонът става по-личен и приятелски